نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: حمایت از کالای ایرانی اکنون یک مسئله شرعی است و همگان باید به حمایت از تولیدات ایرانی اهتمام ورزند.
کد خبر: ۵۸۳۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸ 26 March 2018
 
 
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: حمایت از کالای ایرانی اکنون یک مسئله شرعی است و همگان باید به حمایت از تولیدات ایرانی اهتمام ورزند.

تابناک آذربایجان غربی: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: حمایت از کالای ایرانی اکنون یک مسئله شرعی است و همگان باید به حمایت از تولیدات ایرانی اهتمام ورزند.

حجت الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، ضمن تبریک آغاز سال جدید همزمان با ماه رجب، اظهار داشت: با آغاز سال جدید همگان تلاش کنیم رحمت پرودگار را بیش از پیش سمت خودجلب کنیم و در سال جدید با اعمالی مشحور شویم که ما را به پروردگار نزدیک‌ کند.

وی با بیان اینکه در سال جدید باید بیش از پیش به پروردگار نزدیک شویم، افزود: باید در سال جدید به تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی بها داده شود چرا که حمایت از کالای ایرانی اکنون به یک واجب شرعی تبدیل شده و همگان به خصوص در ابتدا مسئولان به تولید داخلی ودوری از مصرف جنس خارجی تعصب داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی‌ تاکید کرد: تولیدکنندگان ایرانی نیز باید به افزایش کیفیت اجناس ایرانی همت داشته باشند و مسئولان از خریدهای چمدانی خود از کشورهای همسایه خودداری کنند.

حجت‌الاسلام قریشی استفاده از جنس خارجی را یک عیب و خرید کالای داخلی را یک مدال افتخار عنوان کرد و افزود: از تعصب های جاهلانه دوری کرده و تعصب های خود را به استفاده از کالاهای ایرانی افتخار کنیم نه به غرورهای کاذب به طرفداری از تیم های فوتبال خارجی چرا که این تعصب منفعتی به حال ما ندارد.

وی بیان کرد: اهل تعصب باید تعصب خود را در زمینه های مفید و لازم به کار گیرند و از مغرور شدن به خریدهای خارجی باید دوری شود.

امام‌جمعه ارومیه با اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری در خصوص تلاش های همگان گفت: مومن به دنبال تلاش و کوشش می رود و از تنبلی ها گریز است باید همگان در راستای پیشبرد اهداف خود و جمهوری اسلامی تلاش کنند تا میهنی آباد داشته باشیم.

حجت‌الاسلام قریشی با اشاره به مسئله اشتغال جوانان، گفت: مدیران  ، مسئولان و کارمندان به خدمت ۳۰ ساله خود اکتفا کرده و پس از بازنشستگی از بازگشت به عرصه خودداری و به جوانان اعتماد کنند تا مسئله اشتغال تا حدودی حل شود.

وی، با اشاره به فرارسیدن ماه رجب نیز ابراز داشت: این‌ماه دارای فضایل بسیاری است به‌گونه ای که یک روز روزه در این ماه برابر است با ثواب یک سال روزه است.

خطیب جمعه ارومیه، با اشاره به اعمال انسان ها خاطر نشان کرد: اعمال انسان ها از درجات مختلفی برخوردار است ونیت عمل انسان ها در ثواب آن تاثیر دارد در خصوص اعمال خودباید به نیت خود توجه کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار