نماز جمعه ارومیه
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی :ما مسلمانان باید به گونه‌ای در برابر اهانت‌های غرب به مقدسات بایستیم که دیگر احدی جرات دست درازی کردن به سمت مقدساتمان را نداشته باشد.
کد خبر: ۷۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۸ 23 January 2015

به گزارش تابناک ،حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، ضمن محکوم کردن توهین مجله فرانسوی به پیامبر اکرم(ص)، اظهار داشت: توهین به انبیا از اول بوده و الان نیز غربی که در برابر حقانیت دین اسلام ناتوان شده است و نمی‌تواند مانع از تابش خورشید اسلام به همه جهان و جهانیان شود اقدام به توهین به مقدسات و از جمله نبی اکرم(ص)  می‌کند .توهین به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) مسأله سابقه داری است و از آیات قرآن کریم به دست می‌آید که مشرکان هر زمان که در برابر منطق انبیاء الهی هیچ پاسخ درست و قانع کننده‌ای نداشته‌اند به توهین و تمسخر روی آورده‌اند .

  حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی حرکات جوامع غربی را ناشی از ترس و وحشت آنان از دین اسلام دانست و گفت: اسلام خواهی در جهان، غرب را به چالش کشانده است و این مسأله سبب نابخردی‌های غرب شده است .

 امام جمعه ارومیه تاکید کرد: هیچ مسلمانی در تاریخ به هیچ یک از مقدسات ادیان دیگر توهین نکرده و نمی‌کند اما غرب حتی از توهین کردن به حضرت عیسی(ع) هم هیچ ابایی ندارد .

وی با بیان شیوع فساد در جوامع غربی و ساخت فیلم و تصاویری از انبیای الهی که هیچ شباهتی به شخصیت حقیقی آنان ندارند، ادامه داد: آنها با ساخت این فیلم ها سعی دارند که پیامبران الهی را انسان‌هایی ضعیف و ناتوان به جهان معرفی کنند و تصاویری که از زندگانی حضرت عیسی(ع) می‌سازند و پخش می‌کنند گواه بر این ادعا است .

حجت‌الاسلام و المسلمین قریشی با اشاره به حق آزادی بیان افراد، اظهار داشت: درست است که ما معتقدیم افراد حق آزادی بیان دارند اما این به معنی حق اهانت کردن و یا فحاشی به همدیگر و یا مقدسات هم نیست و اینکه امام خمینی(ره) درباره سلمان رشدی حکم اعدام صادر فرمود و ریختن خون او را مباح اعلام کرد به همین جهت بود .

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی سکوت در برابر جنایات غرب را حرام عنوان و تصریح کرد: ما مسلمانان باید به گونه‌ای در برابر اهانت‌های غرب به مقدسات بایستیم که دیگر احدی جرات دست درازی کردن به سمت مقدساتمان را نداشته باشد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار