کد خبر: ۵۴۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴ 28 June 2015
معاون عمرانی استاندار البرز گفت: امسال نیز دولت 96 میلیارد تومان برای احداث این خط در نظر گرفته است که قرار است این اعتبار به صورت نقدی تخصیص داده شود.
هیربد معصومی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: توسعه حمل و نقل ریلی یکی از مهمترین برنامه‌ها و اولویت‌های ما است.
معاون عمرانی استاندار البرز ادامه داد: از مهمترین نیازهای این استان راه‌اندازی خطوط بی آرتی است که به صورت جدی پیگیر این کار هستیم.
این مسئول تأکید کرد: باید با برنامه‌ریزی‌های اساسی به گونه‌ای پیش برویم که 80 درصد شبکه حمل و نقل در استان البرز به حمل و نقل عمومی اختصاص پیدا کند.
معصومی یکی از مهمترین نیازهای کلانشهر کرج را احداث خطوط مترو عنوان کرد و افزود: کلانشهر کرج از جمله کلانشهرهای است که 6 خط مصوب مترو دارد که هم اکنون با بروز برخی از مشکلات این خطوط هنوز به مرحله عملیاتی نرسیده است.
معاون عمرانی استاندار البرز خاطرنشان کرد: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کردیم که سال گذشته بخشی از خط دو قطار شهری کرج به بهره‌برداری می‌رسید که متأسفانه با توجه به کمبود اعتبارات این مهم محقق نشد.
معصومی بیان داشت: تا امروز دولت 406 میلیارد تومان برای احداث این مهم هزینه کرده است و شهرداری نیز 200 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده است.
وی یکی از مهمترین نیازهای این کلانشهر را مدیریت در بحث مترو عنوان کرد و گفت: امسال نیز دولت 96 میلیارد تومان برای احداث این خط در نظر گرفته است که قرار است این اعتبار به صورت نقدی تخصیص داده شود.

به گفته معصومی مابقی اعتباری که قرار است از سوی شهرداری تخصیص داده شود به صورت تهاتری خواهد بود.

معاون عمرانی استاندار البرز خاطرنشان کرد: با اختصاص این اعتبارات 6 کیلومتر از 15 کیلومتر این خط طی 14 ماه آینده راه‌اندازی می‌شود.
وی در ادامه سخنان خود به هماهنگی‌های انجام شده برای احداث خط چهار قطار شهری کرج اشاره کرد و افزود: احداث خط چهار مترو نیز با هماهنگی‌های مدیریت شهری با یک شرکت چینی در آینده نزدیک انجام می‌شود.
معصومی ادامه داد: در این راستا هفته گذشته قراردادی با این شرکت منعقد شد که امیدواریم خط چهار مترو کرج نیز به زودی آغاز شود.
به گفته وی برای احداث خط چهار مترو کرج 2 هزار و 600 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز است.
به گفته معاون عمرانی استاندار البرز احداث خط پنج مترو کرج نیز در دست مطالعه و بررسی است.
معاون استاندار البرز در بخشی دیگر از سخنان خود به بودجه عمرانی استان البرز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه یکی از مهمترین اولویت‌های ما توسعه طرح‌های عمرانی است لذا امسال اعتبار اختصاص داده شده به طرح‌های عمرانی 555 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار