هفت فیلم برای اکران نوروزی سینماها انتخاب شده اند که در ادامه معرفی می شوند.
کد خبر: ۵۷۸۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۴ 14 March 2018
 
 

عصرایران - هر چند دیر، اما سرانجام ترکیب نهایی فیلم های اکران نوروزی سینمای ایران قطعی شد و از امروز 23 اسفندماه هفت فیلم سینمایی در سینماهای سراسر کشور اکران می شود.

هفت فیلمی که قرار است اکران عمومی شوند شامل سه فیلم کمدی «مصادره»، «خرگیوش» و «لونه زنبور»، دو فیلم اجتماعی «لاتاری» و «فراری»، یک انیمیشن به نام «فیلشاه» و فیلم جنگی «به وقت شام» هستند.

در ادامه این هفت فیلم به اختصار معرفی می شوند:

به وقت شام

ابراهیم حاتمی کیا پس از ساخت آثاری مانند «چ» و «بادیگارد»، این بار با سوژه ای جذاب و سخت سراغ موضوع داعش رفته است. فیلم سینمایی «به وقت شام» با تمام حواشی که حاتمی کیا در اختتامیه جشنواره فیلم فجر پیرامون آن ایجاد کرد حال به اکران نوروزی رسیده و در معرض انتخاب مخاطبان سینمای ایران است. این فیلم در جشنواره امسال فجر سه سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی، بهترین موسیقی و بهترین صداگذاری را برای سازندگانش به ارمغان آورده است. در «به وقت شام» که به تهیه کنندگی محمدخزاعی ساخته شده است بازیگرانی چون بابک حمیدیان، هادی حجازی‌ فر، پیر داغر، خالد السید، جوزیف سلامه و...به ایفای نقش می پردازند.

 
 

 

خرگیوش

هیچ شبی مثل امشب نیست...این خلاصه داستان فیلم سینمایی «خرگیوش» به کارگردانی مانی باغبانی است. او که پیش از این با نگارش فیلم سینمایی «نهنگ عنبر1» ژانر کمدی را در مقام نویسندگی تجربه کرده بود، این بار در مقام نویسنده و کارگردان و به تهیه کنندگی حبیب اسماعیلی به سراع ساخت فیلم اول خود با نام «خرگیوش» رفته است. در این فیلم بازیگرانی مانند بابک حمیدیان، سیامک انصاری، جواد عزتی، همایون ارشادی، امید روحانی، ملیکا شریفی نیا، مینا ساداتی، پانته آ سیروس و مانیا علیجانی حضور دارند.

 
 

 

فراری

علیرضا داودنژاد «فِراری» را سال گذشته به جشنواره سی و پنجم فیلم فجر برد و جوایز مهمی نیز کسب کرد، فیلمی که استقبال منتقدان و همچنین هیات داوران جشنواره فیلم فجر را به دست آورد و چند سیمرغ از جمله بهترین بازیگر مرد و بهترین فیلمنامه را کسب کند. در «فِراری» محسن تنابنده، ترلان پروانه، سیامک صفری، محمدرضا داوودنژاد، سیما تیرانداز، رضا داوودنژاد و...به ایفای نقش می پردازند. این فیلم داستان دختر نوجوانی با بازی ترلان پروانه است که در این‌ بین با یک راننده آژانس آشنا می‌شود که او را در اتفاقات قصه همراهی می‌کند.

 
 

 

فیلشاه

انیمیشن «فیلشاه» که در جشنواره سی و ششم فیلم فجر حضور داشت، تنها گزینه سینمای انیمیشن در اکران نوروزی است. این اثر به کارگردانی هادی محمدیان و تهیه‌کنندگی حامد جعفری محصول جدید سازندگان انیمیشن «شاهزاده روم» است. «فیلشاه» انیمیشنی پرکاراکتر با حضور بیش از 120 کاراکتر است که در تولید آن تیمی 150 نفره مشارکت کرده اند. در خلاصه داستان این انیمیشن آمده است: داستان «فیلشاه» در جنگلی در آفریقا رقم می خورد. رئیس گله فیل‌ها صاحب فرزندی می‌شود که همه انتظار دارند جانشین رئیس گله باشد، اما...

 
 

 

لاتاری

محمدحسین مهدویان، کارگردان آثار مهمی چون «ایستاده در غبار» و «ماجرای نیمروز» این بار با یک سوژه اجتماعی که قصه‎ای امروزی را روایت می کند، «لاتاری» را روانه جشنواره فیلم فجر در دوره 36 کرد. فیلمی که در داوری ها نظرات را جلب نکرد و همین مساله اعتراضاتی از سوی عوامل این فیلم به همراه داشت. حال «لاتاری» به کارگردانی مهدویان جوان و تهیه کنندگی محمود رضوی به اکران عمومی نوروز راه یافته است. حمید فرخ‌نژاد، ساعد سهیلی، هادی حجازی‌فر، نادر سلیمانی، جواد عزتی و زیبا کرمعلی بازیگران اصلی «لاتاری» هستند. داستان این فیلم درباره دو جوان است که قصد ازدواج با یکدیگر را دارند اما در ادامه برایشان اتفاقات دیگری رقم می خورد...

 
 

 

لونه زنبور

پژمان جمشیدی، محسن کیایی، بهاره کیان‌ افشار، رعنا آزادی‌ ور، هومن برق نورد، سیاوش چراغی پور و...بازیگران فیلم جدید برزو نیک نژاد هستند که بر اساس فیلمنامه ای از محسن کیایی ساخته شده است. نیک نژاد پیش از این در تلویزیون سریال های متعددی ساخته بود و این کمدی را که بعد از فیلم سینمایی «زاپاس» ساخته قرار است به نمایش عمومی بگذارد. این فیلم اولین تجربه نویسندگی متسقل مصطفی کیایی است. در خلاصه داستان «لونه زنبور» آمده است: تا حالا از نزدیک دستِ چپِ زنِ یه پادشاهُ دیدی؟

 
 

 

مصادره

مهران احمدی، بازیگر شناخته شده سینما و تلویزیون که تجربه های متعددی به عنوان بازیگر، دستیار کارگردان و حتی مدیر تولید در سینمای ایران داشته، این بار یک سوژه کمدی را به عنوان اولین فیلم سینمایی خود انتخاب کرده است. او در «مصادره» از حضور بازیگرانی چون رضا عطاران، هومن سیدی، بابک حمیدیان، میرطاهر مظلومی، هادی کاظمی، مزدک میرعابدینی و سیامک صفری بهره برده است. در این فیلم به تهیه کنندگی محمدحسین قاسمی، نرگس آبیار به عنوان مشاور کارگردان حضور دارد و بخش هایی از آن در خارج از کشور ساخته شده است.

 
 

این هفت فیلم از امروز چهارشنبه 23 اسفندماه در سینماهای سراسر کشور اکران عمومی می شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار