جمعی از مسئولان و کارشناسان فوتبال با اشاره به اینکه تقویت و گسترش این ورزش در استان یزد بستگی به برگزاری منظم و مستمر جشنواره مدارس و توجه به آن در مقطع پایه دارد، بر انجام آن تاکید کردند.
کد خبر: ۶۵۱۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۲ 04 September 2018

جشنواره ( فستیوال) مدارس فوتبال همه ساله زیرنظر کمیته جوانان فدراسیون فوتبال و با همکاری هیات فوتبال استان ها در یک الی 2 نوبت برگزار می شود.
در جشنواره، نونهالان عضو مدارس فوتبال دارای مجوز از هیات فوتبال یک روز در رده های مختلف سنی در یک محل نسبت به برگزاری بازی های دوستانه اقدام می کنند.
جشنواره فوتبال سال 1397 استان در رده های سنی زیر 10 ، 11 و 12 سال با حضور حدود 600 نونهال از 10 مدرسه فوتبال یزد و برخی شهرستان ها در ورزشگاه شهید نصیری مرکز استان برگزار شد.
پس از مراسم اختتامیه چند استعدادیاب ار هر رده سنی، 12 الی 14 نفر نونهال را برحسب نیاز و معیارهای ابلاغی فدراسیون انتخاب کردند و منتخبان با برگزاری اردوی آمادگی در جشنواره ملی حضور می یابند.
تعدادی از مسئولان مدارس فوتبال یزد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه جشنواره یادشده هر سال یک بار در مرکز استان و برخی سال ها نیز تا 2 نوبت برگزار می شود، با توجه به علاقه نونهالان و نقشی که فوتبال در توسعه این رشته در قشرهای مختلف دارد، کافی ندانستند.
به باور آنها، دست اندرکاران امر فوتبال یزد باید در طول سال نسبت به جذب و آموزش نونهالان اقدام کنند و برای ایجاد انگیزه بیشتر و رقابت سازنده بین مدارس و شناسایی افراد مستعد باید جشنواره در قالب برنامه مشخص حداقل فصلی یکبار برگزار شود.
رضا حسینی می گوید: اختصاص یک روز برگزاری جشنواره با حضور 200 نونهال خیلی کم است و فرصت بازی به همه فوتبال آموزان زیرپوشش داده نمی شود.
وی ادامه داد: باید اعضای مدارس فوتبال در قالب جشنواره به طور ستمر بارها با هم بازی کنند تا با ایجاد شور و شوق موجب جذب بیشتر نونهالان به مدارس و پرورش و تربیت بهتر آنها شود.
حسین کمالی هم که در مدرسه فوتبال یزد فعالیت دارد با تایید سخنان حسینی معتقد است: هدف جشنواره مسابقه نیست بلکه ایجاد نشاط ، سلامتی و شناسایی نونهالان مستعد است.
وی تصریح کرد: بهترین راه ها برای تقویت فوتبال استان توجه به مدارس و فوتبال پایه است، با وجود اهمیتی دارد در یزد به خوبی از آن استفاده نمی شود و مورد حمایت قرار نمی گیرد.
به گفته این مربی رشته فوتبال یزد ، نه یک یا 2 بار در سال بلکه در موارد متعدد، این کار توسط هیات فوتبال و با همکاری مدارس نسبت به برگزاری جشنواره های متعدد انجام شود که خیلی مورد علاقه نونهالان زیر پوشش است.
کمالی اظهار داشت: اصلا برد و باخت در جشنواره معیار نیست و رقابت ها با « شعار بازی جوانمردانه» پیگیری می شود و مورد استقبال فوتبال آموزان و خانواده ها نیز است.
وی یادآور شد: در جشنواره، استعدادیاب ها نسبت به شناسایی نونهالان مستعد برای معرفی به جشنواره کشوری اقدام می کنند بنابراین راه توسعه فوتبال یزد توجه به فوتبال پایه و برگزاری منظم اینگونه جشنواره هاست.
همچنین به گفته رئیس هیات فوتبال یزد، یکی از برنامه های مهم ، برگزاری جشنواره مدارس فوتبال است که سالانه یک الی 2 بار بر حسب ضرورت برگزار می شود.
عبدالرضا دستا با تاکید بر اینکه در سال های اخیر جشنواره با همکاری مسئولان مدارس فوتبال در مرکز استان برگزار شد، اظهار امیدواری کرد که با برنامه ریزی و هماهنگی برای تقویت این رشته در طول سال در چند نوبت تکرار شود.
وی تصریح کرد: بدون شک پایه فوتبال ملی کشورها، توجه به مدارس فوتبال و برگزاری جشنواره با حضور فوتبال آموزان است،هر کاری در این خصوص انجام شود، مناسب است، باید گسترش یابد.
همچنین مسئول کمیته جوانان و استعدادیابی هیات فوتبال یزد اظهار داشت: سال های اخیر جشنواره در 2 نوبت برگزار شد و با همکاری مدارس می توان در قالب یک برنامه تعداد آنها را اضافه کرد.
به گفته سید محمود انصاری، افراد برتر در رده سنی زیر 10، 11 و 12 سال توسط استعدادیاب ها انتخاب و به جشنواره کشوری که در برخی استان ها برگزار می شود،راه می یابند.
این کارشناس و مربی فوتبال یزد ادامه داد: هدف جشنواره فوتبال مدارس، شناسایی استعدادها و معرفی به جشنواره ملی است که باید در طول سال در چند نوبت برگزار شود.
حمید آسیابان پور افزود: یکی از راهکارهای مهم توسعه فوتبال هر استان توجه به مدارس فوتبال پایه و برگزاری جشنواره است، امید می رود در یزد با همکاری مدارس در طول سال و در چند نوبت برگزار شود.
رضا ترابی پدر یک فوتبال آموز با بیان اینکه جشنواره مدارس فوتبال در شناسایی استعدادها موثر است بر انجام آن در طول سال در چند نوبت تاکید کرد.
وی برگزاری جشنواره یک روزه را برای سرگرمی، ایجاد نشاط و شناسایی استعدادها خیلی کم دانست.
همچنین مادر شرکت کننده دیگری معتقد است که فوتبال آموزان به انجام مسابقات و حضور در این برنامه فرهنگی و ورزشی علاقه دارند.
زهرا رضایی با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری جشنواره انجام آن را در یک برنامه مشخص در طول سال برای ایجاد انگیزه و رقابت سازنده بین شرکت کنندگان موثر دانست.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار