حضور عروس و داماد لنده ای دراین جشن موجب  شور ونشاط مضاعف گردید و مسولین حاضر در نشست هدایای به این زوج جوان تقدیم کردند .
کد خبر: ۵۸۳۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۰ 28 March 2018

به گزارش تابناک ویژه برنامه جشن نوروزگاه به همت میراث فرهنگی و گرشگری در شهرستان لنده برگزار شد.

جشن نوروزگاه در لنده با استقبال پرشور مردمی با برپایی سیاه چادر عشایری(بحون) در ورودی شهر و نمایش صنایع دستی و هنرهای عشایری، بازی های بومی محلی، چوب بازی همراه با موسیقی ساز و نقاره لری ، تئاتر ، اجرای قطعات موسیقی اصیل لری وپاپ، پخت و توزیع غذاهای محلی برگزار شد .

 مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه وبویر احمد در آئین ویژه برنامه نوروزگاه این رویداد فرهنگی را حفظ و معرفی هرچه بیشتر آیین های نوروزی در میان مردم به خصوص کودکان و نوجوانان دانست.

محمودباقری گفت: برگزاری رویداد فرهنگی نوروزگاه فرصت استثنایی برای شناساندن هرچه بهتر آیین های نوروزی است که ازگذشته تا به امروز در میان مردم مرسوم بود و همیشه از اهمیت خاصی برخوردار بود.

وی افزود: ما باید تلاش کنیم با همکاری مردم استان و بستر سازی مناسب میراث فرهنگی و نهادهای فرهنگی دیگر، آیین های نوروزی را به درستی معرفی کنیم.

گفتنی است حضور عروس و داماد لنده ای دراین جشن موجب  شور ونشاط مضاعف گردید و مسولین حاضر در نشست هدایای به این زوج جوان تقدیم کردند .
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار