فرماندار خوی گفت: فاز توسعه ای کارخانه نساجی این شهرستان با هزینه یکهزار و 430 میلیارد ریالی در راستای بهبود عملکرد و ارتقای ظرفیت تولید راه اندازی شده است.
کد خبر: ۶۵۶۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴ 17 September 2018

به گزارش تابناک آذربایجان غربی سیدمحمدعابدی  افزود: این هزینه کرد برای نوسازی سیستم و دستگاههای بافندگی، ریسندگی، تولید جین توسط تکنسین های ایرانی انجام شده است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر 50 درصد پارچه جین کشور را کارخانه نساجی خوی تامین می کند.
وی با اشاره به اینکه نساجی خوی بزرگترین واحد تولیدی نساجی شمال غرب کشور است، ادامه داد: با توسعه این فاز برای بیش از 2 هزار نفر دیگر ایجاد اشتغال می شود.
فرماندار خوی گفت: این کارخانه ها نیازهای اولیه 30 واحد تولیدی نساجی کشور را تامین کرده و روزانه 23 تن انواع نخ و 45 هزار متر انواع پارچه تولید و روانه بازار می کند.
به گزارش ایرنا، کارخانه های نساجی خوی با 100 هکتار مساحت در سال 1374 راه اندازی شده و حدود 80 درصد ظرفیت تولید واحد بافندگی این کارخانه به تولید پارچه‌های جین اختصاص داده شده است.
در این کارخانه به عنوان کارخانه مادر و بزرگترین مرکز تولید محصولات نساجی شمال غرب کشور روزانه افزون بر 32 هزار متر پارچه و 20 هزار متر نخ تولید می‌شود؛ این کارخانه 75 هزار مترمربع زیربنای سرپوشیده مفید برای تولید انواع محصولات نساجی دارد.
این کارخانه امسال به عنوان واحد نمونه کشوری در حوزه صنعت برگزیده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار