سازمان هواشناسی:
سرعت وزش باد در شهرستانهای مشگین‌شهر، اردبیل، نیر، گرمی، سرعین، کوثر و نمین گاهی به 100 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.
کد خبر: ۶۷۱۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳ 23 October 2018

به گزارش تابناک اردبیل، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی در روز پنجشنه از سمت شمالغرب کشور خبر داد و گفت: در استان‌های کرمانشاه، کردستان، آذربایجان‌های غربی، شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، ایلام و خوزستان بارش خواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: فردا چهارشنبه نیز رگبارهای پراکنده همراه با رعد و برق در بخش‌هایی از شمالغرب و جنوب کشور در سیستان و کرمان پیش بینی شده است.


اداره کل هواشناسی استان اردبیل هم گزارش داد که با بررسی و تحلیل تصاویر نقشه های پیشیابی هواشناسی طی روزهای آینده دو سامانه جوی استان اردبیل را فرا خواهد گرفت.

سامانه اول:

از بعدازظهر فردا(چهارشنبه 2 آبان 97) تا ظهر روز جمعه (4 آبان 97) بادهای تند تا شدید (بادهای گرمیج گاهی با گردوخاک) استان اردبیل را فرا خواهند گرفت.

اوج شدت وزش باد روز پنجشنبه(بویژه از ظهر تا شب) با سرعت 60 تا 72 کیلومتربرساعت پیش بینی می شود.

سرعت وزش باد در شهرستانهای مشگین شهر، اردبیل، نیر، گرمی، سرعین، کوثر و نمین گاهی به 100 کیلومتربرساعت و بیشتر نیز می تواند برسد.

همچنین در روز پنجشنبه افزایش دمای هوا و در مناطقی از استان رگبار باران انتظار می رود.

سامانه دوم:

از حوالی ظهر جمعه(4 آبان 97) با شمالی شدن جهت جریانات هوا، ضمن کاهش سرعت وزش باد، بارش باران بتدریج آغاز شده و تا قبل از ظهر روز شنبه هفته آینده بصورت متناوب(گاهی بصورت رگبار و رعدوبرق) تداوم خواهد داشت.

ضمن اینکه در ارتفاعات بالای 1600 متری استان بارش بصورت برف خواهد بود.

در روز شنبه(5 آبان 97) علاوه بر ابرناکی و مه غلیظ، دمای هوا بطور محسوس بین 15 تا 18 درجه سلسیوس(نسبت به روز پنجشنبه) در غالب مناطق استان کاهش خواهد یافت.

توصیه های کارشناسی:

وزش بادهای شدید طی این مدت می تواند به مبلمان شهری و تاسیسات برون شهری و روستائی خسارت وارد نماید. از این رو توصیه می‌شود تمهیدات لازم در این خصوص بعمل آید.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار