کد خبر: ۶۸۴۸۲۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۸ 27 November 2018

امروز تیتر روزنامه کیهان نظرم را به خود جلب کرد:

 

تیتر روزنامه کیهان برایم جالب بود :
ممنوعیت ازدواج کودکان، همان چیزی است که کیسینجر وزیرخارجه آمریکا توصیه کرده است./کانال عصر ایران

 


رفتم و متن خبر را از اینترنت پیدا کرده و متوجه شدم یک یادداشت تحلیلی هست که روزنامه کیهان منتشر کرده و آسمان و ریسمان را به هم بافته تا ثابت کند : طرحی که برخی از نمایندگان مجلس برای دفاع از حقوق کودکان می خواهند تصویب کنند  که موضوع آن «محدودیت_ازدواج برای دختران» زیر 16 سال و پسران زیر 18 سال می باشد، را یک طرح آمریکایی و انگلیسی قلمداد کند، برای اینکه آنها می خواهند جمعیت کشورهای رقیب آمریکا را کاهش دهند.
متاسفانه روزنامه کیهان با نگاهی سطحی به موضوع و نسبت دادن یک امر مهم به یک مساله دیگر، دوباره شمشیر را بر علیه نمایندگان اصلاح طلب از رو بسته و یک طرحی را که طرحی انسانی است می خواهد زیر سوال ببرد.

ازدواج کودکان در کشور ما امری است رایج که در میان برخی از قوم ها که بیشتر از روی فقر اقتصادی و فرهنگی است ، اتفاق می افتد و خانواده ها بدون در نظر گرفتن صلاح فرزند (مخصوصا دختر) به خاطر رسیدن به مقدار ناچیزی پول، او را به عقد مردی با سن بزرگتر از خود، در می آورند که این  امر باعث تشکیل خانواده ی ضعیف می شود که نتیجه آن ادامه و استمرار ایجاد خانواده های فقیر و ضعیف هم از نظر فرهنگی و هم مالی می باشد.
روی سخن بنده با متولیان روزنامه کیهان این است که اگر آقایان نسبت به کم شدن جمعیت کشور حساس هستند، در برابر اختلاسها و دزدی ها و پول شویی هایی بایستند که دمار از روزگار این ملت را درآورده و فقر عظیم اقتصادی را به خانواده ها به ارمغان و باعث کاهش ازدواج جوانان و بالا رفتن سن ازدواج در میان آنان شده است.

مشغله فکری جوان امروزی ، مسکن ، کار و فراهم آوردن امکانات اولیه زندگی شده و به همین خاطر پسر جوان ایرانی جرات نمی کند برای ازدواج پا پیش بگذارد و از طرف دیگر برخی افراد ثروتمند برای رسیدن به تمتع دنیوی دختران معصوم و کودک را از خانواده های شان جهت پرداخت مبلغی جزئی، مطالبه میکنند..


مصیبت بس بزرگ است وعظمی: فقر، فساد، ظلم به کودکان_کار و هزاران درد جانکاه مردم را سخت رنجانیده و در جایی هم که برخی افراد دلسوز می خواهند جلوی ظلم بیشتر به کودکان را بگیرند، امثال روزنامه کیهان اینچنین تحلیل های بی پایه و اساس را مطرح می کنند.

مطلب دیگر اینکه مگر حکومت توانسته رفاه همین جمعیت را تامین کند که آقایان به فکر افزایش جمعیت آن هم نه از طریق منطقی ، بلکه از راه ازدواج کودکان معصوم هستند؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار