طوفان ساعاتی قبل تهران را درنوردید. این طوفان در حالی بود که سازمان مدیریت بحران پیش از این در مورد وقوع این طوفان هشدار داده بود.
کد خبر: ۶۳۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۴ 19 July 2015
ساعاتی قبل پس از پیش بینی وقوع طوفان با سرعت 60 کیلومتر بر ساعت در پایتخت در روز جمعه و شنبه این طوفان به وقوع پیوست.

بر اساس آخرین گزارش ها تعدادی از درختان در تهران شکسته و اجسام سبک از روی بام خانه ها به داخل کوچه ها و خیابان ها سقوط کرده است. همچنین بارش باران با توجه به گرد و غبار گل آلود بوده و موجب دید نا مناسب رانندگان در سطح خیابانهای تهران شده است.



گزارش ها حاکی از قطع برق برخی از نواحی و محلات تهران است. آتش نشانی تهران و سازمان مدیریت بحران شهر تهران اعلام کردند شهروندان از خانه ها فعلا تاپایان طوفان خارج نشوند. هر چند این طوفان بعد از چند ساعت به پایان رسید اما بیشترین خسارت ها در شمال تهران گزارش شده است.

هشدار سازمان مدیریت بحران شهر تهران

بر اساس این گزارش سال گذشته طوفانی با سرعت 118 کیلومتر بر ساعت تهران را فراگرفت و موجب خساراتی شد و حتی مرگ چند شهروند تهرانی را در بر داشت. در این میان شهروندان تهران در زمان طوفان باید این نکات را توجه داشته باشند:

* اگر در خیابان هستید و گرفتار طوفان شده اید به سرعت به مکان سرپوشیده ای امن پناه ببرید.
* اگر داخل مغازه ها می شوید از درها و پنجره های شیشه ای فاصله بگیرید.
* از درختان فاصله بگیرید و سریعا به مکان های سرپوشیده پناه ببرید.
* خودرو هم به اندازه کافی امن نیست و امکان دارد اشیا و بویژه درختان یا کابل های قطع شده روی خودرو سقوط کند.
* اگر در حال حرکت با خودرو هستید، سرعت را کم کنید به سمت راست خیابان بروید و توقف کنید و اگر حس کردید خودرو در حال تکان خوردن است کمی شیشه را پایین بیاورید تا فشار داخلش متعادل شود. مراقب باشید که خودرو را زیر درخت یا اشیایی که امکان سقوط دارد پارک نکرده باشید و بهتر آن است که اگر امکان دارد هرچه سریع تر از خودرو خارج شده و خود را به سرپناهی برسانید.
* در زمان طوفان برای کنجکاوی یا برداشتن لوازم یا تهیه فیلم به پشت بام نروید. شدت باد در پشت بام که بی حصار است بیشتر است و خطر برخورد اشیا معلق در باد با شما نیز بیشتر خواهد بود.
*احتیاط های لازم برای پیشگیری از خطر آتش سوزی را در خانه به عمل بیاورید کپسول آتشنشانی داشته باشید و به هیچ وجه مواد آتش زا را در خانه نگه ندارید.
* اگر طوفان شدید شد جریان آب و گاز و برق و دستگاه های گازسوز را با رعایت اصول ایمنی قطع کنید.
* پنجره های خانه را محکم ببندید و از آنها فاصله بگیرید تا در صورت برخورد اشیاء با شیشه های پنجره آسیب نبینید.
* در صورتی که مصدومی را مشاهده کردید بلافاصله با شماره 115 اورژانس وآتش نشانی 125 تماس بگیرید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار