رئیس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: دمای هوای آذربایجان‌غربی نسبت به بلندمدت چهار تا 6 درجه افزایش داشته است.
کد خبر: ۵۴۳۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶ 26 December 2017

به گزارش تابناک آذربایجان غربی مهدی صابری با اشاره به اینکه براساس پیش‌بینی بلندمدت الگوهای دمایی در ماه آینده دمای هوای استان به ویژه در نواحی جنوبی 1 تا 2.5 درجه افزایش خواهد یافت، اظهار کرد: میانگین دمای امروز در منطقه نسبت به آمار سی ساله افزایش محسوسی نشان می‌دهد و در آذربایجان‌غربی دمای هوا نسبت به بلندمدت چهار تا 6 درجه افزایش داشته است.
وی با اشاره به وزش باد شدید روز گذشته در اغلب شهرهای آذربایجان‌غربی، ادامه داد: روز گذشته بیشترین سرعت وزش باد در نقده و پیرانشهر با 90 کیومتر بر ساعت و بعد از ظهر همان روز بیشترین سرعت ثبت شده باد در ارومیه 58 کیلومتر بر ساعت باد بود.
این مقام مسئول با بیان اینکه بیشتر بارش‌های روز گذشته در استان به صورت بارش باران بود، افزود: بارش برف تنها در ارتفاعات و برخی از روستاهای چالدران گزارش شده است و طبق آمارها بارندگی 48 ساعت گذشته استان در شهرهای ارومیه 0.1، چالدران 19.5، اشنویه 13، پیرانشهر 14.3، سردشت 12.4، ماکو 14، مهاباد 2.7، بوکان 3.1، شاهین‌دژ 0.2، نقده 5.2، میاندوآب 1.1، پلدشت 3.8، چایپاره 0.3، سلماس 4 و خوی 0.4 میلی‌متر بوده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار