رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان بر شناسایی نقاط آسیب‌پذیر محلات شهر همدان تاکید کرد.
کد خبر: ۶۱۴۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰ 02 June 2018
 رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان بر شناسایی نقاط آسیب‌پذیر محلات شهر همدان تاکید کرد.

به گزارش مهر، کامران گردان  در کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان که با محوریت ارائه گزارش سازمان آتش‌نشانی و مجموعه تاکسیرانی شهرداری همدان برگزار شد؛ عنوان کرد: حضور به موقع نیروهای آتش‌نشانی همدان در سوانح و حوادث، قوت قلبی برای مردم در مواقع بحران و آبروی شهرداری است که امیدواریم این روند صحیح تقویت شود و ادامه پیدا کند.

وی با قدردانی از همدلی خوبی که در مجموعه آتش‌نشانی مشهود است، گفت: مباحث حقوقی نیروهای عملیاتی این سازمان نسبت به سال ۹۶ بهتر شده اما باید وضعیت مناسب‌تری داشته باشند که برای اجرایی شدن آن در سالجاری پیگیر هستیم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان عنوان کرد: بر اساس مصوبه دولت و مجلس، آتش‌نشانان عملیاتی از مزایای مشاغل سخت برخوردار خواهند شد.

گردان با بیان اینکه به شهرداری اعلام خواهد شد ۱۰۰ درصد اعتبار این سازمان را به منظور رفع مشکلات موجود تخصیص دهد، عنوان کرد: باید مشکلات خودرویی و تجهیزات سازمان آتش نشانی همراه با پیشنهادات برای تصمیم گیری به شورای شهر اعلام شود.

وی با تأکید بر اینکه مدیریت آموزش‌محور از راهبردی‌ترین امور است، افزود: با توجه به اینکه سازمان آتش‌نشانی مأموریت‌های حساس و حیاتی را پیگیری می‌کند، باید آموزش را از اساسی‌ترین محورهای خود قرار دهد چراکه این امر موجب کاهش حوادث، افزایش ایمنی و کاهش مأموریت‌های عملیاتی می‌شود.

جذب و شناسایی افراد داوطلب به منظور برپایی دوره‌های آموزش امداد و نجات

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان جذب و شناسایی افراد داوطلب به منظور برپایی دوره‌های آموزش امداد و نجات و تسهیل در فرآیند جلب مشارکت مردمی در برنامه‌های انسان‌دوستانه را به عنوان یک ایده، مطرح کرد و گفت: نقاط آسیب‌پذیر محلات شهر همدان باید شناسایی و اخطارهای لازم برای کاهش آسیب‌ها و ایجاد و تقویت توانمندی‌های مردم برای مقابله با بلایای طبیعی داده شود.

گردان آمادگی افراد جامعه و مشارکت در تصمیم گیری‌ها و مباحث ایمنی را از اهداف اصلی سازمان آتش‌نشانی دانست و افزود: علاوه بر اولویت‌بندی نیازها، باید این باور در افراد و سازمان‌ها ایجاد شود که کاهش خطرپذیری، مسئولیت همه افراد جامعه است و باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به شرح وظایف سازمان آتش‌نشانی گفت: باید تعیین صلاحیت فنی و امکانات شرکت‌های خصوصی و دولتی با دقت انجام شود، هرچند اصناف این مهم را با عناوین مختلف حذف کرده که در این بین، متضرر خواهند شد.

گردان با اشاره به عمق حادثه پلاسکو در تهران، بیان کرد: بر اساس بررسی اصول فنی در پلاسکو، ۴۰ نهاد به‌ویژه شواری شهر مقصر اعلام شدند که باید مباحث آن برای بهره‌گیری و پیش‌بینی‌های لازم در شهرداری همدان، احصا و مورد بررسی قرار گیرد.

نمی‌توانیم ایمن بودن شهر را مدعی شویم

وی با تأکید بر اینکه حادثه خبر نمی‌دهد و نمی‌توانیم ایمن بودن شهر را مدعی شویم، عنوان کرد: مشارکت مردمی، آگاهسازی و دغدغه‌مند کردن مسئولان باید  سرلوحه امور قرار گیرد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر همدان با بیان اینکه ارتباط، همکاری، هماهنگی و مشورت با مراکز علمی، نظامی، پرسنلی و سایر سازمان‌ها باید حفظ و گسترش یابد، گفت: حفظ آمادگی جسمانی پرسنل و بالا بردن روحیه افراد تحت امر، لازمه این حرفه است.

گردان در این جلسه که با محوریت رسیدگی به مشکلات تعاونی تاکسیداران ادامه یافت، اظهار کرد: تبدیل به احسن تاکسی‌های شهر همدان در حال اجراست.

وی بابیان اینکه امسال تعاونی تاکسیداران مجدد به ثبت رسیده است، گفت: باید تصمیمات حمایتی از این تعاونی صورت گیرد تا مستقل شوند.

گردان با تأکید بر اینکه بخشی از مسئولیت‌های سازمان تاکسیرانی باید با نظارت شورا و شهرداری به بخش خصوصی واگذار شود، بیان کرد: باید تعاونی تاکسیداران را کمک دهیم تا رونق بگیرد و با ارائه خدمات‌رسانی بهتر به جبران نرخ های پایین کرایه ها پرداخته شود.

پایه نرخ تاکسی در سالهای گذشته بسیار پایین بوده است

رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر همدان با اشاره به اینکه پایه نرخ تاکسی در سالهای گذشته بسیار پایین بوده است، عنوان کرد: امکان افزایش کرایه‌های تاکسی برای درآمدزایی و ایجاد ارزش افزوده برای تاکسیداران امکان‌پذیر نیست و باید مردم و تبعات اجتماعی آن‌هم در کنار قشر تاکسیداران دیده شود.

علی فتحی، نایب رئیس شورای شهر همدان هم از دغدغه تشکیل تعاونی تاکسیداران گفت: تعاونی‌ها زیر نظر شهرداری نیستند؛ اما به این دلیل که این تعاونی به صورت مستقیم با حمل‌ونقل درون شهری ارتباط دارد و خدمات آن به نفع مردم همدان است باید مورد توجه باشند بنابراین برای حُسن انجام کار باید ضمانت دریافت شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار