مدیر ممیزی و نوسازی شهرداری تبریز، از انجام ممیزی املاک در 8منطقه باقی مانده از شهر، خبر داد.
کد خبر: ۵۹۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱ 09 July 2015

به گزارش خبرنگار ما ، بهروز شاه آبادی با اشاره به مزایای اجرای طرح ممیزی در سطح شهر گفت: در نتیجه اجرای طرح ممیزی، املاک موجود در شهر، به نوعی شناسنامه دار می شوند و این مسئله در وهله اول در ارائه خدمات مختلف به شهروندان موثر خواهدبود.

وی افزود: بر اساس همین اهمیت، مدیریت ممیزی و املاک شهرداری تبریز، انجام این طرح را آغاز نمود و سال گذشته، مناطق 6 و 10 شهرداری به عنوان مناطق پایلوت اجرای طرح انتخاب شدند که در حال حاضر، حدود 50 درصد پیشرفت داشته ایم.

شاه آبادی همچنین گفت: البته این میزان پیشرفت، با توجه به وسعت و تراکم منطقه جداگانه حساب شده است؛ زیرا میزان تراکم در منطقه 10، دو برابر بیشتر از منطقه 6 می باشد.

مدیر ممیزی و نوسازی شهرداری تبریز ادامه داد: به دنبال موفقیت اجرای فاز اول طرح ممیزی سیستماتیک، مقرر گردید که در سال جاری، 8 منطقه باقیمانده نیز، شامل اجرای طرح ممیزی املاک شوند.

شاه آبادی با اعلام این که از بابت بودجه، مشکلی برای اجرای طرح وجود ندارد، خاطرنشان کرد: اعتبار لازم برای انجام طرح ممیزی سیستماتیک در مناطق 1،2، 3، 4،5، 7، 8، و 9، در بودجه امسال پیش بینی شده است و خوشبختانه، از این بابت مسئله ای وجود ندارد.

وی همچنین تصریح نمود: مناطق 8 گانه فوق در 190حوزه تقسیم بندی شده‌اند و انشالله به زودی شاهد آغاز اجرای ممیزی سیستماتیک در این مناطق نیز خواهیم بود.

گفتنی است قانون ممیزی املاک شهرها در سال 1347 تصویب شده و این طرح برای اولین بار در سال ،1355 در تبریز انجام گرفته است و پس از آن، مرحله دوم ممیزی در سال 1381، به دلیل عدم وجود زیرساخت های لازم، نتوانسته نیازهای شهرداری را برآورده کند. اکنون نیز، شهرداری تبریز در سال گذشته، اجرای این طرح را به صورت سیستماتیک آغاز نموده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار