مدیر غار علیصدر همدان گفت: سالانه ۸۰۰ هزار نفر از غار علیصدر همدان بازدید می‏‌کنند.
کد خبر: ۵۶۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱ 04 July 2015
مدیر غار علیصدر همدان نبود باور گردشگری در همدان را آسیبی بزرگ دانست و گفت: سالانه ۸۰۰ هزار نفر از غار علیصدر همدان بازدید می‏‌کنند.

به گزارش تسنیم ، حمیدرضا یاری در کمیسیون سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان اظهار داشت: درآمد بیشتر مردم همدان از طریق کشاورزی تامین می‌شود و به نوغی زمانی که سیب‌زمینی خوب فروش می‌رود شهرداری نیز دارای منابع مالی بالایی می‌‏شود.

وی با اشاره به اینکه سطح آب‌های زیرزمینی در استان همدان کاهش یافته و این امرر ممکن است سبب کاهش درآمدزایی در بخش کشاورزی شود، افزود: از سوی دیگر همدان استانی صنعتی نبوده و آموزش عالی نیز درآمدزایی بالایی ندارد و به ناچار باید به سمت گرشگری برگردیم.

یاری با بیان اینکه فعلا در حوزه گردشگری اقدامی صورت نگرفته است، تصریح کرد: متاسفانه باور گردشگری در همدان وجود ندارد و نبود پذیرش فرهنگ گردشگر آسیب بزرگی به حوزه گردشگری همدان وارد می‏‌کند.

وی درباره نبود باور گردشگری در همدان گفت: استان‌هایی که باور گردشگری در آنها نهادینه شده در ایام پیک به طور نمونه تعطیلات نوروز شهر را ترک نمی‌‏کنند ولی این باور در مردم همدان وجود نداشته و نیاز است شهرداری در این زمینه اقدامات فرهنگی انجام دهد.

مدیر غاز علیصدر همدان با اشاره به اینکه گردشگران و مسافران امروز به سبب بهانه به مسافرت می‏‌روند، عنوان کرد: گردشگران بیشتر به دنبال جاذبه‌هایی از جمله مراکز خرید و تفریحی هستند که متاسفانه در این زمینه در همدان با کاستی و کمبود مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه آنقدر به طبیعت می‌پردازیم که از دیگر مسائل عقب می‌مانیم، تاکید کرد: همدان به عنوان کلان شهر مطرح بوده و مردم این کلان شهر به اقتصاد و اشتغال نیاز دارند، بکر ماندن طبیعت در کنار بیکاری مردم همدان معنایی ندارد.

یاری با بیان اینکه محور گنجنامه محوری است که باید بهره‎برداری اصولی آن را در دستور کار قرار دهیم، بیان کرد: البته در کنار توسعه گردشگری باید محیط زیست منطقه نیز حفظ شود نه اینکه به طور کامل از توسعه در این منطقه خودداری شود.

وی درباره شناسایی سرمایه‎گذاران و ورود آنها به استان همان نیز گفت: سرمایه‌گذاران برای ورود به استان و انجام سرمایه‎گذاری وضعیت را از سرمایه‌گذاران موجود جویا می‎شوند که اگر وضعیت آنها خوب نباشد سرمایه‌گذاری جدید شکل نمی‌گیرد.

مدیر غار علیصدر همدان با اشاره به اینکه حمایت از سرمایه‎گذاران موجود باید در اولویت مدیران استانی باشد، بیان کرد: تا زمانی که مشکل سرمایه‌گذاران موجود حل نشود نمی‌توان انتظار ورود سرمایه‌گذاران جدید را در استان همدان داشت.

وی با اعلام اینکه سالانه 800 هزار نفر از غار علیصدر بازدید می‎کنند، گفت: ایندر حالی است که بودجه غار علیصدر سالانه بین 8 تا 10 میلیارد تومان است که 78 درصد آن را نیز هزینه‎های جاری شامل می‎شود.

یاری بیان کرد: این بودجه به معنی است که از هر مسافر تنها 8 هزار تومان درآمدزایی داریم که نشان از سومدیریت در این زمینه دارد و باید با ایجاد اماکن اقامتی، پذیرایی و تفریحی ماندگاری و درآمدزایی از مسافران غار را افزایش دهیم.

وی با اعلام اینکه در محدوده غار علیصدر 200 هکتار زمین متعلق به شرکت علیصدر است، بیان کرد: طرح سرمایه‎گذاری برای این میزان زمین آماده شده و به دنبال جذب سرمایه‎گذار برای این پروژه هستیم چراکه فاز نخست سرمایه‏گذاری در این منطقه 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
مدیر غار علیصدر همدان با اشاره به اینکه شرکت سیاحتی علیصدر همدان با بودجه بسیار اندک خود نمی‏‌تواند در این مطقه سرمایه‎گذاری کند، اظهار داشت: تنها راه این است که سرمایه‌گذار بخش خصوصی را برای این منطقه جذب کنیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار