کد خبر: ۵۶۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳ 04 July 2015

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی گفت: برای راه‌اندازی دستگاه‌های ماهواره‌ای دانشگاه تبریز به منظور توانمندسازی اطلاعات ستاد، 71 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته‌ایم.

به گزارش خبرنگارتابناک تبریز  ، حمید قاسمی در جلسه کمیته فرهنگی اجتماعی احیای دریاچه ارومیه اظهار داشت: نگرانی‌هایی درباره تثبیت نمک دریاچه ارومیه وجود داشت که براساس موافقت‌نامه‌ای که انجام گرفت، 500 میلیون تومان اعتبار برای ماسه‌پاشی سطح دریاچه و تثبیت نمک لحاظ شد.

وی افزود: با توجه به اعتبارات تخصیص یافته، سال گذشته بودجه لازم را در خصوص اجرای فاز صفر، اول و دوم و حفظ ذخایر «آرتمیا» در اختیار نداشتیم، ولی به هر حال مطالعات این امور را به اتمام رسانده و تا پایان امسال اجرایی خواهیم کرد.

قاسمی تصریح کرد: پروژه جلوگیری از شخم غیرمجاز در تالاب «قره قشلاق» به مساحت 4 هزار هکتار در حال اجراست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی، از تدوین و اجرای مدیریت حیات وحش، ترمیم و اصلاح کانال بتنی در ورودی قوری گل، نصب علائم هشداری در تالاب‌ها و فرهنگ‌سازی همچنین تهیه اطلس تالاب‌ها به عنوان سایر اقدامات این اداره‌کل در خصوص احیای دریاچه ارومیه یاد کرد.

 

این مسئول با اشاره به تعیین نیاز آب رودخانه‌ها و تالاب‌های حوزه دریاچه ارومیه اعلام کرد: در 14 رودخانه دائمی حوزه بر حسب نیاز زیست محیطی تأمین آب می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه شناسایی کانون‌های ایجاد ریزگرد توسط دانشگاه شریف در حال انجام است، افزود: عقد قرارداد مطالعه اثرات جاده میان‌گذر برای چرخش آب دریاچه همچنین اصلاح این جاده را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم.

قاسمی اظهار داشت: برای راه‌اندازی دستگاه‌های ماهواره‌ای دانشگاه تبریز به منظور توانمندسازی اطلاعات ستاد، 71 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته‌ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :