نماینده کمیته جست و جوی مفقودین در استان همدان از شناسایی چهارمین یوسف از تبار شهدای جاویدالاثر استان خبر داد.
کد خبر: ۶۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۸ 21 February 2015

نماینده کمیته جست و جوی مفقودین در استان همدان از شناسایی چهارمین یوسف از تبار شهدای جاویدالاثر استان خبر داد.

محمدجواد زمردیان در گفت‌وگو با فارس از شناسایی پیکر مطهر پاسدار شهید فتح‌الله نظری پس از 32 سال مفقودی خبر داد و افزود: شهید فتح‌الله نظری در سال 1341 در روستای زیرابید از توابع ملایر چشم به جهان گشوده و پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی، برای ادامه تحصیل به روستای حسین‌آباد شاملو رفت.

 وی ادامه داد: این شهید بزرگوار پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل سپاه پاسداران در سال 58 و در سن 17 سالگی به فرمان امام (ره) لبیک گفته و به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ملحق گردید.

نماینده کمیته جست و جوی مفقودین در همدان درباره نحوه شهادت این شهید نیز اظهار کرد: شهید فتح‌الله نظری در مناطق جنگی به ماموریت‌های مختلف پرداخته و با توجه به لیاقتی که از خود نشان داد در آخرین ماموریت خود به‌عنوان فرمانده گروهان در منطقه قصرشیرین پس از نبردی جانانه و مظلومانه در عملیات ثارالله به فیض شهادت نائل شد.

وی با بیان اینکه به‌دلیل وضعیت جغرافیایی منطقه و اشرافیت دشمن امکان انتقال پیکر وی و همرزمانش میسر نشد، ادامه داد: پس از سال‌ها در تاریخ 25 بهمن امسال بقایایی از پیکر مطهر شهدای آن منطقه توسط نیروهای کمیته جست و جوی مفقودین کشف شد.

زمردیان گفت: به‌دلیل عدم وجود مدارک شناسایی همراه شهیدان این ابدان مطهر، پس از برداشت نمونه استخوان به‌عنوان شهید گمنام، در فروردین سال 92 در مناطقی از کشور آرام گرفته تا مایه فخر، عزت و اقتدار ایران و ایرانی شود.

وی با اشاره به نحوه شناسائی هویت این شهید ابراز کرد: در اردیبهشت سال 93 و پس از تشکیل نمایندگی کمیته جست و جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در استان و آغاز عملیات اخذ نمونه‌های خونی از والدین معظم شهدا، در بهمن‌ماه سال جاری انطباق نمونه خونی حبیب‌الله نظری پدر شهید، با پیکری آرمیده در پایگاه هوایی دوم شکاری شهید فکوری تبریز مثبت و مشخص شد.

زمردیان گفت: معلوم شد آن شهید والامقام کسی نیست جز سرهنگ پاسدار شهید فتح‌الله نظری، از فرماندهان لشگر 32 انصارالحسین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان همدان.

 وی افزود: در پی انتشار این خبر، امیر فرماندهی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن عرض تبریک شناسایی پیکر مطهر این شهید بزرگوار، دستور برگزاری مراسم باشکوه تجلیل از مقام شهید و خانواده مکرم ایشان را ابلاغ کرده است.

نماینده کمیته جست و جوی مفقودین در همدان گفت: بر این اساس مقرر شد، ابتدا گروهی از فرماندهان و پیشکسوتان نیروی هوایی با عزیمت به منزل شهید مراتب ادای احترام به مقام شهید و خانواده وی را به جای آورده، سپس به‌صورت گروهی متشکل از خانواده شهید مسئولان شهرستان و فرماندهان نظامی برای زیارت مزار شهید عازم تبریز شوند.

وی ادامه داد: روز دوشنبه چهارم اسفندماه 93 مراسم استقبال از خانواده شهید و تجلیل از مقام شهید توسط فرماندهان و پرسنل نیروی هوایی، مسئولان و مردم تبریز در پایگاه هوایی دوم شکاری شهید فکوری تبریز برگزار و مراسم نیز در همدان و زادگاه شهید برگزار خواهد شد که مراتب متعاقبا به اطلاع مردم شهیدپرور و ولایی می‌رسد.

زمردیان گفت: لازم به ذکر است مادر مکرم شهید فتح‌الله نظری در سال 1390 به رحمت ایزدی پیوسته و در حال حاضر شهید دارای پدر، چهار برادر و دو خواهر است.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار