وزیر راه و شهرسازی از ساخت ۹۰۰ هزار واحد مسکونی تا پایان سال ۹۹ خبر داد و گفت: قراردادهای تکمیل زیرساخت‌های مسکن مهر با قرارگاه خاتم امضا شد.
کد خبر: ۶۹۵۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷ 27 December 2018

محمد اسلامی در نشست بررسی مسائل مربوط به مسکن مهر پردیس اظهار کرد: هیچ شانی جز خدمتگزاری به مردم نداریم. اساس حرکت این است که بتوانیم تا سرحد امکان برای خانه‌دار کردن مردم تسهیل‌گری کنیم.

وی با بیان اینکه وظیفه دولت تولید مسکن نیست افزود: دولت وظیفه دارد زمینه خانه‌دار کردن مردم را فراهم کند و این اطمینان را در درون حاکمیت ایجاد کند و جریان تولید مسکن پایدار انجام می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه عرضه و تقاضا باید تناسب داشته باشد تصریح کرد: بحث مربوط به تامین مسکن اقشار کم درآمد بایستی بایستی با سیاست‌های مستمر پایش شود.

اسلامی با یادآوری اینکه مشکلات متنوعی در بحث مسکن مهر وجود داشت که در هفته اول حضورم آنها را شناسایی کردیم بیان کرد: برای همه پروژه‌های مشکل‌دار مسکن مهر تصمیم‌گیری کرده‌ایم و اقدامات لازم در تسریع در روند تکمیل آنها در حال انجام است.

وی با اشاره به برنامه ساخت 200 هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید اظهار کرد: ایجاد شهرهای جدید از اوایل انقلاب در دستور کار بوده و مقرر بود حدود 60 شهر جدید در کشور ساخته شود. ایجاد این شهرها کمک می‌کند تا دست‌اندازی به اراضی دولتی مهار شده و از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری به عمل آید.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به درخواست یکی از نمایندگان مجلس (موسوی) برای اعطای مجوزهای خاص جهت برخورد با پیمانکاران متخلف گفت: برای این کار نیاز به مجوز خاصی ندارد. پیمانکاران توسط کارفرما گرفتار شده و باید با نگاه مسلمانی هر دو طرف را ببینیم.

اسلامی با اشاره به اینکه به مردم اعلام می‌کنم با کفایت مسکن مهر را دنبال خواهیم کرد، تصریح کرد: قرارداد مترو پردیس، قرارداد درستی است که باید اجرا شود. از همین الان باید به این سمت برویم و نباید بارگذاری جمعیتی بیشتری در پردیس انجام شود.

وی همچنین در جمع خبرنگاران با یادآوری اینکه شهر پردیس، شهر اقماری با جمعیت حدود 50 هزار واحد برای آن پیش‌بینی شده است، گفت: این در حالی بود که در طرح مسکن مهر بارگذاری بیشتری حدود 80 هزار واحد در این شهر انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه طی دو ماه اخیر سعی کردیم مسائل را به طور دقیق شناسایی و راه‌حل‌هایی برای آنها پیدا کنیم تصریح کرد: تقویت مدیریت و حل و فصل مسائل پیمانکاران جزو راه حل‌هایی بوده که اجرایی شده است ضمن اینکه در بحث تکمیل تاسیسات زیربنایی قراردادهایی با قرارگاه خاتم امضا شده است.

اسلامی با بیان اینکه برای تامین واحدهای مسکونی 2500 متقاضی از ظرفیت‌های محدوده شهر پردیس استفاده می‌کنیم گفت: با برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی ساخت 400 هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید، بافت‌های فرسوده و شهرهای زیر 50 هزار نفر جمعیت آغاز شده است. با احتساب 500 هزار واحد مسکن مهر نیمه‌تمام تا پایان سال 99، 900 هزار مسکن در کشور ساخته خواهد شد.

وی همچنین درخصوص مباحث مربوط به افزایش وام گفت: به این دلیل با افزایش وام مخالفیم که این مسئله باعث افزایش قیمت مسکن خواهد شد. ما باید به توانمندسازی مردم برای خانه‌دار شدن آن هم با قیمت مناسب کمک کنیم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار