رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: با وجود آنکه بخش کشاورزی استان قم کوچک است، اما از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار است.
کد خبر: ۶۱۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۹ 14 July 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قم محمدرضا طلایی اظهار کرد: در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی به این نتیجه رسیده‌ایم که راهی جز آموزش و ترویج نداریم و در تمام برنامه‌های ما بحث آموزش و ترویج یک مسئله اصلی است.

وی با اشاره به اینکه معتقدیم باید از طریق آموزش و ترویج نسبت به توسعه بخش کشاورزی اقدام کنیم، تصریح کرد: در حال حاضر در استان قم 15 هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی وجود دارد که این افراد به همراه خانواده خود از بخش کشاورزی امرار معاش می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در عین اینکه بخش کشاورزی استان قم کوچک است، اما از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار است.

طلایی با اشاره به اینکه مجتمع دامشهر که در بخش جعفریه ایجاد شده، امروز تقریبا به یک مرکز بسیار مهم در سطح کشور تبدیل شده است، ادامه داد: قم از سالیان دور ظرفیت بسیار بالایی در بخش دام داشته و امروز نیز همین موضوع پرورش پیدا کرده تا جایی که اگر به طور مثال در خراسان جنوبی بخواهند قیمت علوفه را تعیین کنند، از دامشهر قم استعلام می‌گیرند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به اینکه استان قم 0.46 درصد اراضی کشور را در اختیار دارد، گفت: بیش از 4 درصد گوشت قرمز کشور، 7.2 درصد تخم مرغ کشور، 1.8 درصد شیر و گوشت سفید کشور در قم تولید می‎شود و این نشان از ظرفیت بالای این استان در بخش کشاورزی دارد.

وی اضافه کرد: این ظرفیت بالا سبب شده که چالش‌هایی که در کشور ایجاد می‌شود، در قم نیز ظهور و بروز پیدا کند، به طور مثال اگر یک بیماری در دامداری‌های زاهدان ایجاد شود، کمتر از 24 ساعت دیگر در دامشهر قم است.

طلایی یادآور شد: در بخش کشاورزی نیز ظرفیت‌های بسیار خوبی داریم و به رغم محدودیت‌ها، رتبه‌هایی را نیز در عملکرد به دست آورده‌ایم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار