در مراسم رونمایی از سه طرح ملی سازمان فنی و حرفه‌ای البرز
ارتقای مهارت در بین جویندگان کار و ارائه آموزش‌های مفید به این افراد یکی از مهمترین اهدافی است که باید تلاش شود تا با توسعه رشته‌های مختلف بسترهای ارائه آموزش‌های مهارتی بیش از پیش در کشور برای جوانان فراهم شود.
کد خبر: ۶۷۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲ 28 July 2015
به گزارش تابناک – البرز: مراسم رونمایی از سه طرح ملی و استانی در سازمان فنی و حرفه‌ای البرز برگزار شد.
این سه طرح شامل طرح‌های فاطر، انفال و طرح توانمندسازی اشتغال زنان است که امروز و همزمان با ششم مرداد هفته ملی مهارت رونمایی شده است.
بر اساس این گزارش، دو طرح انفال و فاطر به عنوان طرح‌های ملی هستند و طرح توانمندسازی زنان به عنوان طرح استانی است.
مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای استان البرز صبح امروز در حاشیه مراسم رونمایی از این سه طرح در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: این سه طرح همزمان با هفته ملی مهارت رونمایی شده است که گامی مهم در جهت توسعه خدمات به علاقمندان به فراگیری رشته‌های مختلف فنی و حرفه‌ای است.
حسن عزیزی ارتقای مهارت‌ها را در بین جویندگان کار مهم ارزیابی کرد و افزود: هرچه افراد جویای مهارت بیشتری را داشته باشند بهتر می‌توانند جذب محیط‌های کار شوند.
وی در ادامه سخنان خود به طرح ملی انفال اشاره کرد و ادامه داد: این ظرفیت ایجاد شده می‌تواند برای بانوان و آقایان مورد استفاده باشد.
عزیزی تأکید کرد: با توجه به اینکه در گذشته ایجاد برخی از کارگاه‌ها در مراکز آموزشی بانوان امکان پذیر نبود اما با تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با اجرایی شدن طرح انفال، این مهم نیز امکان پذیر شده است.
مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای استان البرز خاطرنشان کرد: بازرسی جوش یکی از دوره‌های آموزشی است که برای بانوان برگزار می‌شود که در صورت استقبال بانوان این طرح در سطح وسیع‌تری اجرایی خواهد شد.
وی با بیان اینکه برخی از رشته‌ها مانند تراشکاری و جوشکاری مختص آقایان بوده افزود: با اجرایی شدن طرح انفال ارائه آموزش‌ها در این نوع رشته‌ها نیز برای بانوان امکان‌پذیر شده است و بانوان علاقمند به این رشته‌ها می‌توانند به رشته‌های مورد علاقه خود دسترسی بیشتری داشته باشند.
عزیزی در ادامه سخنان خود به طرح ملی فاطر اشاره کرد و گفت: طرح فاطر یا فرزندان ماهر ایران زمین طلایه داران راه توسعه، یکی از طرح‌هایی است که می‌تواند گامی مهم در جهت توسعه طرح‌های آموزشی محسوب شود.
وی بیان داشت: این طرح آموزشی در رشته‌های انیمیشن یا پویانمایی، تذهیب، طراح نقشه فرش با رایانه، سوخت نگار روی چوب، الگوساز کیف، اندروید، برق کار عمومی و... است.
به گفته میدرکل سازمان فنی و حرفه‌ای استان البرز این طرح در مراکز خواهران الزهرا، شهید خدایی، شهید رهبری و مرکز اشتهارد آماده ارائه آموزش‌های مهارتی است.
عزیزی اعلام کرد: به مهارت آموختگان در صورت موفقیت در آزمون‌های پایانی گواهینامه مهارت اعطا خواهد شد. 
طرح توانمندسازی زنان نیز طرح استانی است که با هدف حمایت از زنان سرپرست خانوار اجرایی شد.
همچنین در این مراسم کوروش پرند معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی بر ضرورت طی اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌های اساسی برای ایجاد تحولات در این سازمان و اجرای برنامه‌های مفید مهمترین اقدامی است که باید بیش از پیش مدنظر قرار گیرد.
وی افزود: ارتقای مهارت در بین جویندگان کار و ارائه آموزش‌های مفید به این افراد یکی از مهمترین اهداف این سازمان است که باید تلاش شود تا با توسعه رشته‌های مختلف بسترهای ارائه آموزش‌های مهارتی بیش از پیش در کشور برای جوانان فراهم شود.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خاطرنشان کرد: البته برای ارتقای نظام آموزشی در این سازمان اقدامات بسیار موثر و مهمی انجام شده است و سند تحول سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در سال جاری یکی از مهمترین تأکیدات ما است.
پرند افزود: توسعه فناوری اطلاعات از جمله تحولات اساسی در حوزه آموزشی این سازمان است که اجرایی شدن این مهم توانسته تأثیرات بسیار مهمی را در زمینه آموزش‌ها ایجاد کند.
وی با بیان اینکه بیکاران فارغ‌التحصیل ما باید از مهارت کافی در این زمینه برخوردار باشند ادامه داد: از هر 100 نفر فارغ‌التحصیل نظام آموزش عالی 19 نفر بیکار هستند که رفع این مشکل نیازمند فرهنگ سازی‌های مختلف است.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه بسیاری از فارغ‌التحصیلان ما انتظار دارند بعد از اتمام تحصیلات دانشگاهی پشت میزنشین شوند بیان داشت: این انتظار یکی از مهمترین مشکلات و معضلات ما محسوب می‌شود لذا فارغ التحصیلان بنا بر رشته تحصیلی خود می‌توانند به صورت عملی نیز مهارت‌های کافی را از این سازمان دریافت کنند و بسیار راحت وارد بازار کار شوند.
پرند در ادامه سخنان خود به برنامه ششم توسعه اشاره کرد و اعلام کرد: در این برنامه کارگروه‌های آموزش عالی از جمله فنی و حرفه‌ای تشکیل و فعال شده که در نظر داریم با برنامه‌ریزی‌ها وتدوین برنامه‌هایی جامع و با مدیریت درست دغدغه‌ها و مطالبات را را برطرف کنیم.
وی بیان داشت: یکی از معضلاتی که هم اکنون جامعه ما با آن درگیر است رشد زنان بیکار است و این درحالی است که می توانیم از بانوان به عنوان یکی از نیروهای فعال و ارزشمند و با کارایی بالا استفاده کنیم.
این مسئول خاطرنشان کرد: این معضل بیکاری در زنان در حالی است که می‌توانیم با ایجاد مشاغل خانگی و ارائه وام‌های کوچک  فضای کسب و کار را برای این قشر از جامعه به وجود آوریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار