کد خبر: ۷۲۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۷ 05 August 2015

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استان البرز گفت: در سال‌های اخیر با رشد آمار ابتلا به تب مالت مواجه بوده‌ایم که این وضعیت نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه البرز، سید محمدرضا رضوی اکمل ا در کارگاه آموزشی تب مالت و آموزش امداد و نجات روستایی که با حضور دهیاران و بخش داران سراسر استان برگزار شد، خاطرنشان کرد: در دیدار با دهیاران همیشه صمیمیت خاصی وجود دارد؛ چرا که دهیاران احساسات روستا را به خود به همراه دارند.

وی افزود: حادثه سیل اخیر در روستاهای البرز به خصوص در سیجان حوادث ناگواری را به همراه داشت که جا دارد به خانوده‌های آسیب دیدگان تسلیت عرض کنیم.

رضوی اذعان کرد: این حوادث درس‌های زیادی دارد و اگر هر کسی در هر سمتی که قرار دارد وظیفه خود را به درستی انجام دهد دیگر شاهد چنین حوادثی نخواهیم بود.

وی افزود: چنین حوادثی در هر کشوری رخ می‌دهد اما وقتی آمار صدمات و تلفات را با کشورهای دیگر مقایسه می‌کنیم آمار ما بسیار بدتر است اما می‌توانیم با آموزش و تدبیر از این حوادث پیشگیری کنیم.

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استان تصریح کرد: دهیاران در خصوص ساخت و ساز غیر مجاز در حریم رودخانه‌ها که عامل اصلی چنین حوادثی است، مسئولیت مستقیم دارند که باید در این زمینه وظیفه خود را به درستی انجام دهند.

وی افزود: اقدامات دیگری در زمینه مقاوم سازی روستاها، آبخیزداری و امنیت بخشیدن به حریم و بستر رودخانه‌ها نیز می‌تواند سهم زیادی در کاهش این حوادث داشته باشد.

رضوی در خصوص بیماری تب مالت گفت: بیماری تب مالت نیز از گونه حوادثی است که همچون حوادث طبیعی می‌تواند در روستاها رخ دهد و برگزاری این جلسه که به همت دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل دامپزشکی برگزار می‌شود می‌تواند در پیشگیری از شیوع این بیماری بسیار موثر باشد.

وی ضمن ابراز نگرانی در خصوص افزایش شیوع تب مالت در کشور یادآورشد: متاسفانه شیوع بیماری تب مالت از سال‌های 89 تا 92 رشد چشمگیری داشته است و این لزوم آموزش جدی را در این زمینه می‌طلبد تا این آمار رو به کاهش گذارد.

رضوی تاکید کرد: تب مالت بیماری صعب العلاج و آنچنان جدی نیست که نتوان با آن مقابله کرد ودر دنیا تاکنون با بیماری‌های بسیار جدی‌تر از این هم مقابله شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: دهیاران روستاها فقط دهیار نیستند بلکه مدیران عامل توسعه روستاها هستند که با نگاه همه جانبه می توانند پیام آور توسعه روستایی باشند.

رضوی در پایان ضمن اشاره به طرح مشارکت مردم روستا در راه اندازی واحدهای تولیدی گفت: این طرح با تدبیر دولت تهییه شده است و توجه به آن می‌تواند روستاییان را به درجات بالا برساند و ثروت زیادی در روستاها تولید کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار