شهردار بافق گفت: بیش از 172 هزار نفر میهمان و مسافر نوروزی از نوروزگاه زیبای آبشار شهر بافق بازدید کردند .
کد خبر: ۵۸۸۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰ 10 April 2018

به گزارش «تابناک یزد»؛ «سید علی نوروززاده» با اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوع و با نشاط در قالب سومین جشنواره نوروزی در تفرجگاه آبشار، اظهار كرد: این جشنواره با هدف ایجاد روحیه نشاط و شادابی، غنی‌سازی اوقات فراغت شهروندان و مسافران و معرفی بیشتر ظرفیت‌های گردشگری این شهر در نوروزگاه بزرگ آبشار برگزار شد که خوشبختانه باعث رضایتمندی شهروندان و گردشگران نوروزی شد.

وی با بیان این که ایام نوروز فرصت مناسب جهت معرفی آيین‌ها و سنت‌های شهرستان است، افزود: شهرداری بافق از ماه‌ها قبل از سال 97 عملیات لازم عمرانی و خدماتی در سطح شهر از جمله از جمله بهسازی و بازسازی معابر، پیاده روها، اصلاح علائم ترافیکی، توسعه فضای سبز و گل‌کاری‌ها، نصب المان‌ها، تامین روشنایی و نورپردازی، بهسازی و توسعه مبلمان شهری، توسعه تفرجگاه ها از جمله پارک آبشار را جهت مهیا شدن شهر برای استفاده شهروندان و گردشگران كرده بود.

نوروززاده به حضور ایل بزرگ قشقایی در نوروز بافق اشاره کرد و  گفت: یکی دیگر از برنامه‌های جذاب جشنواره امسال رفاقت فرهنگی با سایر اقوام ایرانی بود که شهروندان و مسافران نوروزی از نزدیک توانستند با سبک زندگی عشایری در سیاه چادر‌ها، پخت نان محلی ،شیرینی و غذای محلی، صنایع دستی، آئین ها و موسیقی سنتی ایل قشقایی آشنا شوند‌. 

شهردار بافق با بیان این که شهروندان و مسافرین در این ایام به  ماهیگیری در کویر همراه با  فضایی پر شور و نشاط پرداختند، اظهار كرد: این برنامه با عنوان مسابقه صید و صیاد مورد استقبال چشمگیر بازدیدکنندگان قرار گرفت . 

وی برپایی غرفه‌های نمایشگاهی از آداب و رسوم مردم شهرستان،  نمایش سنتی حاجی فیروز و عمو نوروز، مسابقات ورزشی، بومی و محلی، اجرای موسیقی سنتی، ورزش باستانی زورخانه و توزیع چای آتشی صلواتی را از دیگر برنامه‌های سومین جشنواره نوروزی آبشار برشمرد . 

نوروززاده با بیان این که ایام نوروز فرصت مناسبی جهت معرفی آیین و سنت های شهرستان بافق است به برگزاری مسابقه پرهیجان کلاه بوقی با اسب برای دومین سال متوالی در اين مجموعه اشاره کرد و گفت: این مسابقه با قدمت دیرینه‌ای، امروز در بافق احیا شده است . 

شهردار ادامه اداد: مسابقه جذاب سه گانه با اسب هم از دیگر برنامه‌هایی بود که با همکاری هیات سوارکاری بافق برگزار شد . 

وی بافق به اجرای مسابقه محله با حضور مجری توانمندکشور «مسعود روشن پژوه» اشاره و تصریح کرد: این مسابقه شاد و جذاب مورد استقبال کودکان و نوجوانان قرار گرفت که در آینده نزدیک از سیما پخش می‌شود. 

نوروززاده اجرای جنگ‌های شبانه را از نقاط قوت جشنواره امسال دانست و گفت: جنگ های شبانه  با حضور هنرمندان بومی، استانی و کشوری  طی مدت سه روز برگزار شد. 

وی به پخش مستقیم برنامه شب‌های فیروزه‌ای شبکه تابان از تفرجگاه بافق اشاره  و عنوان کرد: دهم و یازدهم فروردیم ماه این برنامه با مجری‌گری هم‌استانی‌های عزیز و با حضور هنرمندان سینمای کشور از بافق روی آنتن شبکه استانی رفت . 

نوروززاده آيین جشن پخت سنتی سیب(کلوخو) را از دیگر برنامه‌های جشنواره نوروزی دانست که برای اولین بار در بافق برگزار شد. 

شهردار بافق در پايان نيز ابراز امیدواری کرد كه در سال‌های آتی برگزاری اين قبيل جشنواره‌ها نقش موثری در برندسازی بافق ایفا کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار