در سال ۹۷حوادث طبیعی ۲۰۰ میایارد تومان به شهرستان خوی خسارت زده است .
کد خبر: ۶۹۴۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۲ 25 December 2018

به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی از خوی

 

 جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران با حضور فرماندار شهرستان خوی و مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی و اعضای این شورا برگزار شد.

سید محمد عابدی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی در این جلسه با اشاره به شروع فصل زمستان و احتمال بارش های سنگین برف در مناطق شهری و روستایی و یا وقوع سیل در منطقه گفت :                     ‌‌‌‌‌‌‌                   مدیران و مسئولان دستگاه های ذیربط و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان باید در مواقع بروز بحران با حضور سریع و به موقع خود در محل ، اقدامات لازم را انجام دهند .

 

جعفری مدیرکل شورای هماهنگی مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه شهرستان خوی را یکی از شهرهای حادثه خیز استان عنوان کرد و گفت :                         موضوع سیل، زلزله، طوفان و رانش زمین از جمله بلایای طبیعی می باشند که در شهرستان خوی حادث می شود و باید با توجه به چرخه مدیریت بحران که شامل  پیشگیری، مقابله، بازسازی و بازتوانی می شود از خسارت های این حوادث کاست.

وی در ادامه با اشاره به میزان خسارت حوادث طبیعی در استان اظهار داشت :                   ‌ ‌‌   در سطح استان طی سال ۹۷  بیش از ۹۵۰  میلیارد تومان در بخش های زیر بنایی، شهری و کشاورزی خسارت وارد شده است و این رقم در شهرستان خوی بالغ بر ۲۰۰  میلیارد تومان می باشد.

 

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان آذربایجان غربی از مقاوم سازی  بیش از ۳۵ 

 درصد واحدهای مسکونی روستایی در سطح استان خبر داد و افزود : ضروری است بخشداری ها و دهیاری ها با همکاری بنیاد مسکن و بانک های عامل نسبت به مقاوم سازی دیگر واحدهای مسکونی اقدام نمایند.

وی در پایان سخنان خود بر یکپارچه کردن مدیریت در زمان بحران تاکید نمود .

 

خبرنگار : یحیی آقاپورخویی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار