نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: متاسفانه وحدت و انسجام در کارهای فرهنگی ادارات وجود ندارد و بودجه‌های فرهنگی خود را بر اساس مباحث فرهنگی مدنظر خود هزینه می‌کنند و این امر نیاز به وحدت رویه دارد.
کد خبر: ۷۱۷۶۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۱ 21 February 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی صبح امروز در دیدار با مدیرکل امور مجلس وزارت ارشاد، با اشاره به اینکه شوراهای فرهنگی بهترین مکان برای تبیین موضوع فرهنگی است، اظهار کرد: متاسفانه شوراهای فرهنگی در کشور به مسائل قابل قبولی دست نیافته‌اند و مسؤولان به آن به عنوان قرارگاه فرهنگی نگاه نمی‌کنند تا در این زمینه حضور فعالانه‌ای داشته باشند.

وی افزود: متاسفانه وحدت و انسجام در کارهای فرهنگی ادارات وجود ندارد و بودجه‌های فرهنگی خود را بر اساس مباحث فرهنگی مدنظر خود هزینه می‌کنند و این امر نیاز به وحدت رویه دارد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه عدالت محوری، شعار اساسی انقلاب اسلامی است که در تمامی حوزه‌ها باید ساری و جاری شود، بیان کرد: در هر شرایط باید هر استان مدنظر قرار گیرد و در مباحث فرهنگی نیز باید اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی بیان کرد: از آنجایی که آذربایجان‌غربی با سه کشور همسایه بوده و اگر مسائل فرهنگی در این استان کنترل نشود، دیگر نمی‌توان با آن در داخل کشور مقابله کرد، در این خصوص نیز نگاه ویژه مسؤولان را می‌طلبد. 

قریشی با اشاره به اینکه باید کتاب‌های روایتی، مطالعه و بررسی شوند تا هیچگونه دستکاری در آن صورت نگیرد، تاکید کرد: فیلم‌های خانگی، نظارت جدی را می‌طلبند و احساس می‌شود بسیاری از مباحثی که در صدا و سیمااجازه پخش را ندارند، در این فیلم‌ها رعایت نشده و فرهنگ غلطی را در بین خانواده‌های ایرانی نهادینه می‌کنند و در این زمینه نیز باید نظارت جدی داشته باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار