پارک موزه دفاع مقدس تبریز
ایران کشور بزرگی است در پهنه عالم، که با اتکای تاریخی چندهزار ساله و غنی خود، هر مورخی را به تامل وا می دارد؛ و در این میان، تاریخ معاصرش، رنگ و بویی دیگر گرفته به واسطه روایت حماسه ها و دلاوری های فرزندان این مرز و بوم
کد خبر: ۶۹۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱ 01 August 2015

سال های دفاع مقدس، سند متقن این دلاوری ها و رشادت ها بوددر راه حفظ دین و وطن تا پای جان و اکنون ما، وارث تاریخ آن روزهای عشق و ایمان هستیم و وظیفه ای بس خطیر برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره انسانهایی که عاشقانه از هستی خود گذشتند تا ما و اسلام و ایران، پاینده و سرفراز زندگی کنیم.

شهرداری تبریز در حیطه وظایف اجتماعی و فرهنگی خود، در راستای حفظ و اعتلای فرهنگ دفاع مقدس و تسری آن در بین نسل جوان جامعه، علاوه بر تدارک برنامه های مختلف فرهنگی، برخی پروژه های عمرانی خود را بامحوریت دفاع مقدس طراحی نموده است.

یکی از این پروژه ها، پارک موزه دفاع مقدس واقع در محدوده شهرداری منطقه 2 تبریز است.

رای هر ملتی، تاریخ و آنچه که میراث گذشتگان است، گنجینه ای است ارزشمند که باید همانند امانتی گرانقدر از نسل حاضر به نسل های آینده منتقل شد.

این پروژه با هدف یادآوری آثار و ارزش های 8 سال دفاع مقدس و در مساحتی بالغ بر 5600 مترمربع به انضمام امکانات جنبی، همچون سالن های همایش، کتابخانه، پارک، سینما، پارکینگ و دیگر بخش های رفاهی و تفریحی در حال احداث است. عملیات اجرایی این پارك از سال 85 آغاز شده بود؛ اما به دلایل مختلف از پیشرفت عمرانی قابل قبولی برخوردار نبود؛ اما خوشبختانه در سال های اخیر شهرداری تبریز، با توجه به ضرورت تسریع در اجرای این پروژه، نسبت به تكمیل و آماده سازی آن اقدام كرد و پارک شمیم پایداری به عنوان فاز اول طرح در سال 88 افتتاح گفت .

بعد از تکمیل قسمتی از پارک، یک سال است که شهرداری تبریز اقدام به ساخت موزه پارک دفاع مقدس نموده است و طی چند ماه اخیر نیز، از پیشرفت مناسبی برخوردار گشته است.

نهادهایی مانند شهرداری تبریز و سپاه عاشورا در احداث آن مشارکت دارند.

پارک موزه دفاع مقدس یکی از مراکز فرهنگی است که پس از بهره برداری، می تواند مکان مناسبی برای گذران اوقات فراغت شهروندان باشد و در عین حال، مرکزی برای حفظ، انتشار و انتقال ارزش های دفاع مقدس برای نسل های آتی محسوب می گردد.

گفتنی است در احداث این پارک موزه، سپاه عاشورا نیز با شهرداری تبریز همکاری می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :