مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: کشورهای مهم جهان در شرایط پسا تحریم در پی ایجاد فضایی برای توسعه همکاری ها با ایران به ویژه در طرح های مهم این منطقه آزاد است.
کد خبر: ۷۰۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰ 02 August 2015
به گزارش تابناک، حمیدرضا مومنی در دیدار معاون مدیرعامل شرکت پلی گروپ چین با وی، افزود: مدیریت زمان، توانمندی مالی و فنی و همچنین رعایت دوره مشارکت، از سیاست های سازمان منطقه آزاد قشم در پذیرش سرمایه گذاران است.
 
وی با ارایه پیشنهاد خواهر خواندگی قشم با شانگهای چین، گفت: به طور قطع این موضوع می تواند در شتاب گیری مبادلات تجاری و توسعه همکاری های مشترک تاثیر بسزایی داشته باشد.
 
مومنی ادامه داد: طرح خواهرخواندگی مناطق آزاد قشم و شانگهای می تواند در سفر رییس جمهوری چین به ایران به امضای مقامات دو کشور برسد.
 
وی با اشاره به همکاری مثبت چین با ایران در 35 سال گذشته، یادآوری کرد: پس از بررسی طرح های مورد علاقه شرکت پلی گروپ در این منطقه، آماده همکاری در بخش های مختلف از جمله طرح جامع ارتباطی خلیج فارس، ساخت اسکله ها، ایجاد نیروگاه و تولید آب و برق همزمان هستیم.
 
وی جمعیت 250 میلیون نفری مسلمانان چین را مزیتی مهم برای توسعه برنامه گردشگری حلال در جزیره هنگام ارزیابی کرد و گفت: مطالعات این طرح آغاز شده و با بهره برداری از آن، مسلمانان جهان از جمله چین می توانند با سفر به ایران از مزیت های ایجاد شده در این جزیره استفاده کنند.
 
مومنی با تاکید بر اهمیت ساخت شهر جدید قشم در محدوده روستای شیب دراز با هدف اسکان یکصد هزار نفر اظهار کرد: این طرح براساس برنامه افزایش جمعیت قشم تا سال 1404 به 400 هزار نفر در دستور کار قرار دارد.
 
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همچنین از طرح جامع ارتباطی خلیج فارس به عنوان شرایطی برای تبدیل جزیره قشم به قطب مهم اقتصادی ایران با ترانزیت کالا از طریق کریدور شمال - جنوب نام برد.
 
توسعه فرودگاه، اتوبان ها، استفاده از نور خورشید برای تولید انرژی خورشیدی و صادرات آن به داخل و خارج کشور، ایجاد بانکرینگ و سوخت رسانی به کشتی های عبوری در خلیج فارس هم از دیگر مواردی بود که مومنی در این نشست بر اهمیت مشارکت کشورهای خارجی بر روی آنها تاکید کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار