اختتامیه نخستین دوره جشنواره رسانه‌ای ابوذر آذربایجان غربی با معرفی نفرات برگزیده و تجلیل از صاحبان آثار برتر در بخش‌های مختلف در ارومیه برگزار شد.
کد خبر: ۷۱۶۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۸ 17 February 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی 

ظهر امروز اختتامیه جشنواره رسانه‌ای ابوذر آذربایجان غربی با معرفی نفرات برتر و تجلیل از صاحبان آثار برتر در بخش های مختلف در سالن شهید رخشاء شرکت توزیع نیروی برق این استان در ارومیه و با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، فرمانده سپاه شهدا استان و جمعی از مسئولان برگزار شد.

در این مراسم از 29 نفر برگزیده در 10 بخش تیتر، گزارش، خبر، مقاله، سرمقاله و یادداشت، مصاحبه، عکس، مستندسازی، طنز و کاریکاتور و بخش ویژه تجلیل شدند.

رئیس سازمان بسیج رسانه آذربایجان غربی در این مراسم با بیان اینکه رسانه‌ها در دنیای امروز فرهنگ و اندیشه را مشخص می‌کند اظهار داشت: سازمان بسیج رسانه هدفی چون تشکیل و هدایت رسانه‌ها، امر به معروف و نهی از منکر، گفتمان سازی و سواد رسانه‌ای و همچنین بصیرت افزایی در حوزه فضای مجازی دارد.

سرهنگ مهرزاد صدقیانی گفت: از تعداد 225 نفر عضو این سازمان 105 نفر به صورت عادی و 120 نفر به صورت فعال هستند.

وی با اشاره به ارسال 382 اثر از سوی اصحاب رسانه به این جشنواره خاطر نشان کرد: کسب رتبه نخست در جشنواره کشوری در نخستین حضورمان توانایی اصحاب رسانه را به رخ کشید.

صدقیانی تاکید کرد: اهمیت رسانه در فرهنگ سازی و مطالبه گری بسیار مهم و دستاوردی بزرگ است و این جشنواره جایگاهی مهم در سیاست‌گذاری و روند روبه رشد مطالبه گری در مسائل استان  داشته باشد.

مدیر خانه مطبوعات آذربایجان غربی نیز در این مراسم اظهار داشت: جشنواره رسانه‌ای ابوذر در آذربایجان غربی تجلی همگرایی، همراهی و همدلی خانه مطبوعات و بسیج رسانه استان  است.

یوسف پیربداقی بیان کرد: سال آینده دومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر و نمایشگاه دو سالانه مطبوعات و خبرگزاری‌های استان برگزار می‌شود. رسانه‌ها در جامعه توسعه گرا و در شرایطی که همه هجمه‌ها به سمت کشور است،  باید از اختلافات سلیقه‌ای و حزبی بپرهیزند.

وی با بیان این که توسعه کشور تنها با همراهی رسانه و ارتقای توانمندی این عرصه ممکن می‌شود بیان کرد: برگزاری جشنواره ابوذر با همراهی تمام اصحاب رسانه برای ما افتخار بزرگی بود که برگ زرینی در تاریخ رسانه استان بر جای گذاشت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی نیز در این مراسم اظهار داشت: رسانه باید هم‌طراز انقلاب باشند و بیان و گفتمان انقلاب اسلامی باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر خدایاری بیان کرد: اساس و پایه انقلاب اسلامی بر اساس گفتمان انقلابی و اسلامی بنا نهاده شده و رسانه‌ها باید بر همین مبنا حرکت کنند بنابراین رسانه انقلابی باید در راستای تقویت گفتمان انقلاب اسلامی مدنظر امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی حرکت کند

وی خاطر نشان کرد: رسانه نباید در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی خود را عقب‌تر از تراز فعلی انقلاب ببیند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه نیز در این مراسم اظهار داشت: در برابر دشمن نیاز به تشکیل جبهه متحد انقلاب اسلامی هستیم که رسانه در این میان نقش مهم و اثرگذاری دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی قریشی افزود: تمام رسانه‌ها با هر خط مشی و عملکردی باید در راستای اهداف انقلاب اسلامی و رسیدن به هدف والای انقلاب قدم بردارند.

وی خاطر نشان کرد: همه دشمنان انقلاب بر علیه انقلاب اسلامی موضع گیری کرده و با تمام توان بر علیه کشور مبارزه می‌کند و موضوع رسانه مهم‌ترین عرصه است که دشمن در این میدان کار می‌کند.

امام جمعه ارومیه تاکید کرد: نقش اصحاب رسانه و فعالین این حوزه در پاسداشت انقلاب بسیار مهم و حیاتی  بوده و مسئولیت سنگینی بر عهده جامعه رسانه‌ای است. در 22 بهمن مردم به خوبی به نقش خود عمل کردند و الآن متخصصین وظیفه دارند این حضور را پررنگ کنند. اتحاد جامعه رسانه در برابر فتنه دشمنان ضروری است.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی نیز در این مراسم با بیان اینکه افکار عمومی و رسانه‌ها دو ابزار تأثیرگذار در جهان است افزود: رسانه‌ها ابزار مطالبه گری از مسئولان هستند.

سردار حبیب شهسواری یادآور شد: در ثبات بخشی به امنیت رسانه برای اغنای افکار مهم هستند.

وی امنیت خبر امروز مهم بوده و درشت نوشتن و درست نویسی سه نقطه فاصله است خاطر نشان کرد: در برابر دشمن نوشتن درشت نوشتن حسن است و در برابر کشور و میهن خود درست نویسی کمال خواهد بود.

شهسواری تاکید کرد: امروز مصاف و تقابل ما با دشمن بعد از ناکام ماندنشان در عرصه جنگ سخت به میدان اراده و عزم ملی رسیده است و امروزه دشمنان در تلاش برای ناکارآمد نشان دادن حکومت اسلامی هستند که همانند گذشته ناکام مانده‌اند و خواهند ماند.

از 382 اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره 29 اثر حائز رتبه شدند که اسامی برگزیدگان به ترتیب زیر است:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار