مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب :
ظرفیت تسویه‌خانه‌های استان آذربایجان‌غربی از 300 هزار متر مکعب در شبانه روز به 382 هزارمتر مربع در شبانه روز افزایش می‌یابد و ظرفیت تامین آب 44 میلیون متر مکعب در سال 97 توسعه می‌یابد.
کد خبر: ۶۲۵۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴ 30 June 2018
ظرفیت تامین آب 44 میلیون متر مکعب در سال 97 توسعه می‌یابد
   

 

 

رسول اکبری مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب ارومیه در گف‌وگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز،در رابطه با تامین آب سالم و دفع بهداشتی فاضلاب شهری بیان کرد: در راستای تامین آب سالم و بهداشتی و دفع فاضلاب شهردر آذربایجان‌غربی 4 طرح و پروژه عمرانی است که از 91 پروژه تشکیل از شده است.
وی افزود: این پروژه‌ها از محل اعتبارات ملی استانی،زیر ساخت‌های مسکن مهر ، احیای دریاچه ارومیه، اعتبارات مصوبات ریاست جمهوری در سطح اسنان آذربایجان‌غربی در حال اجرا است.
مدیر شرکت آب‌وفاضلاب شهری ارومیه گفت:میزان اعتبارات این طرح یک هزارو صد میلیارد تومان است که صد میلیارد از آن را سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و بقیه آن را از محل اعتبارات تامین شده است.
وی  در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر تامین آب در سطح استان 7/9 متر مکعب در ثانیه است و شاخص بهره‌مندی از شبکه جمع‌آوری تسویه بهداشتی فاضلاب 2/64 است و این پروژه‌ها بالای 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
اکبری در رابطه با  بهره‌برداری از 91 پروژه استانی اضافه کرد: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها  توانستم ظرفیت آب استان را از7/9  متر مکعب در ثانیه به 12 متر مکعب در ثانیه افزایش پیدا می‌کند و شاخص بهره‌مندی فاضلاب شهری از2/64 به 75 در صد توسعه می‌یابد.
وی خاطرنشان کرد: امسال تسویه‌خانه سردشت، ومهاباد، تسویه‌خانه مدول سوم خوی و سامانه فاضلاب گلمان،150 کیلومتر شبکه جمع‌آوری، 110 کیلومتر شبکه توزیع آب وحفر15 حلقه چاه که با بهره‌برداری در سال 97 انجام می‌شود.
اکبری در ادامه گفت: ظرفیت تسویه‌خانه‌های استان آذربایجان‌غربی از 300 هزار متر مکعب در شبانه روز به 382 هزارمتر مربع در شبانه روز افزایش می‌یابد و ظرفیت تامین آب 44 میلیون متر مکعب در سال 97 توسعه می‌یابد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار