وزیر کشور با اشاره به حذف یارانه‌‌ سه دهک جامعه گفت: با حذف یارانه‌های سه دهک جامعه، اعتبارات آن برای اجرای طرح‌‌های عمرانی استان‌ها اختصاص می‌یابد.
کد خبر: ۶۹۵۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰ 27 December 2018

عبدالرضا رحمانی فضلی ظهر امروز در  نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان بوشهر با قدردانی از تلاش همه مسئولان اجرایی استان بوشهر و با بیان اینکه این استان از ظرفیت بالایی برخوردار است اظهار داشت: گزارش خوبی از فعالیت‌های انجام شده  از سوی مسئولان ارائه شد ولی تا رسیدن به شرایط مطلوب فاصله است.

وی‌ با تشریح شرایط جمهوری اسلامی ایران در حوزه بین‌المللی، منطقه‌ای و داخلی افزود: در 40 سال گذشته با وجود فراز و نشیب‌های گوناگون ولی ایران اسلامی توانسته با اقتدار به پیشرفت و موفقیت‌های قابل توجهی دست یابد.

وزیر کشور با  اشاره به اینکه استمرار انقلاب اسلامی از تاکیدات و اصرارهای ملت ایران است تصریح کرد: در 40 سال گذشته با وجود ترفندها و دسیسه‌های دشمنان ولی اصرار مردم ایران بر استمرار  فعالیت انقلاب اسلامی، مقاومت و استقامت در برابر فشارهای دشمنان و معاندان است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه خصم و کینه دشمن همواره علیه نظام اسلامی ایران ادامه دارد گفت: اراده خصمانه دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون ادامه داشته و این مهم محور دیگر انقلاب اسلامی در 40 سال گذشته است.

وی، از موفقیت‌های ایران اسلامی در همه عرصه‌ها خبرداد و بیان کرد: با وجود ترفندها و دشمنی دشمنان نظام اسلامی، ولی این کشور انقلابی در همه حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، امنیتی، فرهنگی، اجتماعی و دیگر بخش‌ها به موفقیت‌های قابل توجهی دست یافته است.

وزیر کشور، با بیان اینکه ادبیات انقلابی ایران و اهداف و آرمان‌های ترسیم شده مورد توجه همه افکار عمومی جهان است خاطر نشان کرد: با وجود انواع توطئه‌ها و دسیسه‌ها در ابعادگوناگون که دشمنان زمان پایان انقلاب را تعیین می‌کردند ولی ایمان مردم و رهبری‌های امام راحل و مقام معظم رهبری حرف اول می‌زنند.

رحمانی‌فضلی، از عمومی شدن فرهنگ استقامت و مقاومت ایران اسلامی در جهان خبرداد و بیان کرد: اکنون جمهوری اسلامی ایران کشوری تاثیرگذار در منطقه و جهان محسوب می‌شود چراکه هرگونه تحولی در منطقه بدون حضور جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند نتیجه بخش باشد.

وی، با بیان اینکه کشورهای همسایه ایران دارای اشتراکات و وابستگی‌های گوناگونی هستند تصریح کرد: سابفه تاریخی، دینی، جغرافیایی و فعالیت‌های مشترک اقتصادی و تجاری از دیر باز در بین کشورهای منطقه سبب وابستگی‌کشورها با ایران شده و اشتراکات آنها همواره تداوم دارد و سبب ارتقاء همکاری کشورهای منطقه شده است.

وی، امنیت کشور در ابعاد گوناگون را مطلوب دانست و افزود: با وجود اینکه آمریکا و  دیگر دشمنان انقلاب اسلامی هر روز توطئه می‌کنند ولی ایران از امنیت مطلوب و قابل توجهی برخوردار است و این توطئه در حوزه امنیت داخلی نمی‌تواند خللی ایجاد کند.

وزیر کشور با بیان اینکه باور همه کشورها است که ایران اسلامی قوی‌ترین کشور منطقه  است افزود: آنها شب و روز توطئه می‌کنند و این توطئه‌ها هیچ تاثیرگذاری در امنیت ایران ندارد هر چند اتفاقانی در برخی نقاط حادث می‌شود ولی این  حوادث هیچ اثرگذاری در حوزه امنیتی ندارد.

رحمانی‌فضلی،  با بیان اینکه آنها به جایی رسیدند که می‌خواهند ایران را مجبور کنند به انجام کارهایی که یک قدم به اهدافشان نزدیک تر شو‌ند‌، افزود: در منطقه با حمایت‌هایی که از عربستان می‌شود کاملا به نیابت از آمریکا عمل می‌کند ولی نتوانسته‌اند به اهداف خود دست یابند.

وی، با بیان اینکه  دشمنان برای ایجاد تفرقه و اختلاف در ایران حساب باز کرده‌اند گفت: رسانه‌ها تحت پوشش کشورهای معاند هر روز موضوعات گوناگونی  در زمینه اختلاف در ایران را مورد توجه قرار می‌دهند این تهدیدات هیچ کدام اثری در امنیت کشور ندارد.

وزیر کشور با اشاره به وضعیت بین المللی ایران و اینکه کشورهای جهان ایران را پایبند به تعهدات بین المللی می‌دانند، خاطرنشان کرد: ‌امروز آرایش جهانی به گونه‌ای شده ‌که آمریکا در برابر اقدامات علیه ایران در عرصه جهانی تنها مانده و نه آژانس بین المللی انرژی اتمی و نه کشورهایی از جمله چین و روسیه و کشورهای اروپایی در این زمینه آمریکا را همراهی نمی‌کنند.

وی بیان کرد: در حوزه پیشرفت‌های مختلف از جمله صنایع دفاعی و نظامی، هوا‌فضا‌ و مسائل هسته‌ای دشمنان عنوان می‌کنند ایران پیشرفت کرده و این اتفاقات برخلاف نظر آن کشورهاست.

رحمانی فضلی به مسائل اقتصادی کشور اشاره کرد و افزود: در حوزه اقتصادی ساختار نامناسب، غلط و کهنه اقتصادی که همانا وابستگی مطلق به نفت بود باید تغییر کند و تا حد زیادی هم شاهد تغییرات هستیم به طوری که بسیاری از تجار و بازرگانان ما دارای علم وتجربه هستند و اگر شرایط مساوی باشد کشور ما هم در عرصه اقتصادی پیشرفت‌های چشمگیری دارد.

وزیر کشور به بخش سرمایه‌گذاری خارجی اشاره کرد و گفت: در 2 ‌تا 3 سال اخیر توافق برجام نشان داد که سرمایه گذاران خارجی علاقه و اشتیاق زیادی برای حضور و سرمایه‌گذاری در ایران دارند چرا که ایران ظرفیت‌های فراوانی در بخش‌های مختلف دارد.

وی گفت: دشمنان در حوزه امنیتی باورشان این است که ایران قوی‌ترین کشور امنیتی است چرا که شب و روز توطئه می‌کنند و می‌بینند که هیچ تاثیرگذاری در حوزه امنیت داخلی ما نمی‌توانند داشته باشند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه مردم نسبت به هدف و مسیر توسعه کشور توجیه هستند، گفت: اختلافاتی هم که در کشور است خانوادگی است و نگران این تفاوت نظر و اختلافات نیستیم.

وزیر کشور تصریح کرد: دشمنان پس از برجام به دنبال این هستند که با فشار بر ایران، به اهداف خود برسند و با اتکا به کشورهایی مثل عربستان به نیابت از آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای دیگر این هدف خود را دنبال کنند اما موفق نشدند اما نباید از این توطئه‌ها غافل شویم.

وی اصلی‌ترین مسئله در کشور را وحدت و انسجام در کشور ذکر و کرد: رسانه‌های خارجی چنان روی مسائل کوچک در ایران سرمایه گذاری می‌کنند که نشان از عدم وحدت در کشور است اما این اقدامات هیچکدام امنیت ملی را تهدید نمی‌کند اما بهتر این است قبل از اینکه اعتراض شروع شود به آن رسیدگی کنیم.

رحمانی فضلی با اشاره به تحلیل غلط دشمن از اعتراضات دی‌ماه سال گذشته خاطرنشان کرد: دشمنان همین تحلیل‌های غلط را هم در سال 88 انجام می‌دادند اما در همین اتفاقات هم مردم وارد صحنه شدند و این مسائل ختم شد.

وزیر کشور با اشاره به برداشت‌های غلط دشمن از اعتراضات درون ایران اظهار داشت:  نه در دی‌ماه گذشته، نه در اعتراضات کامیون‌داران و بازار، نه مسائل اقوام و اقلیت‌ها، اصناف و جریانات سیاسی هیچکدام به صورت متشکل در این وقایع شرکت نکردند‌ که این مسئله نشان از شعور و آگاهی مردم و علاقه آنان به انقلاب و امنیت بود.

وی با بیان ‌اینکه در حوزه مسائل امنیتی نمی‌گویم تهدید  نداریم اما نگران تهدیدها نیستیم چرا که رصد و کنترل می‌شود، ‌گفت: مسئله مهم کشور پس از وحدت، رضایتمندی مردم در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی است لذا ما مدیران باید این مسائل را تسهیل‌گری کنیم و زمینه‌های فعالیت بخش خصوصی را فراهم و موانع را برداریم.

رحمانی فضلی بیان کرد: معتقدم کشور را می‌توانیم مبتنی بر ظرفیت‌های انسانی، مدیریتی موجود مدیریت کنیم و این امر به معنی تکیه قوی بر ظرفیت‌های داخلی است.

وی با بیان اینکه به آمریکا در هیچ زمینه‌ای نیاز نداریم، خاطر‌نشان کرد: آمریکا کشور شروری است و باید هر طور شده شرارت آن را کم کنیم که این امر با قدرتمندتر شدن میسر می‌شود، قدرتمند شدن کشور با انفعال و‌ ضعف امکان‌پذیر نیست اگر انفعال و ضعف نشان بدهیم دشمن هم جلو می‌آید.

وزیر کشور با بیان اینکه بی‌انضباطی مالی بزرگ‌ترین مشکل کشور در حوزه اقتصادی است، تصریح کرد: برنامه‌ریزی، نظام بودجه‌ریزی، نظام پولی و بانکی، نظام اداری و مالیاتی از دیگر مسائل و مشکلات در کشور است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید اصلاحات ساختاری در نظام بودجه‌ریزی صورت گیرد، گفت: با خلاقیت و نوآوری و مشارکت مردم باید مسائل و مشکلات را حل کرده و کشور را پیش ببریم.

وزیر کشور با اشاره به ظرفیت‌های مطلوب استان بوشهر در زمینه‌های مختلف بیان کرد:  یکی از ظرفیت‌های استان بوشهر گردشگری دریایی است اما باید طوری برنامه ریزی کنیم که از این ظرفیت استفاده مناسب شود.

وی گفت: استاندار بوشهر با یک گروه مشورتی قوی از افراد اجرایی و دانشگاهی داشته باشد که ایده‌های بلندی داشته باشند و با استفاده از یک مشاور در تامین امور مالی، امور مالی و اقتصادی  را هم پیش ببرد.

رحمانی‌فضلی با تاکید بر ایجاد امید و نشاط در بین مردم خاطر‌نشان کرد: باید افق‌های روشن را به مردم بیان کنیم، نشاط برای مردم لازم و اعتمادزایی هم مهم است، آفتی که در کشور رخ داده بی‌اعتمادی است که دشمن هم به آن دامن می‌زند.

وزیر کشور به درخواست برخی مدیران در مورد تفویض اختیار به استان‌ها گفت: یکی از این موارد، دستور رئیس جمهور مبنی بر واگذاری اعتبار یارانه‌ها برای 3 دهک به استان‌هاست تا با هماهنگی مردم یارانه‌ها پرداخت شود، لذا با حذف یارانه‌های سه دهک جامعه، اعتبارات آن برای اجرای طرح‌‌های عمرانی استان‌ها اختصاص می‌یابد.

رحمانی‌فضلی بیان کرد: ‌در مورد تفویض اختیارات به استان‌ها، هر‌گونه امکانی را که مدیران فکر می‌کنند به توسعه و حل مشکلات کشور کمک می‌کند، اعلام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار