فرماندار خوی گفت: بازسازی حمام تاریخی محمدبیگ خوی به مرحله اجرایی درمی‌آید و شهرداری و شورای اسلامی شهر در کنار میراث فرهنگی گام‌های مهمی در بازسازی ابنیه تاریخی برداشته است.
کد خبر: ۵۴۴۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۰ 28 December 2017

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، محمد عابدی ظهر امروز در جلسه ساماندهی و مرمت بناهای تاریخی این شهرستان اظهار داشت: مقوله گردشگری یکی از زیرساخت‌های جامعه بشری است و این صنعت در دنیا و در بحث درآمدزایی و ثروت آوری نقش بسیار ممتازی دارد.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن شهرستان خوی نیز یکی از قدیمی‌ترین شهرهای کشور است که می‌تواند گام‌های مؤثری در این زمینه بردارد.

فرماندار خوی افزود: در طول تاریخ‌های گذشته سوابق و مستندات زیادی وجود دارد که معرف تاریخ این شهرستان است و زمینه برای حضور وسیع گردشگران کافی بوده و شهرستان خوی به‌اندازه کافی دارای گردشگاه‌های طبیعی، بناهای تاریخی و میراث مکتوب است.

فرماندار خوی تصریح کرد: خوشبختانه شهرداری و شورای اسلامی شهر در کنار میراث فرهنگی گام‌های مهمی در بازسازی ابنیه تاریخی برداشته است و بازسازی حمام تاریخی محمدبیگ خوی به مرحله اجرایی درمی‌آید و تلاش می‌شود از تبریز 2018 به نحو احسنت به نفع این شهرستان نیز بهره‌برداری شود.

در ادامه شهردار خوی با اشاره به اهمیت شناساندن ظرفیت‌های گردشگری خوی بیان کرد: باید در ابتدا شهروندان خویی با آثار تاریخی این شهرستان آشنا شوند و سپس گردشگران در اولویت قرار گیرند و جذابیت‌های لازم در این خصوص باید فراهم شود و پیشنهاد شده است که کمیته‌ای در این راستا تشکیل‌ و بر روند کارها نظارت داشته باشد.

محرم اکبر زاده گفت: به منظور بازسازی کاروانسرای خان حاضر هستیم تا برای سال آینده بودجه‌ای خاص پیش‌بینی کنیم و شهرداری همچنین در محوطه‌سازی مزار شمس تبریزی و کلیسای سورپ سرکیس موفق عمل کرده و 15 خیابان اصلی نیز برای جداره سازی در دست مطالعه هستند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار