برخی روش‌های نادرست مصرف آب در ایام پایانی سال باید اصلاح شود .
کد خبر: ۷۱۹۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۹ 25 February 2019

 

به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی از خوی

 

مهندس سلطانعلی ولیزاده مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوی گفت : مصرف بهینه آب در ایام خانه تکانی لازم و ضروری است. 

 

 ولیزاده  با بیان این‌که مصارف خانگی آب شرب در ماه‌ پایانی سال افزایش می‌یابد، اظهار داشت: انجام خانه‌تکانی باعث افزایش  مصرف آب می‌شود.

وی افزود: افزایش میزان مصرف آب در ایام خانه‌تکانی باعث افت فشار و کمبود آب در برخی مناطق شهری می‌شود.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوی خاطر نشان کرد : از همین رو ضروری است مشترکین  برای جلوگیری از افت فشار آب و هدررفت آن  هنگام خانه‌تکانی در مصرف صحیح و اصولی این کالای با ارزش دقت بیشتری داشته باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: اصلاح برخی روش‌های نادرست مصرف آب از هدر رفت آب تا حدود زیادی جلوگیری خواهد کرد .

 

ولیزاده یادآور شد: با وجود مصرف زیاد آب در ایام پایانی سال، شرکت آبفای خوی تدابیر لازم را برای به حداقل رساندن نوسان و افت فشار آب به کار خواهد بست.

وی با بیان اینکه بهتر است برای شستشوی فرش از قالیشویی و خودرو از کارواش استفاده شود اظهار داشت: در این خصوص فرش ها و خودروها با ترکیب آب و هوا شستشو می شوند که در صرفه جویی آب موثر هستند .

مهندس ولیزاده  از دیگر روش های ساده برای جلوگیری از هدر رفتن آب را استفاده از ظرفیت کامل ماشین لباسشویی، کاشت گیاهان کم آب خواه ، استفاده از جارو برای نظافت حیاط بجای استفاده از آب دانست .

 

ولیزاده میانگین مصرف آب توسط مشترکین آبفای شهری در سال گذشته را بیش از ۱۷۰  لیتر در شبانه‌روز دانست و تصریح کرد :   این میزان مصرف روزهای پایان سال و هنگام خانه‌تکانی به صورت محسوسی افزایش می یابد .

 

رئیس هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب با اشاره به وضعیت آب و کمبود بارندگی در سال جاری ، توجه به راه های صرفه جویی در مصرف آب را ضروری دانست و از شهروندان خواست از مصرف بی رویه و غیر اصولی آب اجتناب کنند .

 

ولیزاده تاکید کرد : بدیهی است با تغییر برخی از روش های نادرست مصرف آب و با استفاده از ابزارهای کاهنده مصرف ، می توان نیازهای خود را بدون آنکه آب زیادی هدر رود برآورده کرد .

 

مهندس ولیزاده در پایان سخنان خودگفت :  با توجه به اهمیت صرفه‌ جویی در مصرف آب هنگام خانه‌تکانی رسانه‌ها  بااطلاع‌رسانی در این ارتباط می‌توانند زمینه همکاری شهروندان را در مصرف بهینه آب فراهم نمایند .

 

خبرنگار :  یحیی آقاپور خویی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار