به منظور پاسداشت این روز مهم و خونین، بنیاد شهید شهرستان ایوان تصمیم به ساخت یادمانی در خور مقام شامخ شهیدان این روز گرفته است.
کد خبر: ۶۵۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷ 24 July 2015
به گزارش تابناک ایلام،علی محمد رشیدی گفت: به منظور پاسداشت این روز مهم و خونین، بنیاد شهید شهرستان ایوان تصمیم به ساخت یادمانی در خور مقام شامخ شهیدان این روز گرفته است.

وی افزود: در پی فراخوان عمومی که اواخر اردیبهشت امسال برای طراحی یادمان شهدای 18 خرداد از سوی بنیاد شهید ارایه شد تاکنون 19 اثر به دبیرخانه ارسال شده است.

رشیدی ادامه داد: این آثار توسط شش طراح و گرافیست استان طراحی و ارسال شده که در نهایت طرح آقای مصطفی پاک سرشت بعنوان طرح برتر و نهایی انتخاب شد.

وی با بیان اینکه این طرح بیان کننده فرهنگ ایثار و شهادت و عروج شهدا است، یادآور شد: آغاز به ساخت این طرح منوط به واگذاری فضای مناسب از سوی شهرداری است که تاکنون اقدامی در این ارتباط صورت نگرفته است.

شهردار ایوان در این خصوص می گوید: با توجه به ابعاد و حجم این طرح هنوز نتوانسته ایم زمینی متناسب و در خور طرح این یادمان پیدا کنیم.

پارسا جهانی افزود: این طرح با توجه به رسالت و هدفی که دارد نیازمند جانمایی درست و اصولی است که انتخاب فضای متناسب با آن از سوی کمیته داخلی شهرداری در حال بررسی و مطالعه است.

در جریان حمله هواپیماهای رژیم بعث عراق به مردم بی دفاع شهرستان ایوان در 18 خرداد سال 64 در مجموع 125 نفر از مردم بی دفاع و مظلوم این شهرستان در کمتر از نیم ساعت به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار