ائمه جمعه استان
حقوق بشری که آمریکا در پی تحقق آن است ظلم به مردم مظلوم و بی‌ دفاع را در پی دارد.
کد خبر: ۷۲۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷ 01 August 2015
به گزارش خبرنگار تابناک استان آذربایجان غربی ، حجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده میاندوآب امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این شهرستان با بیان اینکه آمریکا ادعای حقوق بشر را دستاویزی برای رسیدن به اهداف خود قرار داده است اظهار داشت: آمریکا ادعا دارد که رسالت توسعه دموکراسی و حقوق بشر را بر عهده دارد در حالی که این توسعه حقوق بشر فقط ظلم به مردم بی‌دفاع و مظلوم را در پی دارد.

وی افزود: را‌ه‌هایی که تاکنون آمریکا برای توسعه حقوق بشر انجام داده است، عبارت است از بمباران شیمیایی شهرهای هیروشیما و ناکازاکی، کودتا در امریکای لاتین و افریقا و به راه انداختن جنگ‌های متعدد به شکل‌های گوناگون به خصوص در بین مسلمانان است.

حسن‌زاده با تاکید بر لزوم شناختن چهره واقعی آمریکا گفت: استدلال‌هایی که آمریکا در رابطه با بمباران کردن شهرهای هیروشیما و ناکازاکی انجام می‌دهند بسیار قابل تامل است چرا که این کار خود را خدمتی به بشریت تلقی کرده و خود را مدعی حقوق بشر می‌داند.

وی بیان کرد: آمریکا با استدلال‌ها می‌خواهد به جنایت‌های خود لباس خیرخواهانه بپوشاند و این در حالی است که شهرهای هیروشیما و ناکازاکی مواردی برای امتحان صلاح‌های شیمیایی آمریکا بوده‌اند.


         ماموستا مصطفی محمودی امام جمعه پیرانشهر نیز امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این شهرستان ضمن توصیه مردم به پرهیز از قتل نفس اظهار داشت: یکی از گناهان کبیره‌ای که در دین اسلام وجود دارد قتل است که خودکشی نیز قتل نفس محسوب می‌شود.

وی افزود: دلایل متعدد و بسیاری برای اقدام افراد به خودکشی وجود دارد که ضعف ایمان قلبی به خداوند متعال، مسائل اقتصادی، توهین‌ اجتماع به شخص، اختلافات شدید خانوادگی و علاقه‌مندی‌های کورکورانه و در نهایت جدایی از فرد مورد نظر از جمله مسائل قابل تامل است.

محمودی گفت: نخستین کاری که انسان می ‌تواند برای مقابله با خود‌کشی انجام دهد افزایش ایمان قلبی به خداوند و مسئول دانستن خود در برابر نفس خود و دیگران است که داشتن صبر و توکل به خداوند بسیاری از مشکلات را حل می‌کند.

وی با اشاره به حمله ناجوان‌مردانه آل سعود به مردم یمن تصریح کرد: حمله ناجوان مردانه آل‌سعود به مردم بی‌دفاع و مظلوم یمن، به شهادت رساندن و ویران کردن زیر بناهای این شهر باید توسط سازمان‌های مدعی حقوق بشر پیگیری شود.


        حجت‌الاسلام سیدمحمد موسوی امام جمعه سلماس امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: 14 مرداد ماه روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی نام‌گذاری شده است که امت اسلامی نیز در این راستا رسالتی جهانی را بر عهده دارند.

وی افزود: متاسفانه حقوق بشری که امریکا مطرح می‌کند عبارت است از 60 سال نسل کشی در فلسطین، دادن سلاح‌‌های شیمیایی به صدام و بمباران هیروشیما و ناکازاکی که افراد بی‌گناه بسیاری در آن کشته شدند.

موسوی گفت: دین اسلام و کشور ایران بهترین حامیان حقوق بشر هستند چرا که هر گاه صدای مظلومی را شنیده‌اند که مورد ظلم واقع شده است نتوانسته‌اند نسبت به آن بی توجه باشند و به یاری آنان شتافته‌اند.

وی با اشاره به شهادت شیخ‌فضل‌الله نوری بیان کرد: یکی از علل شکست قیام مشروطه بی بصیرتی مردم و مسئولین و کناره‌گیری برخی از علما از نهضت مشروطه است.

موسوی اظهار داشت: متاسفانه در زمان جنبش مشروطه ایران؛ عده‌ای فقط تماشاگر بودند که همین موضوع موجب شد تلاش‌های بسیاری از مشروطه‌خواهان از بین رفته و با شکست مواجه شوند.



       حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری امام جمعه خوی درخطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به 14 مرداد روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی گفت:امروز بشریت از ظلم و بیدادگری حاکمان ستمگر جهان به ستوه آمده است و حقوق بشر غربی نه تنها نتوانسته از حقوق ملل مظلوم جهان حمایت کند بلکه ملعبه دست ستمگرانو توجیه گر جنایات استکبار جهانی شده است .

وی در ادامه با تشریح امتیازات و مزایای حقوق بشر اسلامی اظهار داشت :تنها راه نجات پیدا کردن بشریت از ستم و بیدادگری نظام سلطه پیروی و تبعیت از حقوق بشر اسلامی می باشد.

    خطیب جمعه با تسلیت سالروز قتل عام حجاج ایرانی توسط وهابیان کوردل گفت: نفی تعقل در فهم کلام خدا،انکار فضایل پیامبر(ص) و اهل بیت او،تحریم زیارت رسولخدا(ص)،شرک دانستن سوگند به قرآن،مخالفت با پیروان مذاهب چهارگانه اهل سنت ،اعتقاد به جسمیت خداوند،کافر دانستن تمامی مسلمانان از جمله عقاید خرافی و انحرافی وهابیت تکفیری می باشد.

وی با اشاره به نقش انگلستان در ترویج و گسترش وهابیت تکفیری گفت:تخریب خانه خدا،شوراندن مردم علیه حکومت وقت عثمانی،ایجاد هرج و مرج در سرزمینهای اسلامی،چاپ قرآن تحریف شده،انهدام گنبدهای اولیاء،کافر دانستن پیروان مذاهب اسلامی از جمله دستورالعملهای جاسوسان انگلیسی به محمد بن عبدالوهاب و سایر رهبران و پیروان وهابیت تکفیری در ادوار گذشته می باشد.

    حجت الاسلام شکوری همچنین در خطبه اول نماز جمعه این هفته با توصیه نمازگزاران به رعایت کردن تقوای الهی گفت:رسول خدا(ص) می فرماید:مردم پیوسته در خیر خواهند بود به شرط اینکه امر به معروف و نهی از منکر نموده و در کارهای نیک و تقوی همدیگر را یاری رسانند در غیر اینصورت برکتها از آنان گرفته می شود و بعضی بر بعض دیگر مسلط می شوند و برای آنان یار و یاوری در زمین و آسمان وجود نخواهد بود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار