وزیر امور خارجه ایران در صفحه توئیترش از کشورهای غربی خواست به جای دیکته کردن راهکارها درباره سوریه راه حل‌های سیاسی را تسهیل کند.
کد خبر: ۶۹۲۴۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۲ 18 December 2018

«محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران در صفحه توئیترش از کشورهای غربی خواست به جای دیکته کردن راهکارها درباره سوریه راه حل‌های سیاسی را تسهیل کند. 

ظریف با انتشار عکسی از خودش در کنار همتایانش از روسیه و ترکیه نوشت: «در ژنو برای پیش بردن مسئله [تشکیل] کمیته قانون اساسی جهت حل و فصل بحران سوریه در کنار همتایان روس و ترکیه‌ای بودم. ما همیشه روی یک راهکار سیاسی تحت رهبری و مالکیت سوری‌ها اصرار می‌ورزیدیم. غرب اکنون مجاب شده این را بپذیرد، منتهی باید به جای دیکته کردن [امور] آنها را تسهیل کند.»

توئیت ظریف اندکی بعد از آن منتشر شد که وزرای خارجه ایران،‌روسیه، ترکیه و دی‌میستورا در ژنو توافق کردند که برای تشکیل اولین نشست کمیته قانون اساسی سوریه اوایل سال آینده میلادی (2019) در ژنو تلاش کنند.

محمدجواد ظریف، سرگئی لاوروف و مولود چاووش اوغلو وزرای خارجه ایران، روسیه و ترکیه به همراه استفان دی‌میستورا نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه امروز (سه‌شنبه) 27 آذر ماه (۱۸ دسامبر ۲۰۱۸) بعد از پایان نشست ژنو درباره کمیته قانون اساسی سوریه بیانیه‌ای صادر کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار