یک عضو شورا:
تابناک: رییس شوراي اسلامي شهر اصفهان گفت: فرار مالياتي برخي فعالان اقتصادي در مقطع كنوني نه تنها مردم بلكه توليدكنندگان كشور را نيز با مشكلات بسياري رو به رو كرده است.
کد خبر: ۶۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۶ 21 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، رضا اميني در هفتاد و پنجمين جلسه علني شوراي شهر اصفهان با اشاره به كاستي‌هاي اقتصاد ايران اظهار كرد: مردان اقتصادي كشور بايد در راه مبارزه با تحريم‌ها و گذر از اين بحران بزرگ پيش روي كشور تلاش كنند.

وي افزود: پرداخت ماليات توسط فعالان حوزه كسب و كار يكي از راه‌هاي مقابله جدي با معضلات و مشكلات اقتصادي پيش رو به وي‍ژه در زمان افول قيمت نفت است. اين در حالي است كه فرار مالياتي برخي فعالان اقتصادي در مقطع كنوني نه تنها مردم بلكه توليدكنندگان كشور را نيز با مشكلات بسياري رو به رو كرده است.

همچنين رييس كميسيون شهرسازي، معماري، عمران و خدمات شهري شوراي شهر اصفهان با يادآوري جايگاه علمي خواجه نصير الدين طوسي و گرامي‌داشت روز مهندس گفت: توجه به ايمن سازي، مقاومت و استانداردهاي ساختماني از جمله مطالبات بحقي است كه مردم همواره از مهندسان ناظر در خواست كرده‌اند. با اين وجود سوال اساسي اينجا است كه چرا با وجود حجم زياد حوادث ساختماني كمتر به اين مقوله توجه مي‌شود؟

عبدالرسول جان نثاري به خرابي‌هاي گسترده ساختماني به دنبال وقوع حوادث غير مترقبه مانند زلزله اشاره و با طرح سوالاتي خاطر نشان كرد: چرا عمر مفيد ساختمان‌ها در ايران كم است؟ آيا اين در نظر نظام مهندسي و مهندسان ناظر اين نهاد فني ظلم بزرگ به مردم جامعه محسوب نمي‌شود؟

وي ادامه داد: لازم است نحوه خدمات مهندسي بسيار شفاف و مشخص در رشته‌هاي عمران، برق، مكانيك، نقشه برداري، شهرسازي و ترافيك در اختيار همه مردم قرار بگيرد و شهرداري‌ها بپذيرند كه توان فني سازمان‌هاي نظام مهندسي را كه جزء مراجع قانوني صدور پروانه در كشور محسوب مي‌شوند ندارند و به همين دليل نيز نمي‌توانند به خوبي با تخلفات مقابله كنند.

همچنين عباس حاج رسولي‌ها با تاكيد بر اينكه توجه به گردشگري يكي از راه‌هاي توجه به اقتصاد مقاومتي است، گفت: راه‌اندازي محلات گردشگري يكي از طرح‌هاي نوين و كاراي شهرداري اصفهان در سال‌هاي گذشته بوده و اميد است كه روند تداوم اجراي اين طرح به ساير محلات استان اصفهان نيز تسري يابد.

اين عضو شوراي شهر اصفهان با انتقاد از توقف اجراي تاسيس سازمان گرشگري از سوي دولت افزود: نمايندگان اصفهان بايد تاكنون با تنظيم يك لايحه در قالب يك مصوبه مخالفت خود را نسبت به غفلت يا مخالفت دولت با تاسيس اين سازمان در شهر اصفهان اعلام مي‌كردند با اين وجود مسئولان شهرداري بايد براي احداث اين سازمان به صورت مستقل هر چه زودتر اقدام كنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :