محمد حسین فرهنگی:
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی درباره ساختار انتخاباتی ائتلاف اصولگرایان در استان گفت: تا جایی که اطلاع دارم، در آینده دفتر هماهنگی برخی از تشکل‌های اصولگرا تشکیل می‌شود و مقدمات رقابت انتخابات فراهم می‌سازد.
کد خبر: ۶۰۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳ 11 July 2015


خبرگزاری فارس: تشکیل دفتر هماهنگی تشکل‌های اصولگرا / ظرفیت انتخابات به تعداد نامزدها نیست

محمدحسین فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با اشاره به وضعیت پروژه‌های عمرانی در تبریز اظهار داشت: در بخش عمران مشکل جدی داریم، منابع مالی تامین نمی‌شود و کشور عملاً به سمت هزینه‌های اجتناب‌ناپذیر مانند امور جاری و پرداخت حقوق و دستمزد سوق می‌یابد بنابراین بودجه‌های عمرانی با مشکل مواجه می‌شوند.
وی افزود: در سال‌های اخیر همه جابه‌جایی‌های بودجه‌ای از عمرانی به جاری بوده است و همه باید بپذیریم که منابع به سمت تکمیل زیرساخت‌ها حرکت کند و پروژه‌های عمرانی از فقدان این رویکرد آسیب می‌بینند.
فرهنگی با بیان اینکه از شاخص‌های عمده و پروژه‌های استانی در اولویت، پروژه‌های ریلی از جمله راه‌آهن تبریز ـ میانه است گفت: در سال‌های اخیر هر سال 200 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است و سال گذشته حدود 70 درصد این بودجه تخصیص یافت.
فرهنگی یادآور شد: معتقد هستیم که خط و حمل نقل ریلی جزو اولویت‌های ما است و به دنبال آن سایر پروژه‌های آزادراهی، جاده‌ای و نیز اصلاح جاده‌های حادثه‌خیز را دنبال می‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه به دستگاه‌ها توصیه می‌کنیم که از منابع متمرکز بیشتر استفاده شود افزود: امکانات و اعتبارات خوبی در اختیار دستگاه‌ها قرار دارد که می‌توان از این منابع متمرکز برای بودجه‌های عمرانی استفاده کرد.

دولت می‌توانست در زمینه احیای دریاچه ارومیه عملکرد بهتری داشته باشد

نماینده مردم تبریز ، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از این گفت‌وگو گفت: دولت می‌توانست در زمینه احیای دریاچه ارومیه عملکرد بهتری داشته باشد.

راه‌حل از بین بردن گلایه‌های فعلی از عدم همکاری دستگاه‌ها برای احیای دریاچه ارومیه

وی ادامه داد: در جلسه مجمع استان با رئیس‌جمهور، به ایشان پیشنهاد کردم که با توجه به ظرفیت‌های موجود در اصل 138 قانون اساسی کمیسیونی مرکب از چند وزیر تشکیل شده و تصمیمات مربوط به دریاچه به این کمیسیون محول شود.

فرهنگی با بیان اینکه مصوبات کمیسیون موضوع اصل 138، مصوبات دولت است و با امضاء رئیس‌جمهور ابلاغ می‌شود ادامه داد: این ساز و کار سرعت کارها را بالا برده و گلایه‌های فعلی از عدم همکاری دستگاه‌ها نیز از بین می‌برد.
وی گفت: با وجود اینکه پیشنهاد از سوی مدیریت استان نیز به دولت منعکس شد، اجابت نشد و دولت ترجیح داد تا کارها توسط کار گروه احیای دریاچه ارومیه دنبال شود و با اقداماتی نظیر اصلاح الگوی کشت و جلوگیری از برداشت آب‌های زیرزمینی و محدودیت‌های اعمال شده برای سدهای مسیر کار احیای دریاچه دنبال می‌شود و در آینده برای انتقال آب از رودخانه «زاب» و «ارس» نیز برنامه‌هایی وجود دارد.

استقرار پایگاه دائمی باروری ابرها در منطقه

فرهنگی یادآور شد: از جمله پیشنهادهای ما استقرار پایگاه دائمی باروری ابرها در منطقه است و وجود پایگاه ثابت ضمن حذف بسیاری از بوروکراسی‌های موجود می‌تواند موجب تسریع در امر احیای دریاچه شود.
وی گفت: موضوع دریاچه ارومیه، مسئله مهمی است و تدابیر و روش‌های پیشنهادی برای حفظ و احیای دریاچه ارومیه است.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: البته مردم سرعت بیشتری در پروژه‌ها را طلب می‌کنند و پیشنهاد ما نیز می‌توانست سرعت را افزایش دهد و البته تنها انتقاد صرف هم کار درستی نیست و همانگونه که رهبری فرمودند «انتقاد باید با اشراف کامل و منصفانه باشد».

اصولگرایان در مرکز استان و شهرستان‌ها از کاندیداهای معینی حمایت خواهند کرد

فرهنگی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در پاسخ به این سئوال که برنامه‌های اصولگرایان برای انتخابات مجلس چیست، گفت: امام خمینی (ره) رهبر بزرگ انقلاب اسلامی از توصیه‌های اکیدی که در وصیتنامه خود داشتند، اهمیت دادن و اهتمام ورزیدن به انتخابات و دقت در تعیین نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

این نماینده مجلس ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع، ایشان و مقام معظم رهبری در آستانه همه انتخابات‌ها، ضمن تأکید بر حضور گسترده، مردم را با شاخص‌های نمایندگی مجلس آشنا کرده‌اند.
وی افزود: در حوزه اصولگرایی نیز رهبری در دو سخنرانی مهم خود در سال 1385 اصولگرایی را تعریف کرده و به صراحت اعلام داشتند اصولگرایی در مقابل اصلاح‌طلبی و سایر جریان‌های درون نظام نیست و هرکس مدافع ارزش‌های انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی باشد، اصولگرا است.

فرهنگی ادامه داد: در آن سخنان ایشان فرمودند: «اصولگرایی به حرف نیست، اصولگرایی در مقابل نحله‌های سیاسی رایج کشور هم نیست. این غلط است که ما کشور یا فعالان سیاسی را به اصولگرا و اصلاح‌‌طلب تقسیم کنیم؛ «اصولگرا و فلان» نه، اصولگرایی متعلق به همه‏ کسانی است که به مبانی انقلاب معتقد و پایبندند و آنها را دوست می‏دارند؛ حالا اسمشان هر چه باشد».

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: ایمان و هویت اسلامی و انقلابی و پایبندی به آن، داشتن دغدغه عدالت و عدالت‌خواهی، حفظ استقلال سیاسی، تقویت خودباورى و اعتماد به نفس ملی، جهاد علمى، تثبیت و تأمین آزادى و آزاداندیشى، اصلاح و تصحیح روش‌ها و شکوفایى اقتصادى از جمله شاخص‌هایی بود که رهبر معظم انقلاب اعلام کردند.
وی افزود: با این تعریف، به دنبال ایجاد یک چتر واقع بینانه و گسترده در سطح کشور هستیم. البته در هر انتخاباتی احتمال حضور چهره‌های متعدد اصولگرا یا متمایل به اصولگرایی وجود دارد و طبیعی است ظرفیت انتخاب، به تعداد نامزدها نیست. بنابراین اصولگرایان در مرکز استان و شهرستان‌ها از کاندیداهای معینی حمایت خواهند کرد و ممکن است در برخی شهرستان‌ها نامزدی را معرفی نکند.

*تشکیل دفتر هماهنگی برخی از تشکل‌های اصولگرا

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود درباره ساختار انتخاباتی ائتلاف اصولگرایان در استان اظهار داشت: تا جایی که اطلاع دارم، در آینده دفتر هماهنگی برخی از تشکل‌های اصولگرا تشکیل می‌شود و مقدمات رقابت انتخابات فراهم می‌سازد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :