افتتاح جاده کلور- درام کلید توسعه جنوب استان
شهرستان خلخال سردسیرترین منطقه استان اردبیل است که به دلیل جغرافیای کوهستانی اش، در فصل زمستان اغلب راههای ارتباطی آن به دلیل بارش برف و کولاک بسته می شود. اما جاده کلور- درام به دلیل عبور از مناطق گرمسیرتر ، مشکلات سایر جاده‌های برفگیر خلخال را نخواهد داشت.
کد خبر: ۶۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۰ 21 February 2015

به گزارش تابناک اردبیل، مدیر کل نگهداری راه های وزارت راه و شهرسازی در بازدید اخیر خود از جاده در حال احداث کلور - درام ، از اختصاص سه میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل دو پل باقیمانده در مسیر خلخال کلور درام خبر داد و گفت این دو سازه سال آینده تکمیل خواهند شد.

به گفته عزیز فیلی، این پروژه این پروژه از طرح های مشترک دو استان اردبیل و زنجان است و در حال حاضر در چهار قطعه به همت پیمانکاران با متوسط پیشرفت فیزیکی 40 درصد در حال اجرا است.

راه اصلی خلخال کلور درام یکی از مهمترین راههای در دست احداث شهرستان خلخال به مرکز کشور است . برخی کارشناسان جاده اصلی کلور ـ درام را مهمترین جاده شهرستان خلخال و کلید توسعه این شهرستان می دانند.

شهرستان خلخال سردسیرترین منطقه استان اردبیل است که به دلیل جغرافیای کوهستانی اش، در فصل زمستان اغلب راههای ارتباطی آن به دلیل بارش برف و کولاک بسته می شود. اما جاده کلور- درام به دلیل عبور از مناطق گرمسیرتر ، مشکلات سایر جاده‌های برفگیر خلخال را در فصل زمستان نخواهد داشت.

جاده 160 کیلومتری خلخال کلور ـ درام از روستای درو در بخش شاهرود خلخال شروع می شود و با گذر از شهر کلور و شال در شهرستان خلخال ، از مسیر روستای گلوزان وارد استان زنجان خواهد شد. این جاده در ادامه پس از عبور از حوالی روستاهای جعفرآباد ، پاوه رود و درام وارد حوزه استحفاظی استان گیلان می‌شود و پس از افتتاح فاصله ارتباطی شهر خلخال با مرکز کشور را 90 کیلومتر کاهش خواهد داد.

مهدی احمدی فرماندار خلخال در این مورد گفت: با ساخت و تکمیل جاده کلور- درام، رانندگان و مسافران در فصل زمستان می توانند بجای عبور از گردنه‌های صعب العبور و برفگیر ، ازاین جاده به عنوان مسیری مطمئن‌ برای تردد به استانهای زنجان و گیلان و مرکز کشور استفاده کنند.

پیش تر مسئولان وعده افتتاح این جاده را تا خرداد ماه 92 داده بودند اما به نظر می رسد این وعده به این زودی ها محقق نخواهد شد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اهمیت ارتباطی جاده کلور- درام برای اهالی شهرستان خلخال گفت: اصلی‌ترین مشکل این پروژه کمبود منابع اعتباری و مالی است که سبب شده در سال‌های اخیر به کندی این پروژه اجرا شود.

جلیل جعفری بنه خلخال افزود: انتظار داریم وزارت راه و شهرسازی توجه ویژه‌ای به اصلی‌ترین راه ارتباطی جنوب استان به مرکز کشور داشته باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار