مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری مشهد:
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: روزانه تنها 50 تا 70 تماس از 2500 تماس 125 منجر به عملیات می‌شود و مابقی تماس‌ها به صورت سهوی و یا عمدی مزاحمی، بیان سوالاتی خارج از وظیفه آتش‌نشانی و یا پاسخ به ابهامات ایمنی شهروندان است.
کد خبر: ۶۱۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵ 13 July 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، آتشپاد دوم حسن جعفری در خصوص تماس شهروندان با مرکز فرماندهی آتش‌نشانی مشهد بیان کرد: معمولا در فصل تابستان و ایام پیک سال به دلیل حضور زائران، تعداد تماس‌های شهروندان با مرکز فرماندهی آتش‌نشانی مشهد افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: با توجه به این مهم در فصل تابستان و ایام پیک سال میانگین تعداد تماس‌های مرکز فرماندهی به 2500 تماس در روز می‌رسد که این رقم در دیگر ایام سال 1500 تا 1700 تماس در روز است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد ادامه داد: در حال حاضر روزانه از 2500 تماس با 125، بین 50 تا 70 تماس منجر به عملیات می‌شود که این نشان می‌دهد مابقی تماس‌ها به صورت سهوی و یا عمدی مزاحمی و یا بیان سوالاتی خارج از وظیفه آتش‌نشانی و یا پاسخ به ابهامات ایمنی شهروندان است.

جعفری در خصوص برخوردهای قانونی با مزاحمت‌های تلفنی آتش‌نشانی بیان کرد: با توجه به اینکه تلفن‌های مزاحمی سبب می‌شود تا از توان و تجهیزات نیروهای آتش‌نشانی به نحو احسن استفاده نشود چرا که زمانی که یک حادثه به ما گزارش می‌شود، بر حسب وظیفه باید نیروهای آتش‌نشانی برای مهار آن حادثه و یا حریق به محل اعزام شوند حال اگر حادثه‌ای نبوده باشد و از سوی شهروند به درستی اعلام نشده باشد، نیروهای آتش‌نشانی به محل اعزام می‌شوند و این سبب می‌شود تا توان عملیاتی ما برای حوادثی که همزمان اتفاق افتاده تضعیف شود.

وی ادامه داد: با توجه به این مهم برخوردهای قانونی با مزاحمان تلفنی 125 انجام می‌شود که در این راستا در وهله اول تذکرات لازم به فرد خاطی داده می‌شود، اگر فرد دوباره مزاحمت را تکرار کرد از طریق دادگاه برای برخورد اقدام می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: معمولا مزاحمت‌های تلفنی از خطوط همراه اعتباری و تلفن‌های همگانی است.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار