فرماندار ایوان با بیان اینکه بودجه و اعتبارات مصوب شهرستان ایوان در سال 96 به صورت 100 درصد تخصیص داشت، گفت: در دهه فجر امسال 15 پروژه قابل افتتاح خواهیم داشت که تاکنون 81 میلیارد تومان برای آنها هزینه شده است.
کد خبر: ۵۵۷۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴ 27 January 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛احسان اکبری با بیان اینکه بودجه و اعتبارات مصوب شهرستان ایوان در سال 96 به صورت 100 درصد تخصیص داشت، اظهار کرد: در سال 95 نزدیک به 17 میلیارد تومان اعتبار داشتیم که این میزان در سال جاری به 42 میلیارد تومان افزایش یافت که در قالب اعتبارات نفت و گاز و تملک دارایی‌ها و توازن (ماده 180) بوده است.

وی با بیان اینکه در سال 95 تخصیص اعتبارات توازن نداشتیم، افزود: امسال در بخش اعتبارات مربوط به ماده 180 بیش از 14 میلیارد تومان اعتبار داشتیم و تاکنون نزدیک به 30 درصد تخصیص داشتیم که پیگیری‌های مدیریت ارشد استان در این زمینه باعث حذب این اعتبار شد.

فرماندار ایوان با اشاره به اینکه چندین پروژه از محل اعتبارات بحران و ملی در سطح شهرستان وجود دارد، اضافه کرد: برای تکمیل پروژه آبیاری 1850 هکتاری دشت زرنه، ایستگاه پمپاژ و خط انتقال این دشت از طریق وزارت نیرو، روکش آسفالت جاده سومار از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی نیز 2 میلیارد تومان اعتبار لحاظ شده که این پروژه در حال انجام مراحل مناقصه اداری است.

اکبری در ادامه به خرید یک دستگاه کارخانه آسفالت با تسهیلات 1 میلیارد تومانی بعد از یک سال تنفس توسط شهرداری اشاره و عنوان کرد: این کارخانه آسفالت با ظرفیت 120 تن در ساعت در حال حاضر 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی این کارخانه آسفالت نهضت آسفالت در سطح شهرستان را استارت خواهیم زد، ادامه داد: میزان 100 تن قیر یارانه‌ای در اختیار شهرداری قرار گرفته و ذخیره سازی شده که می‌تواند برای تحقق این مهم ما را یاری کند.

فرماندار ایوان با اشاره به خدمات انجام شده در حوزه عمران شهری، گفت: امسال در بحث سکونتگاه‌های غیر رسمی در حوزه وزارت راه 50 هزار متر مربع آسفالت انجام شد که اعتبار آن از محل اعتبارات راه و بافت‌های فرسوده تامین شد و در همین راستا شهرداری نیز 40 هزار متر مربع از معابر را در همین راستا آسفالت کرد.

اکبری با بیان اینکه امسال بالاترین اعتبارات تملک دارایی به شهرداری را داشتیم، تصریح کرد: در سال جاری 4 میلیارد تومان اعتبار تملک دارایی به شهرداری ایوان تخصیص یافت که 2 میلیارد تومان کمک سازمان همیاری‌ها و دهیاری‌های کشور بوده است.

وی به وضعیت نامطلوب خیابان‌های ایوان و نیاز آنها به آسفالت اشاره و اظهار کرد: با ایجاد کارخانه آسفالت و با استفاده از قیر یارانه‌ای تخصیص یافته، امیدواریم بتوانیم اکثر خیابان‌ها و معابر اصلی شهر را پوشش آسفالت دهیم.

فرماندار ایوان در ادامه با اشاره به اینکه در حوزه عمران شهری در زیرساخت‌ها باید گفت که گاز کشی به طور کامل پایان یافته و اصلاح شبکه آب شهری نیز صورت گرفته و تاکنون 60 کیلومتر برای شبکه فاضلاب شهری حفاری و لوله‌گذاری شده و 2 هزار انشعاب نیز واگذار شده است، گفت: تکمیل روند فاضلاب کشی شهر ایوان کمک می‌کند تا تصفیه‌خانه فضلاب این شهر که به نوبه خود پیشرفته و دارای تجهیزات روز است راه‌اندازی شود.

اکبری با اشاره به اینکه امسال 3 میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح شبکه برق و روشنایی معابر شهر ایوان و برخی از روستاها منظور شده است، اظهار کرد: از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده تجهیز پارک شهدای ایوان است و البته نباید فراموش کرد که احداث پارک‌های محله‌ای از مطالبات مردم است.

وی با تاکید بر اینکه در سطح شهرستان ایوان 3 مشکل عمده وجود دارد، افزود: عمران شهری، راه‌ها و سرمایه‌گذاری و اشتغال مهم‌ترین نیازهای این شهرستان هستند که در بخش عمران شهری می‌توان به فضای سبز، بهسازی معابر، جدول کشی و هدایت آب‌های سطحی، در بخش جاده‌ای نیز ایجاد کمربندی، تعریض جاده حاجی حاضر به تونل اربعین و بهسازی جاده سومار می‌توان اشاره کرد که البته در بخش سرمایه‌گذاری نیز ترغیب سرمایه‌گذاران از مهم‌ترین موضوعات است.

فرماندار ایوان با اشاره به پتانسیل‌های این شهرستان در بخش کشاورزی و گردشگری، عنوان کرد: در بحث راه اعتبار مصوبی برای کنارگذر لحاظ شده و محل اجرای آن نیز جانمایی شده است با صاحبان زمین‌ها مذاکره شده و در مرحله قیمت گذاری و بر اساس وعده اداره راه شهرستان به زودی وارد مرحله مناقصه خواهد شد.

اکبری در تشریح این پروژه گفت: محل اجرای پروژه کنارگذر شهر ایوان از کنار جاده دسترسی امامزاده سید عبدالله (ع) خواهد بود که بر اساس نقشه از کنار شهرک اندیشه خارج خواهد شد و بیان نکته ضروری است که همه ملاحظات اجتماعی طرح نیز دیده شده است.

وی یادآور شد: یکی دیگر از اقدامات انجام شده در بخش راه اجرای روکش آسفالت از سراب تا 3 راهی سید عبدالله است که به دنبال جداکننده آن نیز هستیم که بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تا هفته سال آینده مسیر ایوان به ایلام کاملا 4 بانده خواهد شد و در مسیر کله جوب به حاجی‌حاضر نیز تعریض 8 دهنه پل را در دستور کار داریم که به مناقصه گذاشته شده است.

فرماندار ایوان ادامه داد: در بحث جاده سومار نیز امسال 1 میلیارد تومان اعتبار برای لکه گیری آن در نظر گرفته شد که هم اکنون در حال اجراست و 2 میلیارد تومان نیز برای اجرای روکش آسفالت آن لحاظ شده است.

اکبری افزود: شهرک صنعتی ایوان دومین شهرک صنعتی فعال در استان است که کل زیرساخت‌های آن آماده هستند و به دنبال سرمایه‌گذار هستیم که البته چند مورد مذاکره انجام شده و این آمادگی وجود دارد که نهایت همکاری لازم را با سرمایه‌گذاران داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه در اجرای طرح‌های سرمایه گذاری و صنعتی باید حتما نیازسنجی بازار منطقه در نظر گرفته شود، گفت: در بخش کشاورزی نیز ظرفیت‌های خوبی وجود دارد که گاوداری 1 هزار راسی بنیاد مستضعفان در این شهرستان حال فعالیت است و با توجه به ظرفیت تولید انگور در منطقه نیز نیاز به احداث صنایع تبدیلی انگور کاملا احساس می‌شود.

فرماندار ایوان با بیان اینکه در بخش گردشگری نیز مجتمع توریستی کیان در حوزه دریاچه سد کنگیر در حال اجراست که فاز اول آن برای دهه فجر امسال راه‌اندازی خواهد شد، عنوان کرد: دولت تدبیر و امید خوشبختانه منابعی را در قالب تسهیلات اشتغالزایی در راستای ایجاد شغل و کنترل بیکاری ابلاغ کرده که با تشکیل کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری به دنبال نیازسنجی و ایجاد کسب و کار است.

اکبری اضافه کرد: آمار طرح‌های معرفی شده به دفتر روستایی جهت بهره‌مندی از تسهیلات صندوق توسعه ملی در بخش کشاورزی، باغداری و توسعه روستایی 80 طرح است که اشتغال ایجادی از محل تسهیلات به توسعه یا تکمیل کارگاه‌های صنعتی فعال و نیمه فعال 326 نفر است که اشتغال مستقیم ایجادی در بخش خصوصی در منطقه نیز 150 نفر گزارش شده است.

وی با اشاره به تصویب تعداد 11 طرح ایجادی و 83 طرح سرمایه در گردش در حوزه‌های صنعتی و کشاورزی در کارگروه اشتغال شهرستان طی دی ماه، تصریح کرد: جهت بهره‌مندی از تسهیلات جدید دولت در بخش روستایی و فراگیر تعداد 250 نفر در دی ماه امسال جهت بهره‌مندی از تسهیلات کم بهره برای ایجاد اشتغال واگذار شده است.

فرماندار ایوان با بیان اینکه کل اشتغال ایجادی تا آذر ماه امسال 476 نفر بوده است، اظهار کرد: زمینه سازی ایجاد اشتغال تا پایان سال جاری در بخش اشتغال خانگی 250 نفر و در بخش طرح‌های صنعتی و کشاورزی 200 نفر خواهد بود (طرح‌های تصویبی در کارگروه آذر و دی ماه)

اکبری در ادامه با اشاره به اینکه 100 میلیون تومان برای فضاسازی بیمارستان امام رضا (ع) شهر ایوان لحاظ شده است، گفت: در این بیمارستان همه روزه پزشکان متخصص حضور دارند و می‌توان گفت که رضایت‌مندی نسبی مردم را کسب کرده است.

وی به وجود 40 سمن و راه‌اندازی 9 سمن جدید در سطح این شهرستان اشاره و عنوان کرد: در ستاد دهه فجر شهرستان ایوان 13 کمیته در نظر گرفته شده که برای امسال در این ایام 15 پروژه قابل افتتاح خواهیم داشت که تاکنون 81 میلیارد تومان برای این پروژه‌ها هزینه شده است.

 

 

ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار