امام جمعه موقت تهران گفت: این دولت از اول وعده داده بود که ارزش پول ملی را افزایش دهد، ولی تنها نقطه‌ای که زائران اذیت شدند، موضوع ارز بود که هم اصل مسئله به صورت امری ناپسند باقی مانده و پول ما ثبات ندارد و هم نسبت به زائران باید تمهیداتی اندیشیده می‌شد تا در عراق اذیت نمی‌شدند.
کد خبر: ۶۷۷۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰ 09 November 2018

 حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌ اول نماز جمعه این هفته تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد، با بیان اینکه ظلم به مردم نعمت‌ها را تغییر می‌دهد، اظهار داشت: ظلم به هم ریختن نظام فکری و در هم ریختن سامان خانوادگی است و ظلم به مردم گسست از خدا و خلق خداست.

وی با بیان اینکه دومین گناه که موجب تغییر نعمت‌ها می‌شود این است که فرهنگ خیر، عبادت، صله رحم و حضور در پایگاه‌های عبادی و ولایی توسط مردم ترک شود گفت: افرادی که دستشان به خیر می‌رسد نباید دلسرد شوند و همواره دستشان به خیر برود. 

صدیقی افزود: اگر انسان به امنیت و فضای قرآنی و الهی قدردان نباشد موجب تغییر و زوال نعمت‌ها می‌شود. 

حجّت‌الاسلام صدیقی در خطبه دوم نمازجمعه تهران با اشاره به راهپیمایی باشکوه اربعین سالار شهیدان گفت: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند اجتماع عظیم جهانی اربعین توصیف ناپذیر است و نه در گذشته چنین اجتماعی در تاریخ بوده و نه در عصر ما وجود دارد.

وی، اربعین را اجتماعی خودجوش دانست که رنگ معجزه دارد و از عمق فطرت می‌جوشد و تصریح داشت: راه‌پیمایی اربعین، نماد شکست فکر ماتریالیستی، لیبرالی و سکولاری است؛ پدیده جدیدی است و گویا اسلام دوباره متولد شده است.

امام‌جمعه موقت تهران یکی از برکات راه‌پیمایی اربعین را مقابله با تفکر مادی‌گرایی و اشرافی‌گری و رفاه‌زدگی دانست و گفت: اربعین نماد وحدت است که دنیای سلطه همیشه سعی داشته بین مسلمانان تخم نفاق و اختلاف بپاشد.

صدیقی به حضور غیرشیعیان و مسلمانان از جمله اهل تسنن و مسیحی‌ها در راه‌پیمایی اربعین اشاره کرد و گفت: راه‌پیمایی اربعین، وحدت عاشقانه‌ای بود که بدون بخشنامه و دخالت حکومت‌ها صورت پذیرفت.

وی افزود: راه‌پیمایی اربعین، نشان‌دهنده همان جامعه آرمانی است که اسلام وعده‌اش را داده است و ان‌شاءالله مقدمه ظهور حضرت حجّت(عج‌) خواهد بود.

خطیب جمعه تهران از دولتمردان و مردم عراق تشکر کرد و گفت: مردم عراق در عشق به امام‌حسین جزء السابقون هستند و هیچ وقت در خدمت به زائران، کم نگذاشته‌اند.

صدیقی از زحمات نیروی انتظامی در ایام راه‌پیمایی اربعین تشکر کرد و گفت: از مسئولین توقع می‌رفت که خود را برای امسال آماده می‌کردند. آنچه در توزیع ارز اتفاق افتاد زیبا نبود و عزت‌آفرین نبود.

وی ادامه داد: این دولت از اول وعده داده بود که ارزش پول ملی را افزایش دهد، ولی تنها نقطه‌ای که زائران اذیت شدند، موضوع ارز بود که هم اصل مسئله به صورت امری ناپسند باقی مانده و پول ما ثبات ندارد و هم نسبت به زائران باید تمهیداتی اندیشیده می‌شد تا در عراق اذیت نمی‌شدند.

صدیقی خطاب به مسئولان گفت: شما که زیر پرچم ولایت هستند و هرچه دارید از محرم و صفر دارید، خون شهدای ما و این راه‌پیمایی اربعین است که شما را حفظ کرده است؛ توصیه می‌کنیم از حالا خود را برای سال‌های بعد آماده کنید و برنامه‌ریزی کنید تا مشکلی نداشته باشیم.

وی در ادامه، ۱۳ آبان را تجدیدکننده سه خاطره دانست و با اشاره به تبعید حضرت امام(ره) در پی اعتراض به قانون کاپیتولاسیون، گفت: از مسئولان توقع داریم قوانین ذلت بار را تصویب نکنند؛  FATF و امثال اینها ادامه همان کاپیتولاسیون است و باید از فرمایشات رهبر انقلاب عبرت بگیرند که گفتند طرح‌هایی که در اتاق فکر استعمار پخت و پز می‌شود، به نفع ملّت ما نیست.

صدیقی ادامه داد: از شورای نگهبان که در این رابطه توقع استقلال‌خواهان ما را برآورده کردند، تشکر می‌کنیم و توصیه ما به مسئولان این است که به جای راضی کردن دیگران، جوان‌های ما را به کار بگیرند و ظرفیت‌های داخلی را شکوفا کنند.

وی به تسخیر لانه جاسوسی اشاره کرد و گفت: این اولین باری بود که آمریکا تحقیر شد. ملتی تازه انقلاب کرده، هیمنه آدم برفی گونه آمریکا را زیر پا له کرد و این حادثه،  ضرب شصتی از جوانان ما بود و نشان داد که یک ملّت جرأت می‌کند سفارت ابرقدرتی که یکته تاز عرصه بود را تسخیر کند.

امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه این انقلاب بود که چنین اقتداری را به ملت ما داد، تصریح کرد: مسأله ۱۳ آبان همیشه برای ما از ابعاد خاص سیاسی و اجتماعی برخوردار بوده است، ولی امسال با توجه به تحریم‌ها آمریکا، که آن‌ها با این تحریم‌ها سر خود کلاه می‌گذارند، روبه‌رو بودیم.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها فکر می‌کنند تحریم، لولوی جدیدی است که می‌توانند با آن، ملّت ایران را بترسانند، امّا همین تحریم باعث شده که ما صاحب موشک شویم و شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشیم و همه این‌ها به دست جوانان صاحب فکر و باانگیزه ما تولید شده است.

صدیقی با بیان اینکه ما امروز هواپیمای جنگی می‌سازیم و پهبادهای ما به مرز صادرات رسیده است، خاطرنشان کرد: در زمینه پزشکی و سایر حوزه‌ها به موفقت دست پیدا کردیم و تحریم‌های شما باعث شد کمر همت ببندیم و به خودکفایی برسیم.

وی با بیان اینکه آمریکا از هیچ خیانتی علیه ملّت ایران دریغ نداشته است، تصریح کرد: آن‌ها همیشه در مقابل ما بوده‌اند اما در این رویارویی و جنگ بی امان نظامی، تبلیغاتی و فرهنگی برنده اصلی مردم ایران و انقلاب اسلامی است؛ چهل سال ما پیش رفته‌ایم و امروز اقتدار نظامی، دفاعی و منطقه‌ای ما در ابعاد مختلف با چهل سال قبل قابل مقایسه نیست.

صدیقی افزود: در مقابل، آمریکا در حال افول است و باید باور کنیم که هیمنه گذشته را در دنیا ندارد و در دیپلماسی عمومی شکست خورده است؛ یاران دیروز آمریکا، از آن تبعیت نمی‌کنند؛ این درحالی است که محبوبیت و الهام‌دهی ما توسعه پیدا کرده است و پیروزی‌های ما در شکستن سد داعش، نشانه پیروزی و عظمت ماست.

وی، محکومیت شیخ سلمان را اقدام ظالمانه‌ای دانست که ورق ننگینی را در اوراق حکومت بحرین رقم می‌زند.

امام‌جمعه موقت تهران افزود: مقاومت ملّت یمن قابل ستایش است اما شرایط زندگی و درمانی مردم بخصوص کودکان اسفناک است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار