سرپرست منابع طبیعی اندیکا تأکید کرد:
سرپرست منابع طبیعی اندیکا گفت: با توجه به افزایش دما هوا، مراتع و جنگل ها باید از خطاهای انسانی منجر به آتش سوزی حفظ شوند.
کد خبر: ۶۲۷۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۰ 05 July 2018

ایرج حاتمی مهر اظهار کرد: روز سه شنبه یک مورد آتش سوزی در روستای آب بید گنه توک اندیکا رخ داده و نیروهای عملیاتی در اولین زمان ممکن در محل حاضر و با همکاری اهالی نسبت به مهار آتش سوزی اقدام کردند.

وی افزود: با توجه به وزش نسبی باد کنترل آتش سوزی سخت شده بود ولی با تلاش فراوان همه مردم و نیروها، آتش در سطح بعد از چند ساعت مهار شد.

سرپرست منابع طبیعی اندیکا تصریح کرد: در این آتش سوزی خسارت چندانی به جنگل وارد نشده بود ولی مقداری از پوشش علوفه ای از بین رفته است.

حاتمی ادامه داد: شدت گرمای هوا، خشکسالی و بارندگی های بهار به عنوان علت عمده رشد پوشش علوفه ای در جنگل ها باعث شده تا شاهد سوختگی مراتع در این فصل باشیم.

وی عنوان کرد: به جامعه هدف در مناطق کوهستانی و مرتعی هشدار دادیم تا حداقل از بروز آتش سوزی های با عوامل انسانی جلوگیری شود.

سرپرست منابع طبیعی اندیکا با اشاره به فراهم شدن تمهیدات لازم برای مقابله با آتش سوزی ها گفت: آتش کوب هایی تهیه و همچنین تجهیز امکانات انجام شده تا آمادگی لازم را داشته باشیم.

حاتمی یادآور شد: به همه مردم توصیه می شود، از روشن کردن آتش در کوهستان و جنگل خودداری و در صورت نیاز حتما قبل از ترک محل نسبت به خاموش شدن آن اطمینان حاصل کنند. همچنین در صورت مشاهده آتش سوزی در این مناطق مراتب را هرچه سریعتر با شماره ۱۵۰۴ درمیان بگذارند.

وی با بیاین اینکه شهرستان بالغ بر ۲۴۰ هزار هکتار مساحت دارد که ۸۰ درصد آن پوشش جنگلی است، خبر داد: ۱۷۰ هزار هکتار مرتع و ۱۴۰ هزار هکتار اراضی جنگلی داریم که عمدتا با پوشش گیاهی بالا جزو حوزه زاگرس محسوب و بیشتر درختان این حوزه نیز بلوط هستند.

حاتمی در پایان گفت: با توجه به اینکه غالب مناطق شهرستان کوهستانی و صعب العبور هستند هنگام بروز آتش سوزی، دسترسی به کانون حریق کار بسیار سختی است و از عموم مردم تقاضای همکاری در مهار و پیش از آن نیز رعایت نکات ایمنی را داریم.

 منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار