مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه بعد از گذشت سال‌ها هنوز هم ما نیاز به یادگیری مفاهیم انقلاب داریم گفت: رسالت دانشجویان درک صحیح اندیشه‌های امام و انتقال آن به نسل‌های آینده است.
کد خبر: ۵۴۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲ 29 June 2015

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، داوود گودرزی، مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور، دیشب هفتم تیرماه، در مراسم افتتاحیه طرح ولایت بسیج دانشجویی استان اردبیل، با بیان اینکه امروز رسالت دانشجویان درک صحیح اندیشه‌های امام و انتقال آن به نسل‌های آینده است، افزود: یکی از مصادیق تقوای جمعی مدنظر مقام معظم رهبری طلب مغفرت و دعا برای هم، بخصوص در ماه مبارک رمضان است که در این راستا از سال گذشته عنوان دوره‌های آموزشی بسیج دانشجویی مزین به نام خط امام شد تا دوره‌های آموزشی که بصورت متمرکز در سازمان و همچنین در نواحی انجام می‌گیرد در راستای راه و روش مکتب امام خمینی(ره) باشد.
وی به مباحث مبنایی در خصوص خط امام پرداخت و در مورد اهمیت زنده نگه داشتن مکتب امام،گفت: بعد از گذشت سال‌ها هنوز هم ما نیاز به یادگیری مفاهیم انقلاب داریم تا بتوانیم آرمان‌های انقلاب را به پیش ببریم.
مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه ما هر چه داریم از مجاهدت امام خمینی(ره) و یارانشان است که عرصه مجاهدت را درنوردیدند، افزود: خط اندیشه و اصول و مرام امام خمینی(ره) باعث شد تا امروز نیز همچنان محکم و استوار بتوانیم روی چارچوب های نظام بایستیم و در این راه هزینه‌های سنگینی نیز داده شده است.

معیار و شاخص بودن سخنان امام(ره)
گودرزی نکته دوم در مورد اهمیت خط امام را در معیار و شاخص بودن سخنان امام(ره) دانست و تصریح کرد: اگر بخواهیم بدانیم که حرف چه کسی درست است مراجعه به آثار آمام(ره) تعیین کننده است.
وی بهترین معیار برای انتخاب گزینه سازش یا جنگ با آمریکا را مراجعه به بیانات امام خمینی(ره) در صحیفه نور دانست و خاطرنشان کرد: مردم باید بدانند درکجای کار قرار دارند، اکنون در بحث اوضاع اقتصادی و فرهنگی حرف های زیادی وجود دارد که بهترین معیار برای تشخیص حق از باطل تنها مراجعه و تطبیق دادن موضوع با سخنان امام خمینی(ره) است.
گودرزی افزود:کسی که انقلابی است و می خواهد انقلابی بماند باید به این اصول برگردد، چونکه هرچه جلوتر برویم پیشرفت ها هم بیشتر می شود، پس دشمنی ها و تحریف ها ضربه زننده خواهند شد.
مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه روند استحاله نسل سوم و چهارم انقلاب با تحریف سخنان امام(ره) از چند سال پیش شروع شده است از نسل کنونی بعنوان نسل واسط نام برد و افزود: من و شما با درک صحیح انقلابیون و رزمندگان اسلام در دوران جنگ تحمیلی می‌توانیم مفاهیم و ارزش‌های بدست آمده را به درستی به نسل های بعد منتقل کنیم چونکه ما دسترسی به نسخه اصلی داریم پس وظیفه حساسی نیز داریم تا با انتقال درست این آرمانها بتوانیم رسالت خود را به سرانجام برسانیم.
مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور اندیشه امام خمینی(ره) را متبلور شده در اندیشه امام خامنه ای دانست و گفت: مقام معظم رهبری با الهام از همین اندیشه همچون سدی محکم محافظ انقلاب در برابر دشمنان اسلام است.

هنوز در ابتدای راه هستیم
وی با بیان اینکه هنوز در ابتدای راه هستیم، وجود مشکلات بر سر راه ایران را امری طبیعی دانست و افزود: دشمنان اسلام با همه هجمه هایشان نتوانستند امام را تحریف کنند و ما نیز نباید اجازه بدهیم سر سوزنی از آرمان های انقلاب کاسته شود.
گودرزی با بیان اینکه امام(ره) عبایی از گفتن تشکیل حکومت اسلامی در سراسر جهان نداشت، اضافه کرد: فلسفه وقوع انقلاب اسلامی در ایران؛ رفع ظلم در جهان است و طبق فرموده بنیانگذار کبیر انقلاب هر جا ظلمی است ما هم هستیم و این به پشتوانه معارف عمیق اسلام است.
وی به نقش بسیج در جامعه اشاره کرد و تصریح کرد: بسیج یعنی نقش مردم در حاکمیت پر رنگ دیده شود و هر کس این نگاه را دارد و دل در گرو انقلاب دارد بسیجی است و ما به عنوان بسیجی وظیفه داریم فهم دقیق از ولایت داشته باشیم، تا بتوانیم دنبال آن را در جامعه پیاده کنیم.
مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور در بخش دیگری از سخنان خود به بحث مذاکرات هسته ای پرداخت و گفت: در این 20ماه اخیر مذاکرات، برای اولین بار در 35 سال گذشته مذاکره مستقیم با آمریکا را شروع کردیم.
گودرزی ادامه داد: اگر مروری بر اتفاقات گذشته داشته باشید و سخنان اوباما را دنبال کنید خواهید فهمید که برخلاف ادعاهای مطرح شده آمریکا، میزشان خالی تر از آن است که به انقلاب ضربه بزنند و گزینه هایی را هم که تاکنون معرفی کردند جواب نداده است.
مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه استکبار درکوتاه مدت تمام تلاش خود را روی دو گزینه تحریم داخلی و بحرانی کردن منطقه بکارگرفته تا با بر هم زدن محور مقاومت، توان ایران را فرسایش دهد تصریح کرد: داعش به منظور تحلیل قدرت ایران در عراق، یمن و سوریه ایجاد شده تا ایران از مدیریت جهان اسلام و بیداری اسلامی باز بماند.
وی با بیان اینکه دانشجویان نباید اجناس خارجی بخرند، از دانشجویان خواست تا با تشکیل کمپ‌های اقتصاد مقاومتی به جنگ اقتصادی بروند.
گودرزی از کمپین هر دختر ایرانی یک جهیزیه ایرانی به عنوان کار خلاقانه در جنگ اقتصادی نام برد و از عموم مردم خواست تا با خلاقیت و ابتکار در این زمینه قدم بردارند.
مسئول سازمان بسیج دانشجویی در پایان سخنان خود با بیان اینکه ما تیم مذاکره کننده را خائن نمی‌دانیم، گفت: مسئولان تیم مذاکره کننده طبق بیانات مقام معظم رهبری افرادی مومن و متدین و شجاع هستند و بیانیه‌های صادر شده از سوی سازمان بسیج دانشجوی نیز موید این گفته‌ها است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار