در کارگروه اقتصادی استان قم از ابلاغ دستورالعمل تبصره ۱۸ اشتغال فراگیر به میزان ۳۰ هزار میلیارد تومان به استان خبر داده شد.
کد خبر: ۶۶۲۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳ 02 October 2018

به گزارش تابناک قم، جلسه کارگروه اقتصادی قم با حضور مهرداد غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استاندار و جمعی از مدیران بانکی و استانی در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

در این جلسه، مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با اشاره به برخی از شاخص‌های ارزیابی بانک‌ها در استان اظهار داشت: میزان مصرف مصارف به منابع، مشارکت در طرح‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری، رعایت بسته‌های بانک‌های مرکزی و میزان و نرخ رشد منابع موجود از جمله شاخص‌های اصلی در ارزیابی بانک‌های استان بوده است.

مجید آوری فرد با بیان انواع بانک‌های فعال استان افزود: دو دسته عمده بانک‌های دولتی تجاری و بانک‌های تخصصی به همراه چندین بانک خصوصی در استان قم فعالیت می‌کنند.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با تأکید بر عملکرد بانک ملی استان در سال 96 عنوان کرد: در بانک ملی استان میزان منابع و مصارف 65 رشد داشته که امیدوارکننده بوده و امید می‌رود در سال جاری به 85 درصد برسد، از مزیت‌های اصلی بانک ملی کم بودن بدهی این بانک است.

وی ادامه داد: 79 درصد از مصارف بانک ملی استان در بخش بازرگانی و خدمات هزینه شده و در بخش مسکن و تجارت فعالیت قابل‌توجهی نداشته است، 44 شعبه بانک ملی در قم فعال است.

آوری فرد با اشاره به عملکرد بانک صادرات استان ابراز کرد: 2 هزار و 600 میلیارد تومان سپرده و تسهیلات این بانک بوده که البته تناسبی بین مصارف و منابع این بانک وجود ندارد، بالغ‌بر 500 میلیارد تومان در مسئله رونق تولید به این بانک ابلاغ‌شده تا بخشی از عدم تناسب بین مصارف و منابع را جبران کند.

وی عنوان کرد: مصارف بانک صادرت از 68 درصد در سال 89 به 27 درصد در سال 96 کاهش پیدا کرده که نشان می‌دهد عملکرد مناسبی در این بانک وجود نداشته است، درصد معوقات و بدهی‌های بانک صادرات استان 7 درصد است و 29 شعبه بانک صادرات در استان فعال است.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم تأکید کرد: منابع این بانک در سال‌های گذشته رشد داشته اما مصارف آن ثابت مانده است، 48 درصد از منابع این بانک در بخش صنعت و معدن مصرف‌شده است.

وی با اشاره به عملکرد بانک سپه گفت: متأسفانه در این بانک همواره کسری تسهیلات و اعتبارات پرداخت‌نشده وجود دارد، با وجود رشد منابع، مصارف این بانک کاهش پیدا کرده است، از سال 90 به بعد این بانک همواره مانده تسهیلات داشته و از این نظر دومین بانک استان با 31 درصد بعد از بانک صادرات است.

آوری فرد با بیان عملکرد بانک تجارت تصریح کرد: از نظر نسبت منابع و مصارف 400 میلیارد تومان کاهش پرداخت منابع و اعتبارات در این بانک در سال 96 اتفاق افتاده است، 77 درصد منابع این بانک در بخش بازرگانی و خدمات مصرف‌شده است و 30 شعبه این بانک در قم فعال است.

وی با بیان اعتبارات تجاری بانک‌های استان ابراز کرد: در مجموع ده هزار میلیارد تومان میزان اعتبارات بانک‌های تجاری استان است که بالغ‌بر 59 درصد از این منابع به مرحله مصرف رسیده و در بخش‌های مختلف پرداخت‌شده است، بدهی بانک‌های تجاری قم 14 درصد است.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم عنوان کرد: اعتبارات بانک‌های تخصصی هزار و 300 میلیارد بوده که 34 درصد پرداخت تسهیلات در این بانک‌ها بوده است، مطالبات و معوقات بانک‌های تخصصی 10 درصد است.

برپایی نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی همزمان با دهه فجر

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری قم نیز در ادامه این جلسه، با اشاره به برگزاری مراسم چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ابراز کرد: یکی از کارگروه‌هایی 13 گانه‌ای که برای برگزاری این مراسم در نظر گرفته‌شده کارگروه اقتصادی بوده که ریاست آن به معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری واگذارشده است.

سید رضا علیزاده طباطبایی ادامه داد: برنامه‌های متنوعی برای ایام دهه فجر پیش‌بینی‌شده که افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های مختلف شهری با همکاری بخش خصوصی از جمله آن‌هاست، باید دستگاه‌های دولتی اطلاعات دقیق طرح‌های آماده بهره‌برداری را به استانداری ارسال کنند.

طباطبایی تأکید کرد: نمایشگاهی برای نشان دادن دستاوردهای انقلاب اسلامی همزمان با دهه فجر و با رویکرد اقتصادی و مقایسه‌ای بین دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی برپا می‌شود، دستگاه‌های استان باید تفاوت‌های بین صادرات، توسعه صنایع کوچک و متوسط، تعاونی و فناوری‌های نوین قبل و بعد از انقلاب اسلامی را احصاء و به استانداری ارسال کنند.

دستورالعمل اشتغال فراگیر استان قم ابلاغ شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم نیز در بخشی از این جلسه، تأکید کرد: برای توسعه و رونق اشتغال و تولید بسته‌های ویژه‌ای در قالب دستورالعمل تبصره 18 به استان قم ابلاغ‌شده که می‌تواند زمینه شکوفایی نسبی در بخش اشتغال باشد.

مصطفی کاویانی تأکید کرد: دستورالعمل تبصره 18 اشتغال فراگیر به میزان 30 هزار میلیارد تومان رسماً به استان قم ابلاغ‌شده و امید می‌رود اعتبارات و منابع در نظر گرفته‌شده نیز تخصیص داده شود، سود این اعتبارات به‌احتمال‌زیاد 12 درصد خواهد بود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار