کد خبر: ۵۳۳۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۵ 04 December 2017
ضرب الاجل محمود صادقی، نماینده تهران به بدهکاران بانک سرمایه به اتمام رسید. وی فهرستی از اسامی بدهکاران این بانک را منتشر کرد.

ضرب الاجل محمود صادقی، نماینده تهران به بدهکاران بانک سرمایه به اتمام رسید. وی لیست بدهکاران دانه درشت بانک سرمایه را افشا کرد. بدهی این افراد حدود ۶ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان است.

«محمود صادقی» نماینده مردم تهران در مجلس 48 ساعت پیش خطاب به بدهکاران بانک سرمایه (متعلق به فرهنگیان) هشدار و اخطار داد که اگر تا 48 ساعت آینده جهت تعیین تکلیف بدهی خود به این بانک مراجعه نکنند، هویت آنان را به اطلاع عموم خواهد رساند. حالا او تصویری را در توئیترش منتشر کرده که حاوی نام و میزان بدهکاری بدهکاران بزرک این بانک است.

انتشار لیست اسامی بدهکاران بزرگ بانک جنجالی

صادقی در توضیح لیستی که از بدهکاران بانک سرمایه و میزان بدهی آنها منتشر کرده نوشته است: «با توجه به تخلف مسئولان بانک سرمایه طی سال های ۸۵ تا ۹۵ در اعطای تسهیلات کلان بدون وثیقه و استنکاف بدهکاران از پرداخت بدهی و تعلل بانک در وصول مطالبات و مماشات و اطاله دادرسی در مراجع قضایی، برای شفاف سازی و اطلاع عموم، مشخصات ۲۰ بدهکار عمده بانک سرمایه منتشر می شود.»

او در توضیح اعداد و ارقام ذکر شده در سندی که منتشر نموده، عنوان کرده که «اعداد به میلیون ریال است.»

نماینده تهران که سندی دال بر اعداد و ارقام بزرگ بدهی 20 بدهکار بزرگ بانکی به بانک سرمایه و استنکاف بدهکاران از پرداخت بدهی و تعلل بانک در وصول مطالبات و همچنین به دلیل آنچه مماشات و اطاله دادرسی در مراجع قضایی ذکر کرده، منتشر نموده، همچنین نوشته که «لازم به ذکر است یکی از بدهکاران عمده بانک سرمایه، آقای سامان مدلل است؛ بنا بر اطلاعات اولیه تصور براین بود که این فرد دارای رابطه کاری با آیه الله مکارم شیرازی دارد؛ اما با تحقیقات بعدی و نیز توضیحات فرزند ایشان محرز شد، نامبرده هیچ گونه رابطه مالی یا نسبتی با ایشان ندارد.»

در همین رابطه چندی پیش جبار کوچکی نژاد نماینده رشت در مجلس با اشاره به تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان گفته بود: در روند این تحقیق و تفحص مشخص شد در بانک سرمایه 13 هزار میلیارد تومان تخلف صورت گرفته است.

بانک سرمایه در حال 6.9 هزار میلیارد معوقه کلان بانکی و در اختیار تنها 20 بدهکار دارد که حدود نیمی از سهام این بانک متعلق به صندوق ذخیره فرهنگیان است. به روایت دانش آشتیانی، وزیر سابق آموزش و پرورش، این وام ها به شرکت های صوری که  از حمایت افراد صاحب نفوذ برخوردار بوده، پرداخت شده است.

حال سوال آیا فرهنگیان و معلمان به عنوان سهامداران اصلی این بانک، نیز می توانند همانند بدهکاران کلان بانکی از تسهیلات چند صد میلیاردی و یا حتی چند میلیونی در این بانک بهره مند گردند؟ مدیران سابق و فعلی این بانک اکنون باید توضیح دهند بر اساس کدام اصل اقتصادی و بانکی و بدون در اختیار گرفتن تضمین های مناسب مبادرت به پرداخت چنین وام هایی کردند؟ و چرا پس از گذشت سال ها هم چنان این معوقات کلان وصول نگردیده است؟ 

این در حالی است که برای پرداخت وام به افراد عادی و حتی به فرهنگیان، به عنوان سهام داران اصلی این بانک، آن هم در صورتی که نیتی برای پرداخت وام  وجود داشته باشد، چندین و چند تضمین مورد نیاز است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار