معاون استاندار یزد:
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد با تاکید بر ضرورت ساماندهی و مدیریت پسماندهای صنعتی در استان، گفت: مشاركت بخش خصوصي مديريت پسماندهاي صنعتی را سرعت مي‌بخشد .
کد خبر: ۶۹۷۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹ 31 December 2018

«محسن صادقیان» در کارگروه تخصصی پسماند، با تاکید بر ضرورت ساماندهی و مدیریت پسماندهای صنعتی در استان اظهار کرد: متاسفانه رهاسازی پراکنده انواع زباله‌های صنعتی و نخاله‌های ساختمانی، اثرات زیست محیطی و مخربی را به همراه دارد .

وی افزود: در چند سال اخير طرح هايي براي مديريت پسماند ارائه شد و با توجه به در نظر گرفتن سايتي در محور يزد-طبس براي اين موضوع لازم است 100 هكتار اراضي تعيين شده براي تسهيل فعاليت بخش خصوصي در اين عرصه تعيين و تكليف شود .

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد با بیان این که مكان‌يابي سايت مورد نظر براي تجميع پسماندها و استقرار شركت هاي فعال در اين حوزه بايد با كمترين تبعات اجتماعي و زيست محيطي تثبيت شود، گفت: در نگاه اوليه فاصله استاندارد از مناطق مسكوني، دور بودن از سفره‌هاي آب زيرزميني و مواردي از اين قبيل مورد توجه قرار گرفته و دیگر موضوعات نيز براي تصميم گيري نهايي كارشناسي مي‌شود .

«نیره پور ملائی» در ادامه با اشاره به این که تصميمات مقطعي در خصوص ساماندهي پسماندهاي صنعتي و ويژه، پيشبردي را براي استان در بر نميگيرد، اظهار کرد: اقدام در این زمینه به مشاركت دستگاههاي ذيربط و بخش خصوصي نیاز دارد .

وی به وضعيت نابسامان جاده يزد-طبس بعد از كشتارگاه كه مکانی براي تخليه غير مجاز انواع پسماندها و پسابها شده بود اشاره کرد و افزود: در اين زمينه هم اقدامات خوبي با همكاري بخش خصوصي انجام شده و لازم است تا واگذاري زمين هر چه سريعتر به متقاضي امر از سوي دستگاه مربوطه انجام و منطقه ساماندهي شود .

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد در پایان خاطرنشان کرد: اداره کل محیط زیست استان از حضور سرمايه گذاران و محققاني كه متقاضي ساماندهي انواع پسماندهاي استان هستند استقبال می‌کند .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار