رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در دیدار با مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان اظهار داشت: حس قوی وطن دوستی آمیخته با فرهنگ پویا و زیبای تشیع، عامل اصلی اتحاد و انسجام ایران زمین بوده است
کد خبر: ۶۴۵۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸ 20 August 2018

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در دیدار با مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تاکید کرد: رزمندگان ایرانی با استعانت از تعالیم دینی توام با عرق بی نظیر ملی که ریشه در تاریخ کهن این مرز و بوم دارد توانستند علیه باطل مقاومت و از کیان پاک خود دفاع کنند.

در دیدار رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، عباس ملازینلی با تاکید بر اینکه وطن پرستی و ملی گرایی توام با حس قوی شیعی، عامل اصلی پیروزی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بوده است.

وی افزود: با بررسی و مقایسه وضعیت کشورهای مسلمان همسایه که دائما در بی امنی به سربرده و مورد تعرض بیگانگان قرار گرفته اند، این سوال مطرح می شود که چه عاملی باعث شد جمهوری اسلامی ایران، استوار بماند و تا اکنون مورد تعرض بیگانگان قرار نگیرد؟! که پاسخ این مهم را می توان در پیشینه این آب و خاک جست که آمیختن این تمدن غنی با اسلام ارزشمند و بی بدیل ناب محمدی سبب شد در طول تاریخ افتخارهای متعددی آفریند و رشادت های دلاورمردانش زبانزد عام و خاص شود.
ملازینلی با تاکید بر اینکه حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس وظیفه ای همگانی است؛ همکاری با بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس را افتخار شهرداری و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد عنوان کرد و افزود: وظیفه نسل امروز پاسداشت تاریخ این مرز و بوم است. ما باید این ارزش های مقدس را ارج نهیم و در ترویج و حفظ آن ها بکوشیم.
وی با بیان اینکه ترویج ارزش های دفاع مقدس برای جهانیان امری ضروری است؛ اظهار داشت: این موزه می تواند با تمام ظرفیت های خود با هنرآفرینی هنرمندان با محوریت دفاع مقدس در گرامیداشت و معرفی شایسته این فرهنگ و تاریخ غنی به گردشگران خارجی که نمایندگان ملل های مختلف می باشند؛ گام بلندی بردارد و به نحوی طراحی شود که علاوه بر نسل جدید جامعه؛ توجه فرهنگ های ملل مختلف را نیز جذب و به تفکر و تامل نسبت به چرایی این ارزش ها و قوه ذاتی آن وا دارد.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد پاسخ به چرایی ایثار و از خودگذشتگی شهیدان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را دست مایه و محوریت طراحی جهانی موزه دفاع مقدس دانست.

سردار رضا هدایتی نیز با بیان اینکه زبان جامعه زبان هنر است؛ اظهار داشت: سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد توانسته است با زبان هنر تغییرات چشمگیری را در سطح شهر ایجاد کند و بیش از پیش به مردم نزدیک شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با بیان اینکه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس متعلق به همه اقشار جامعه است؛ گفت: این بنیاد با تاکید بر مردمی بودن و دور از خط فکرهای گوناگون سیاسی می کوشد تا ارزش های بی نظیر دفاع مقدس را زنده نگه دارد و در سطح جامعه به تشریح و ترویج این ارزش ها بپردازد.
سردار هدایتی در ادامه ضمن تشریح فعالیت های شورای سیاست گزاری این بنیاد؛ خواستار مشارکت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد در طراحی و اجرای فعالیت های نرم افزاری و رویدادی در موزه دفاع مقدس شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار