سرپرست جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی:
سرپرست جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه با تجاری سازی و کارآفرینی، علم و فناوری باید به ثروت تبدیل شود، گفت: وقتی دانش و فناوری را به ثروت تبدیل کردیم، می توان ادعا کرد که که علم نافع تولید کرده ایم که حلاوت را بر سر سفره مردم آورده است و جهاد دانشگاهی نیز در راستای این مهم تلاش و جهاد می کند و چاره ای جز مجهز کردن داشته های علمی خود با بال علم و فناوری نداریم.
کد خبر: ۷۰۰۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۹ 07 January 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی: امین رستم زاده، در مراسم تودیع و معارفه سرپرست جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی، بیان کرد: امید است جهاد دانشگاهی و دانشگاهها بتوانند با یک کار تیمی، علمی و همسان، آرزوی متعالی را برای تعالی نظام انقلاب اسلامی برآورده کنند.
وی با اشاره به شخصیت جهادی دکتر عاقلی رئیس سابق جهاد دانشگاهی استان، اظهار کرد: امروز تکریم از یک شخصیت جهادی و تجلیل از 17 سال جهاد صادقانه، الگوی بی بدیل در مدیریت جهادی و اقتصادی و تجلیل از ایشان تکریم از دانایی، تکریم از فضیلت، دانش، نجابت و بزرگواری و از هیچ ها همه چیز ساختن است.
دکتر رستم زاده خاطرنشان کرد: دکتر عاقلی، تجلی مدیریت علمی مبتنی بر اخلاق متعالی بود و جزو سرمایه های معنوی و برندهای مجموعه دانشگاهی استان هستند و قبول مسئولیت بعد از کسی که نمره عالی در مدیریت داشت، بسیار سخت است و امید است با اتحاد و همدلی جهادگران دانشگاهی و دکتر عاقلی بتوانیم موفق شویم.
وی یادآور شد: در راستای تحلیل و واکاوی مولفه های پیشرفت یک کشور، برای تحقق پیشرفت در مرحله اول باید زیرساخت های فکری پیشرفت آن کشور نهادینه شود که در معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی با راهبردهای خاص، این مهم اتفاق می افتد و دومین مورد نیروی انسانی متخصص و مهارت محور است.
سرپرست جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه دانشگاههای ما به جای کارآموخته حرفه ای، دانش آموخته تحویل جامعه می دهند، تاکید کرد: جهاد دانشگاهی با آموزش کوتاه مدت و فوق تخصصی بین رشته ای این حوزه را نیز پوشش می دهد و باید با سخت افزار توانمند و نرم افزار فکری به فکر توسعه فکر و علم باشیم و با تجاری سازی و کارآفرینی، علم و فناوری به ثروت تبدیل شود.
وی گفت: وقتی دانش و فناوری را به ثروت تبدیل کردیم، می توان ادعا کرد که که علم نافع تولید کرده ایم که حلاوت را بر سر سفره مردم آورده است و جهاد دانشگاهی نیز در راستای این مهم تلاش و جهاد می کند و چاره ای جز مجهز کردن داشته های علمی خود با بال علم و فناوری نداریم.
رستم زاده ادامه داد: تکنیک های اقتصاد دانش بنیان در بحث اقتصاد مقاومتی و تاکتیک های آن در بیانات مقام معظم رهبری نیز تاکید شده است و نگاه های بین رشته ای نیز باید تقویت شوند.

وی افزود:امروز ه اقتصاد دانش بنیان جایگزین اقتصاد منبع بنیان شده است و کشورهای فناور توسعه یافته در رقابت سخت و فشرده در این حوزه هستند و باید نسخه اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری مورد توجه علمی و عملیاتی از سوی دانشگاهها و دستگاههای ذی ربط قرار گیرد.

وی با اشاره به 5 رکن توسعه که
در جهاد دانشگاهی استان هدف گذاری شده است، تصریح کرد: تحقق و تعهد برنامه ای و اسناد بالادستی، توسعه ارتباطی و تعاملی، تحقق توسعه درآمدی، تعمیق حوزه های فعالیتی و تکیه بر رویکرد بین رشته ای و بین حوزه ای و ارتقا ابعاد انگیزشی نیروی انسانی که نیروی جهادی سرمایه بزرگ جهاد دانشگاهی است، از جمله این اهداف به شمار می رود.
سرپرست جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در پایان خاطرنشان کرد: امید است در سایه اتحاد و همدلی تک تک جهادگران واحد و با اتکا به مدل موفق مدیریتی و مشارکتی فعلی واحد که یک الگوی نمونه کشوری در همه واحد هاست، به موفقیت های بیشتری دست یابیم.

برچسب ها: امین رستم زاده
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار