شهردار قم مطرح کرد؛
شهردار قم با اشاره به مشکلات مالی شهرداری‌ها، از سیاست‌های دولت و مجلس در زمینه کاهش درآمدهای پایدار شهرداری‌ها انتقاد کرد.
کد خبر: ۶۰۲۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱ 08 May 2018

به گزارش تابناک قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد در جلسه شامگاه دوشنبه شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد با بیان اینکه وضعیت مالی شهرداری قم اصلاً مناسب نیست، اظهار کرد: در قانون بودجه سال ۹۷ در مجلس ۳۲ هزار میلیارد تومان از عوارض فراورده‌های نفتی که سهم شهرداری قم به مصارف دیگر رسید درحالی‌ که این درآمد پایدار ۵۰ سال مختص به شهرداری‌ها بود.

وی با اشاره به کاهش منابع درآمدی شهرداری قم ادامه داد: تنها در منطقه چهار شهر قم در سال گذشته ۲۲۱ هزار متر مربع نسبت به سال ۹۵ کاهش صدور پروانه ساختمانی داشتیم.

شهردار قم با اشاره به اینکه سال گذشته از اعتبارات استانی شهرداری قم ۳۰ میلیارد تومان کم شد ابراز داشت: مبلغ سهم شهرداری قم از جرائم رانندگی در سال گذشته دو میلیارد تومان بود که ۶۰۰ میلیون تومان پرداخت شد درحالی‌که باید هفت و نیم میلیارد تومان پرداخت می‌شد.

نسبت جمعیت شهرنشین به روستانشین در قم از تهران بیشتر است

وی با اشاره به ایجاد تشکیک در سهم مالیات بر ارزش افزوده در استان قم ادامه داد: نسبت جمعیت شهرنشین به روستانشین در قم از تهران هم بیشتر است اما این تردید افکنی‌ها موجب شده سهم شهرداری قم در مالیات بر ارزش افزوده پرداخت نشود.

سقائیان‌نژاد با اشاره به اینکه در بودجه ۹۷ ردیفی برای بدهی دولت به شهرداری‌ها قرار داده شده اضافه کرد: ۲۷۵ میلیارد تومان بدهی دولت به شهرداری قم محاسبه شده که انتظار داریم در این ردیف قرار بگیرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار