فرمانده نیروی هوافضای سپاه درباره سوالی پیرامون fatf گفت: این موضوع را مسئولین مختلف دارند بررسی می کنند، هر چیزی که توسط اروپایی‌ها و غربی ها طراحی می شود حتما به آن باید شک کرد و در اینکه آنها می خواهند به اطلاعات ما دست ببرند شک نکنید.
کد خبر: ۷۱۲۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰ 07 February 2019

سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در  همایش ملی « مثبت چهل» که به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با حضور ۷۰۰ نفر از اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل  برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا و تبریک دهه مبارک فجر گفت: یکی از اهداف دشمنان ایجاد یاس و ناامیدی در کشور است. یکی از مباحث در این حوزه بحث دستاوردهای نظام است و برای فهم دقیق می بایست مواردبصورت مقایسه ای مطرح و سیر تحولات را در این چهل سال نظام با رژیم قبل مقایسه شود. باید اوضاع کنونی کشور را با کشوری تقریبا در تراز ج.ا.ایران مقایسه کنیم و نزدیکترین کشور در سال 57 به ما مصر بود که البته رفت و آمد زیادی با ایران داشتو این بخاطر آن بود که شاه مصر را همتراز ایران می پنداشت.

حاجی زاده که در ادامه سخنان خود در همایش «مثبت چهل» گفت: کشور ما شرایط بسیار متفاوتی را نسبت به مصر تجربه کرد. ما هشت سال با دشمن جنگیدیم و بسیاری از زیر ساختهای ما از بین رفت و تا چند سال بعد از جنگ هم درگیر مسائل امنیتی و نبرد با منافقین و تجزیه طلبان بودیمو تا امروز هم انواع تحریم های اقتصادی، نظامی و تسلیحاتی شدیم ولی مصر این شرایط را تجربه نکرد. ما با آمریکا مشکل داشتیم ولی مصر نه تنها مشکلی با آمریکا نداشتبلکه مورد انواع حمایتهای آنها واقع می شد.

ایشان در ادامه افزود: با اینکه سایر کشورهای منطقه هیچ یک از مشکلات ما را نداشتند اما می بینیم شماری از مردم آنها بی خانمان هستند و حتی برخی از آنها فرزندان خود را در ازای مقداری پول برای مدت کوتاهی به عقد دیگران در می آورند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با تاکید بر چهل سال دشمنی استکبار با نظام جمهوری اسلامی گفت: ما در طول حیات چهل ساله نظام شاهد کلکسیونی از توطئه ها علیه کشور بوده ایم و امروز با وجود این موانع می بینیم در بسیاری از حوزه ها پیشرفت داشته ایم. ما در هسته ای پیشرفت زیادی داشتیمو کشورهای همتراز ما اصلاً وارد بومی سازی در این بخش نشدند. همچنین در بخش های علمی و فن آوری جزو رتبه های اول دنیا هستیمو می بینیم کشورهای دیگر در منطقه اصلا در این بخش مطرح نیستند و نبودند.

ایشان در قیاس بخش نطامی کشور با کشورهای منطقه گفت: در حوزه نظامی که مسئولیت مستقیم آن با رهبری است، فرماندهان با تبعیت از سیاستها، فرامین و منویات ایشان باعث ایجاد فاصله بسیار زیاد با دیگران شدهو اصلا با کشور ما قابل مقایسه نیستد. بسیاری از کشورهای منطقه واردکننده تسلیحات نظامی هستند ولی ما علاوه بر تولید نیاز کشور، در بخش صادرات تسلیحات نیز فعال هستیم.

حاجی زاده با تاکید بر ادامه توسعه توانمندی موشکی کشور گفت: شما دقت کنید که بعد از خروج آمریکا از برجام بسیاری از تحریم ها مثل صنایع هوایی و خودرویی بازگشتند و بسرعت عملی شدند ولی ما همچنان می بینیم که کشور به مذاکرات دعوت می شود و دلیل آن توانمندی موشکی است و تنها هدف آنها این است که از این توسعه دست برداریم. امروز این پیشرفتها رخ داده و شاهد هستیم که فاصله ما با سایر کشورهای منطقه زیاد شده و اگر با سرعت قبل از انقلاب در این مسیر حرکت می کردیم به یک صدم پیشرفتهای امروز نمی رسیدیم و به کشوری وابسته و واردکننده تبدیل می شدیم. برآیند موفقیت های نظام در حوزه های مختلف با فاصله زیادنسبت به گذشته مثبت است.

سردار حاجی زاده در ادامه با ذکر خاطره ای از شهید طهرانی مقدم گفت: این شهید بعد از پذیرش قطعنامه در یکی از سفرهای مسئولین به عراق در قالب تیم پروازی به این کشور سفر کرد تا در آنجا اهداف موشکی خود را به روز کنیم چون وضعیت بسیار شکننده بود و هر لحظه امکان درگیری مجدد وجود داشت. بعد از این سفر شهید طهرانی گفت باید یک بارک الله به صدام گفت چون هم جنگ را اداره کرد و هم بغداد را به روز و منظم نگه داشته بود. حال در یک مقایسه با امروز وقتی وزیر خارجه انگلیس به تهران سفر می کند و وضعیت تهران را با بسیاری از پایتخت های اروپایی برابر می داند و این مقایسه بجایی است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با برشماری تلاشهای دشمن در حوزه اقتصادی گفت: سم مهلک امروز کشور ما ناامیدی است که هم دشمنان خارجی و هم دوستان نادان داخلی تلاش می کنند کشور را به این سو ببرند.

ایشان در ادامه با تاکید بر توانمندی دفاعی کشور گفت: امروز به حدی از توانمندی رسیده ایمکه مطلقا خبری از تهدید نظامی نیست. امروز قدرت ما با هیچ دوره ای از کشور قابل مقایسه نیستو این توانمندی بصورت تصاعدی در حال افزایش است.

ایشان با برشماری لزوم ایستادگی در جنگ اقتصادی دشمن گفت: ما باید تلاشهای دشمن در حوزه اقتصادی را بعنوان جنگ اقتصادی در نظر بگیریم و اگر این تلقی انجام شود صف آرایی ما در برابر دشمن صف آرایی جنگی خواهد بود. البته این را هم بدانید که اگر مسئولین ما به موقع و مطابق رهنمودهای رهبری عمل می کردنداین مشکلات ایجاد نمی شد.

حاجی زاده با بیان اینکه ملت ما قطعا از این پیچ تاریخی عبور خواهد کرد گفت: دشمن این هزیته ها را متقبل می شود که کشور ما را دچار ناامیدی کند و ما باید دست به دست هم دهیم تا از مشکلات عبور کنیم و همچون ایام دفاع مقدس تکتک ما مسئولیت دایم و آینده نسبت به رفتار امروز ما ، ما را قضاوت خواهد کرد.

در ادامه این مراسم که در دانشگاه آزاد مشهد برگزار شد سردار حاجی زاده به سوالات دانشجویان پاسخ داد. ایشان در پاسخ به سوال دانشجویی مبنی بر اینکه «چرا سپاه با وجود موفقیت در حوزه های مختلف در صنعت خودرو سازی ورود نمی کند؟» گفت: هر حوزه ای مسئول خود را دارد و اگر از ما کمک بخواهند به آنها کمک می کنیم کما اینکه در برخی موارد امروز در حال یاری رساندن به این بخش هستیم. ایشان در این ارتباط افزود: اگر مسئولان از کشورهای غربی قطع امید کنند ما بهتر می توانیم در این بخش پیشرفت کنیم بعنوان مثال ما امروز موتور پهپاد که بسیار پیشرفته تر از موتور خودرو است را بدون کمک غرب می سازیم و در یک کلام اگر یک نگاه به سپاه و یک نگاه به غرب باشدنتیجه مورد نظر حاصل نخواهد شد.

حاجی زاده در پاسخ به سوال دانشجویی درباره فتنه احتمالی در سال 98 گفت: دشمن بوسیله رسانه ها و شبکه های مجازی دائما ناامیدی را به جامعه تزریق می کند، باید دشمن شناسی ما در این بخش کافی باشد و شما دانشجویان جزو خواص جامعه و دستیار رهبری در این بخش هستید. شما باید این آگاهی را به کشور تزریق کنید حال اگر این اتفاق بیفتد کشور بیمه خواهد شد و در غیر این صورت ممکن است در دام فتنه بیفتد چنانچه این اتفاق در سالهای 78 ، 88 و اواخر سال گذشته افتاد.

در ادامه یکی از دانشجویان سوال کرد که «عامل بازدارنده کشور در برابر آمریکا کهدارنده هزاران کلاهک هسته ای اسست چیست؟» که حاجی زاده در پاسخ گفت:استفاده از سلاح هسته ای بدلیل خطوط قرمز فراوان آن میسر نیست ولی در جنگ متعارف ما توانسته ایم بازدارندگی ایجاد کنیم. ما در جنگ تحمیلی در خلیج فارس با آمریکا درگیر شدیم، در سوریه و جاهای دیگر با هم رویارویی داشته ایم، انها توانایی ما را می شناسند. البته اینکه می گوییم جنگ نمی شود یک حرف مطلق نیست، ما به این بازدارندگی رسیده ایم و این پیشرفت باید ادامه داشته باشد تا بازدارندگی ما حفظ شود.

در ادامه این همایش دانشجویی سوال جنجالی درباره مذاکره موشکی دولت با فرانسه را مطرح کرد که فرمانده نیروی هوافضای سپاه در پاسخ گفت: صحبت هایی بین آنها در جریان بوده اما کلید موشکی دست دولت نیست که این پاسخ سردار با تشویق شدید دانشجویان همراه شد. حاجی زاده در همین ارتباط گفت ما موشکها و میراژهایی که فرانسوی ها به صدام دادند فراموش نکرده ایم. ما مواد شیمیایی که اروپایی ها به صدام دادند و در هر دم و بازدم رزمنده ها مرور می شود فراموش نکرده ایم، حال به فرانسه و اروپا اعتماد کنیم؟

حاجی زاده در ادامه با تاکید بر غیر قابل مذاکره بودن توان موشکی گفت: این قدرت بازدارندگی برای کشور ایجاد شده و به هیچ وجه و با هیچ کس درباره آن مذاکره نمی کنیم.

سردار حاجی زاده در پاسخ به سوالی درباره لوایح FATF گفت: به هر چیزی که تتوسط غرب طراحی می شود شک کنید. در قصد نفوذ آنها به اطلاعات ما شک نکنید و این موارد حتما آورده ای برای آنها دارد که اینقدر پافشاری می کنند.

در ادامه یک دانشجو درباره «کاهش بودجه دفاعی کشور» و نیز «اهانت به سپاه با واژه هایی همچون دولت تفنگدار» سوال کرد که سردار حاجی زاده گفت: کاهش اعتبارات دفاعی یک واقعیت است اما ما سال به سال هزینه ها را با ارزان سازی مدیریت می کنیم و البته مواضع اخیر دشمنان باعث شد گشایش هایی از سوی مجلس در این ارتباط شکل بگیرد. ایشان در بخش دوم سوال گفت: عملکرد و راه سپاه درست استو چون این مسیر مخالف میل آنهاست پس سپاه را مورد هجمه قرار می دهند.

حاجی زاده درباره آزمایش موشکهای با برد بالای 2000 گفت: روند آزمایشات موشکی متوقف نشده و این شامل آزمایشات برد بلند نیز می شود و در این مورد دولت دخالتی ندارد و تنها می توان بخواهد که تبلیغ داشته باشیم یا نداشته باشیم! و انجام تست های موشکی در حوزه دولت نیست و جیغ بنفش غرب نیز بخاطر این روند توسعه و پیشرفت موشکی است.

در پایان این مراسم از برگزیدگان و نخبگان علمی، هنری و ورزشی تقدیر بعمل آمد.

انتهای پیام/

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار