فرماندار شهرستان شیراز معتقد است که شیراز کتابخانه‌ای در خور شان و جایگاه فرهنگی و علمی‌اش ندارد.
کد خبر: ۵۴۱۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۴ 19 December 2017
تابناک فارس به نقل از ایسنا:حیدر عالیشوندی در جلسه‌ی شورای کتابخانه‌های عمومی شهرستان شیراز گفت: اکنون در کلانشهر شیراز 29 کتابخانه وجود دارد که سه کتابخانه‌ی آن تخصصی کودکان و نوجوانان است.

او گفت: با وجود مراکز علمی و دانشگاهی معتبر، تعداد زیادی استاد دانشگاه و دانشجویان دوره‌های مختلف تحصیلی و حضور مفاخر ارزشمند فرهنگی و ادبی و هنری، شیراز کتابخانه‌ای مدرن و در خور شان و جایگاهش ندارد.

فرماندار شیراز گفت: تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی و انجام فعالیت‌های فرهنگی، عزمی جدی را در مسیر ارتقاء شاخص‌های فرهنگی و رشد علمی همه اقشار را طلب می‌کند که ساماندهی کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی رکنی از آن است.

عالیشوندی با بیان اینکه روند اختصاص زمین برای احداث کتابخانه مرکزی شیراز مراحل پایانی را طی می‌کند، گفت: امیدواریم احداث کتابخانه‌ی مرکزی شیراز به عنوان یک اولویت، امسال آغاز شود.

فرماندار شیراز همچنین گفت: انجمن کتابخانه‌های عمومی شهر صدرا برای اولین بار برگزار و روند اجرایی احداث کتابخانه‌ی عمومی این شهر مشخص شده است.

عالیشوندی با تاکید براینکه جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی با هدف پیگیری مصوبات و ساماندهی برنامه‌ها، حداقل هر 2 ماه یکبار برگزار شود، لزوم همکاری تمام نهادها، سازمان‌ها و اداره‌ها برای رشد ظرفیت‌های کتابخانه‌ای و بسترسازی ارتقاء شاخص میزان مطالعه و دسترسی به کتاب را یادآور شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار