رئیس دفتر رئیس‌جمهور با ارائه گزارشی از وضعیت مناطق سیل‌زده شمال کشور، تاکید کرد که مقرر شده لیست کاملی از خسارت‌ها تهیه شود و دولت تمهیداتی را برای جبران خسارت‌های ناشی از سیل اخیر اتخاذ کرده است.
کد خبر: ۷۲۷۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۲ 23 March 2019

محمود واعظی با انتشار عکس‌هایی از سیل اخیر در استان‌های شمالی، بویژه استان گلستان، در صفحه اینستاگرام خود نوشت: متأسفانه جاری شدن سیل در استان‌های شمالی کشور در چند روز گذشته خسارت‌هایی را به هموطنانمان وارد کرده است. طبق آخرین گزارش‌هایی که از این مناطق دریافت کرده‌ام، وضعیت عمده مناطق به غیر از دو منطقه در استان مازندران و گلستان تثبیت شده است.

وی با اشاره به اینکه "همه عوامل اجرایی دولت و نیروهای امدادرسان مشغول خدمات‌رسانی هستند"، تاکید کرد: دولت در کنار مردم سیل‌زده استان‌های شمالی کشور است. همه عوامل و دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان از ابتدای حادثه سیل و حتی به‌واسطه هشدارهای هواشناسی پیش از وقوع حادثه مساعی خود را در این خصوص به کار گرفته بودند؛ از این رو با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی و هشدارهای این سازمان در خصوص احتمال جاری شدن سیل، در هر سه استان پیش از حادثه جلسات ستاد بحران برگزار شده بود و قبل از حادثه آمادگی لازم در این زمینه وجود داشت و تا این لحظه نیز همه نیروها با تمام توان و زیر نظر استانداری‌ها مشغول به کارند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور افزود: عمده مشکلات مربوط به قطعی آب و برق و راه‌های مواصلاتی حل شده است و هم‌اکنون نیز نیروهای امدادگر و دولتی در تلاشند تا با همه توان در کوتاه‌ترین مدت مشکلات باقی‌مانده را برطرف کنند. مقرر شده تا لیست کاملی از خسارت‌ها تهیه شود. دولت تمهیداتی را برای جبران خسارت‌ها اتخاذ کرده است. رئیس‌جمهور نیز در این زمینه دستورات لازم را صادر کرده است و وزیر کشور نیز وظایف محوله را دنبال می‌کند و شنبه عازم استان گلستان است.

واعظی با اشاره به حضور برخی مسئولان در مناطق سیل‌زده، ادامه داد: وزیر اقتصاد به نمایندگی از رئیس‌جمهور به مناطق خسارت‌دیده رفته است و اگر لازم باشد سایر مسئولان هم به مناطق اعزام خواهند شد. با این همه، توصیه نیروهای امدادرسان به مسئولان و همچنین مردم، عدم حضور مستقیم در این شرایط است‌. نیروهای امدادرسان و هلال احمر در حال حاضر مشغول امدادرسانی و توزیع اقلام غذایی و مورد نیاز مردم هستند. دولت تمام تلاش خود را برای امدادرسانی هرچه سریع‌تر به کار گرفته است.

وی در پایان از همراهی و همدردی مردم ایران با سیل‌زدگان قدردانی کرد و افزود: جا دارد از نوع دوستی مردمی که با کمک‌های خود و ارسال اقلام غذایی از هموطنان خسارت‌دیده حمایت کردند، قدردانی کنم. در تلاشیم تا هرچه سریع‌تر مشکلات مردم شریف مناطق سیل‌زده مرتفع شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار